تجزیه و تحلیل استراتژی های تشخیص خطا در شبکه های حسگر بی سیم دانلود مقاله رایگان

دانلود مقاله رایگان “تجزیه و تحلیل استراتژی های تشخیص خطا در شبکه های حسگر بی سیم” قسمتی از متن در این صفحه آمده و لینک دانلود فایل word و pdf در انتهای متن قرار دارد. این مقاله رایگان بوده و آراداک هیچگونه مسئولیتی در قبال متن آن ندارد. در صورتی که لینک دانلود رایگان مقاله تجزیه و تحلیل استراتژی های تشخیص خطا در شبکه های حسگر بی سیم مشکلی داشت ایمیل بزنید رفع شود.

چکیده

پیشرفتهای اخیر در زمینه تکنولوژی سیستم‌های میکروالکترومکانیک ، مخابرات بی سیم و الکترونیک دیجیتال، باعث بوجود آمدن حسگرهایی شده است که ارزان، کم مصرف و کم حجم بوده و می توانند به صورت چند وظیفه ای در محیطهای محافظت نشده به نظارت محیط پرداخته و به عملیات مخابراتی بپردازند. این حسگرهای کوچک که می توانند فعالیت هایی مانند حس کردن، پردازش داده و مخابره اطلاعات را انجام دهند، اساس و ایده اصلی شبکه های حسگر بی سیم را تشکیل می‌دهند. در این مقاله روش های مختلف شناسایی خطا را مورد بررسی قرار می دهیم و طبقه بندی جدیدی را برای ادغام عیب های جدید شناسایی می کنیم. ما یک مقایسه کیفی از آخرین الگوریتم های تشخیص خطا را انجام می دهیم. از یک تحلیل کیفی، ما یک لیست از تکنیک ها را انتخاب می کنیم، که کمیت آن سنجیده می شود. ما همچنین درباره نقاط ضعف، مزایا و مسیرهای تحقیقاتی آینده برای تشخیص خطا در شبکه های حسگر بی سیم صحبت می کنیم.

کلیدواژه ها: حسگر بیسیم، شبکه حسگر بیسیم، خطا در WSN، تحلیل خطا در WSN

عنوان:

تجزیه و تحلیل استراتژی های تشخیص خطا در شبکه های حسگر بی سیم

١- مقدمه

پیشرفتهای اخیر در زمینه تکنولوژی سیستمهای میکروالکترومکانیک ، مخابرات بی سیم و الکترونیک دیجیتال، باعث بوجود آمدن حسگرهایی شده است که ارزان، کم مصرف و کم حجم بوده و می توانند به صورت چند وظیفه ای در محیطهای محافظت نشده به نظارت محیط پرداخته و به عملیات مخابراتی بپردازند. این حسگرهای کوچک که می توانند فعالیت هایی مانند حس کردن، پردازش داده و مخابره اطلاعات را انجام دهند، اساس و ایده اصلی شبکه های حسگر بی سیم را تشکیل می‌دهند. این شبکه ها از تعداد زیادی گره حسگر که با چگالی بالایی در داخل یک پدیده و یا بسیار نزدیک به آن پخش شده اند؛ تشکیل شده است. به طور کلی، نیازی نیست که نظارت مداوم بر مکان قرار گیری گره های حسگر داشته باشیم؛ و یا مکان آنها از قبل تعیین شده باشد. در نتیجه چیدمان این گرهها در محیط شبکه می تواند به صورت تصادفی در نظر گرفته شود. این خصوصیت، کاربردهای شبکه های حسگر بی سیم را به محیطهای دور از دسترس و یا خطرناک با کمترین میزان نظارت بر آنها، گسترش می دهد. به عبارت دیگر، پروتکل های شبکه حسگر بی سیم باید دارای توانایی خودسازماندهی باشند. هر گره حسگر دارای یک پردازشگر میباشد که می تواند به جای ارسال همه اطلاعات خام به گره مسئول جمع آوری اطلاعات که اصطلاح چاهک نامیده می شود، پردازش محدودی بر روی اطلاعات انجام داده و داده نیمه پردازش شده را ارسال نمایند. از آنجا که تعداد زیادی گره حسگر با چگالی بالایی در یک محیط به کار گرفته می شود؛ گره های حسگر ممکن است بسیار نزدیک یکدیگر باشند. بنابراین انتظار می رود که برای انتقال اطلاعات به چاهک ارتباطات چند گامی در این شبکه ها، توان مصرفی کمتری را نسبت به ارتباطات تک گامی داشته باشند. طراحی شبکه های حسگر بی سیم به عامل های متعددی وابسته است. از این عامل ها می توان به تحمل پذیری خرابی، توسعه پذیری، هزینه تولید و پیاده سازی، توپولوژی شبکه، محدودیت های سخت افزاری، محیط انتقال و مصرف انرژی اشاره کرد. اهمیت این فاکتورها در این است که، به عنوان راهنما و نقطه آغازین طراحی پروتکل ها و الگوریتم های شبکه های حسگر بیسیم عمل می کنند. از کاربردهای شبکه های حسگر بی سیم می توان به مواردی همانند کنترل محیط، کاربردهای نظامی و امنیتی، کشاورزی و دامپروری، مراقبت پزشکی و مراقبت سلامتی و … اشاره نمود[۱]. در این بررسی ، ما در مورد آخرین تکنیک های شناسایی خطا بر اساس طبقه بندی پیشنهاد شده بحث میکنیم . همچنین طبقه بندی ریاضی مدل خطاهایی که در شبکه های حسگر بیسیم رخ میدهد انجام داده ایم. با تجزیه و تحلیل کار ادبیات موجود، ما چالش ها و مسائل مربوط به آینده پژوهی را شرح میدهیم . تجزیه و تحلیل و مقایسه آخرین طرح های تشخیص خطا برای شبکه های حسگر بیسیم. ما از مجموعه داده Intel-Berkeley  برای تجزیه و تحلیل کمی استفاده میکنیم . به طور کامل از نظر ما، این نظرسنجی اولین نوع آن است که مقایسه ای کافی در این زمینه تحقیق ارائه دهد. در ادامه ما خطاهای مختلفی را که در WSN بر اساس طبقه بندی پیشنهاد شده است ، مورد بحث قرار میدهیم . در بخشی دیگر ما یک طبقه بندی جدید مبتنی بر تکنیک برای تشخیص خطای بیسیم پیشنهاد میکنیم . پس از آن، در مورد تکنیک های تشخیص خطاها بحث میکنیم . در حال حاضر بخشی از پژوهش و جهت تشخیص خطا در WSN ارائه شده است و در نهایت بخش آخر خلاصه مشاهدات را در مورد جریان و روند تکنیک های تشخیص خطا یا WSN است.

تصاویری از مقاله:

دانلود رایگان مقاله تجزیه و تحلیل استراتژی های تشخیص خطا در شبکه های حسگر بی سیم دانلود مقاله رایگان

تجزیه و تحلیل استراتژی های تشخیص خطا در شبکه های حسگر بی سیم دانلود مقاله رایگان

۲- برخی از کارهای انجام شده

Yigit and et al (2018) studied, a new efficient error control algorithm for wireless sensor networks in smart grid. This is the first study to compare the most efficient coding techniques in the smart grid environment, and it suggests a new error correction algorithm based on this comparison result. Therefore, this article first examines and compares two forward error control (FEC) coding techniques such as Bose-Chaudhuri-Hochquenghem code (BCH) and Reed Solomon code (RS) with various modulation methods including frequency shift keying (FSK), offset quadrature phase-shift keying (OQPSK), and differential phase shift keying (DPSK) in a 500 kV line-of-sight (LoS) substation smart grid environment. Result of the study showed indicate that the proposed AEC algorithm achieves better performances than all those techniques [2].

Wang and et al (2017) studied, achieving location error tolerant barrier coverage for wireless sensor networks.  They analyzed the effects of location errors for barrier coverage and propose a fault-tolerant weighted barrier graph to model the barrier coverage formation problem. Based on the graph, They proved that the minimum number of mobile sensor nodes needed to achieve barrier coverage with a guarantee is the length of the shortest path on the graph. Furthermore, they improved the computational efficiency of the fault-tolerant barrier coverage formation algorithm by removing unnecessary edges on the graph. Experimental results validate the correctness of their analysis and the proposed algorithms [3].

Nikolic and et al (2017) studied, implementation and evaluation of ۲D SEC-DED forward error correction scheme in wireless sensor networks. This proposed encoding scheme is able to improve the transmission distance by about 18 m or the received signal strength (RSSI) by about 8.5dBm compared to WSN without error correction (WSN which use Cycle Redundancy Check (CRC) encoding as error detection mechanism) [4].

 

بیشتر بخوانید:

دانلود مبانی نظری و ادبیات تحقیق

دانلود پرسشنامه تبلیغات دهان به دهان شفاهی و الکترونیکی ۲۰۱۸

دانلود پرسشنامه عملکرد سازمانی هرسی و گلداسمیت

 

۳– طبقه بندی و مدل سازی خطا

خطاهای WSN را میتوان به دو دسته تقسیم کرد: فاصله زمانی خطا و محل خطا. زمان وقوع خطا نشان دهنده مدت زمان خطا است . برخی از خطاها موقت هستند و در مدت زمان مشخصی رخ میدهند. از این رو، بر اساس فاصله زمانی خطا، میتوان به دو دسته تقسیم کرد: (١) خطا های پایدار و (٢) خطا های گذرا. خطاهای گذرا خطای موقت هستند که به علت شرایط خاصی مانند: تراکم شبکه ، تغییر شرایط آب و هوایی ، و غیره رخ می دهد، این خطا دائمی نیست و پس از مدت کوتاهی ناپدید میشوند. تکنیک های تشخیص خطا برای تشخیص خطا های گذرا در (٢٠١۶ ,Sharma) مورد بحث قرار گرفته است . خطاهای مداوم خطاهای دائمی هستند؛ این خطاها تا زمانی که یک بازیابی خطا انجام می شود وجود دارند. در اکثر موارد، خطای محلی به بخش خاصی از شبکه گیرنده بیسیم مربوط میشود. خطاها در شبکه بسیار محلی هستند و تنها بر چند مؤلفه شبکه اثر میگذارند[۶,٧] به طور کلی کل WSN ناقص نیست . خطا تنها بر تعداد کمی از اجزای شبکه به جای کل شبکه جهانی تاثیر میگذارد. رشد خطاها کندتر از اندازه شبکه است [۸].  از این رو، تشخیص براساس مکان از کل سیستم جهانی است . بنابراین ، با توجه به محل خطا، خطاها را به طور کلی به دو دسته تقسیم میکنیم : (١) داده محور و (٢) سیستم محور. طبقه بندی خطاها در هم آمیخته نمیشوند و میتوانند با یکدیگر همپوشانی داشته باشند.

دانلود مقاله رایگان با لینک مستقیم با فرمت Word

دانلود مقاله رایگان با لینک مستقیم با فرمت Pdf

حجم فایل ۱۰۶۳ کیلوبایت

تعداد صفحات: ۱۴

هر گونه سوالی در مورد “دانلود رایگان مقاله تجزیه و تحلیل استراتژی های تشخیص خطا در شبکه های حسگر بی سیم” دارید از طریق آدرس ایمیل پشتیبانی آراداک با ما در میان بگذارید.

2105 بازدید