مقاله درباره لودر و بولدوزر از ماشین آلات راهسازی

امتیاز 4.00 ( 1 رای )

به اطلاع آن دسته از کاربرانی که به قصد خرید وارد این صفحه شده اند می رساند لطفا با شماره های بالای سایت تماس نگیرید #آراداک فروشنده لوازم و تجهیزات راهسازی مانند قطعات یدکی ماشین آلات راهسازی نیست. این مطلب صرفا یک مقاله خُرد از دو مقاله کامل است.

مقدمه

در زمان ۸ سال جنگ تحمیلی برادران مهندسی رسمی موظف شدند خاکریزهای بلند و با سنگرهای انفرادی و سنگر تانک، ایجاد کند، تا برادران پشتیبان بسیج و سپاه در آن موضع بگیرند تا چنانچه دشمن بانگ کرد سنگر آماده داشته باشیم برای این نقش راننده گان لودر و بولدوزر خیلی با اهمیت و چشمگیر است و اگر این برادران ایثاگر نبودند پیروزی در عملیات بسیار مشکل بود یکی دیگر از کارهای ما ساختن جاده است و گاهی این جاده ها از میان کوه و دشت و کویر و تپه های رمل و ماسه ای و باتلان عبور می کند و ما در نزدیکتر موضع به دشمن حتی جاده های آسفالت درست کرده ایم. گاهی حتی جلوتر از خط اول نیروهای خودی می رویم و خاکریزهائی ایجاد می کنیم نا سپاه اسلام در هنگام حمله از آنها استفاده بکند. اهمیت ماشین آلات راهسازی مانند لودر و بولدوزر از همان روزها نمایان شد و بعد از اتمام جنگ نیز همواره در آبادانی کشور در همه مناطق نقش آفرینی کردند. تعدادی از شهدای ما وطن نیز راننده لودر یا بولدوزر بودند که با شجاعت بی مثال زیر آتش دشمن فعالیت می کردند.

یکی از رانندگان لدور در زمان جنگ می گوید: «پیامها را شهدای انقلاب و جنگ فرستاده اند و ما نمی توانیم پیامی بهتر از پیام آنها بدهیم خون شهدا اعلا خودش پیام است. پیام به تمام کسانی که در پشت جبهه هستند مخربا آنها که شایعات نادرست نسبت به انقلاب و جنگ پخش می کنند اینها باید به منطقه بیایند تا خیلی چیزها را بتوانند ترک کنند پیام من این است که است فرمان و شهید پرورمان تا آخرین قطره خون خرد اماده مبارزه با آمریکا و ابر قدرتهای شرق و غرب و عمالشان باشند. ما هم رهبری در تاریخ مثل امام خمینی نداشتیم و این را می دانیم که از این به بعد هم تاریخ مثل ار نخواهد دید و از خدا می خواهیم تا انقلاب حضرت مهدی (عج) امام امت را برای ما خط کند تا در زیر سایه رهبری امام به مبارزات خودمان ادامه بدهیم».

ماشین آلات راهسازی در اروپا

رشته ماشین آلات ساختمانی و راه سازی از جمله قسمتهائی از صنابع مهندسی لهستان است که با سرعت فوق العاده ای رشد و توسعه می یابد طبق بر آوردی که از ارقام تولیدی بعمل آمده است میزان افزایش را ۱۵ تا ۲۰ درصد در سال نشان داده شد. اتحادیه صنایع و لوازم یدکی ماشین آلات راهسازی که مسئول هماهنگ کردن برنامه های تولیدی کند تر آمدی و بازار دابی است، در بر گیرنده ۲۱ و سه در این رشته از صنایع میباشد بعضی از آنها مثلا کارخانه تجهیزات صنعتی وام بانکی در ورشو . با درخانه ماشین سازی و مراتی را کردم در شهر بود، گوشیج (لهستان مرکزی غربی) از سالها :ش در بازارهای جهان شناخته شده اند. بعضی دیگر از فمیلی کارخانه قادر و ما در شهر ور تسلا و یا کارخانه مکانیکی لابنگ، فقط در دوره پس از جنت دوم جهانی پا به عرصه وجود گذاشته اند . پتانسیل تولید که این دو کارخانه فوق العاده است تولیدات درسال گذشته این دو کار خانه ۱۶ هزار تن ماشین آلات و بیش از ۳۰۰ نوع صادرات بازار های داخلی و خارجی نمودند.

مقاله درباره لودر و بولدوزر از ماشین آلات راهسازی

اصولا لودر یا بیل بار کن یکی از مهمترین ماشین آلات راهسازی می باشد که در انواع مختلفی طراحی و ساخته می شود. این ماشین از نظر شکل ظاهری به لودر معمولی، لودر معدن، آرم لودر (liader Arm) و اورهد لودر (Overhead liader) تقسیم بندی می شود که به طور کلی در دو نوع چرخ لاستیکی و چرخ زنجیری که هر دو آنها به صورت هیدرولیکی کار می کنند ساخته شده است. همچنین لودر دارای جامهای مختلفی از قبیل : جامهای معمولی، جام سنگ گیر – جام سنگ گیر – جام کنده گیر – جام پوشال گیر و جام مواد سبک دانه و جام همه کاره است که هر کدام برای کار مشخص ساخته شده اند. همچنین دو نوع جام یکپارچه و چند پارچه وجود دارد که نوع چند پارچه آن دارای انعطاف پذیری بیشتری بوده می تواند مانند کلامشان جهت خاک برداری قائم مورد مورد استفاده قرار گیرد. همچنین نوع دیگری از جام وجود دارد که می تواند عمل تخلیه را از پهلو انجام دهد. جهت خرید لوازم یدکی لودر و سایر ماشین آلات راهسازی از شرکت محور هیدرولیک به وب سایت آن شرکت مراجعه کنید.

3280 بازدید