مبانی نظری عوامل رفتاری کارکنان


در حال بارگذاری
۳۱ تیر ۱۴۰۱
word
125kb
41
۱۹,۰۰۰ تومان
خرید

مبانی نظری یا ادبیات پژوهش که در فصل دوم تحقیق برای عوامل رفتاری کارکنان قابل استناد است به همراه منابع موثق در دسترس شماست. در انتهای مطلب فهرست مطالب گنجانده شده تا قبل از خرید و دانلود مبانی نظری با رئوس مطالب آشنا شوید. سعی کردیم روش منبع نویسی به سبک APA را رعایت کنیم. همچنین این فایل برای تنظیم مقاله نیز مفید است و حتی می توان با کمی تقویت منابع و مطالب یک مقاله یا تحقیق مروری را از آن استخراج کرد. با قیمت ارزان مقاله و فصل دوم پایان نامه آماده را دانلود کنید.

عوامل رفتاری کارکنان

مجموعه‌ای از اصول و ارزش‌های معنوی که درستی یا نادرستی رفتار فرد یا گروه را معین می‌کند، اخلاق کاری نامیده می‌شود. این ارزش‌ها معیارهای خوبی یا بدی رفتارها و تصمیم‌ها را مشخص می‌سازند. به عبارت دیگر، اخلاق چگونگی حیات و روش زندگی انسان است.
اخلاق اکنون به صورت منشور اخلاقی سازمان و قوانین رفتار حرفه ای مشاغل پایه درون سازمانی نهاده است. در یک دهه ی اخیر توجه روز افزون به این موضوع شده که بایدعلت آن را در وقایع دهه های اخیر مانند جهانی شدن، توسعه عدم تمرکز، مدیریت گرایی، افزایش روابط کاری تجاری سازمان های دولتی با بخش خصوصی، رشد مطالعات اجتماعی و درخواست فزاینده برای پاسخگویی و مسؤولیت اجتماعی از سوی مراجع قانون و سیاسی دید.
اخلاق اداری هم اکنون به نهضتی اصلاح گرایانه درمدیریت دولتی تبدیل شده است که به مطالعه و شناسایی قواعد و ضوابط رفتار انسان اداری و موضع هایی چون تدوین منشور اخلاق، قوانین و استانداردهای رفتار، آموزش اخلاقیات، مدیریت اخلاق، تصمیم گیری اخلاق، فرهنگ و جو اخلاق و زیرساخت اخلاق می پردازد.

ارزش های اخلاقی سازمان به عنوان زیرمجموعه ای از فرهنگ سازمانی تعریف شده است که تأثیر متقابل چندبعدی میان سیستم های رسمی و غیررسمی کنترل رفتاری را نشان می دهد. این سیستم های غیررسمی شامل مجموعه ای از باور ها، هنجار ها و اقداماتی است که در درون یک سازمان مشترک است. علاوه بر این جنبه های غیررسمی ارزش های اخلاقی سازمان، همچنین می تواند از طریق سیستم های رسمی تری مانند سیستم های پاداش، خط مشی ها و رویه ها، نشان داده شود. هنگامیکه کارکنان معتقد باشند که خط مشی ها و رویه ها توسط مدیران و دیگر افراد در سازمان با توجه به اخلاقیات پیگیری می شوند، آن گاه ارز شهای اخلاقی در سازمان نهادینه می شود؛ به طور مثال مدیران ممکن است این ارزش ها را با توجه به شیوه اخلاقی مانند پاداش دادن به رفتار اخلاقی و تنبیه رفتار غیراخلاقی نشان دهند . ( آدامز و همکاران ، ۲۰۰۱ )

درباره ابعاد عوامل رفتاری کارکنان مابین محققان توافق نظر وجود ندارد. در این زمینه در تحقیقات مختلف به ابعادی نظیر رفتارهای کمک کننده، جوانمردی، گذشت، وفاداری سازمانی، پیروی از دستورات، نوآوری فردی، وجدان، توسعه فردی، ادب و ملاحظه، رفتار مدنی و نوع دوستی اشاره شده است. (مستبصری و نجابی ،۱۳۸۷، رضایی کلید بری و باقر سلیمی ،۱۳۸۷، اسلامی،۱۳۸۷ )
پادساکف در سال ۲۰۰۰ میلادی دسته بندی مفصلی از اینگونه رفتارها انجام داده است که عوامل رفتاری کارکنان را در قالب هفت دسته تقسیم می نماید: (مستبصری و نجابی ،۱۳۸۷، رضایی کلید بری و باقر سلیمی ،۱۳۸۷، اسلامی،۱۳۸۷)

 

فصل دوم: ادبیات نظری و پیشینه تحقیق ۱۲
۲-۱ مقدمه ۱۳
۲-۲-بخش اول: مبانی نظری و نظریه های مرتبط با عوامل رفتاری کارکنان ۱۳
۲-۲-۱-تعریف اخلاق: ۱۳
۲-۲-۲- اخلاق کاری: ۱۴
۲-۲-۳- رفتار های اخلاقی : ۱۷
۲-۲-۴ رفتارهای غیر اخلاقی : ۲۰
۲-۲-۵-  ارزش های اخلاقی و فرهنگ سازمانی : ۲۲
۲-۲-۶-رفتار شهروندی سازمانی ۲۳
۲-۲-۷- ابعاد عوامل رفتاری کارکنان ۲۴
۲-۲-۸-ویژگی های کلیدی عوامل رفتاری کارکنان ۲۸
۲-۲-۹-عوامل تأثیر گذار بر عوامل رفتاری کارکنان ۲۹
۲-۵-سوابق تحقیق ۳۹
الف- پیشینه داخلی ۳۹
ب-پیشینه خارجی ۴۶
۲-۶- مدل تحلیلی تحقیق: ۵۰
فهرست منابع و ماخذ ۸۸
الف- فهرست منابع فارسی ۸۸
ب- فهرست منابع غیر فارسی: ۹۰

مبانی نظری یا ادبیات پژوهش که در فصل دوم تحقیق برای عوامل رفتاری کارکنان  قابل استناد است در ۴۱ صفحه به همراه منابع موثق در دسترس شماست.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
  • فایل دانلود شده با فرمت zip می باشد. برای دریافت فایل (ها) اصلی خریداری شده می‌بایست فایل zip را از حالت فشرده خارج نمایید. برای راهنمایی بیشتر اینجا کلیک کنید.