مبانی نظری و پیشینه تحقیق بخش خصوصی


در حال بارگذاری
۲۷ شهریور ۱۳۹۹
word
265کیلوبایت
21صفحه
۹,۹۰۰ تومان
خرید

مبانی نظری و پیشینه تحقیق برای فصل دوم با عنوان مبانی نظری و پیشینه تحقیق بخش خصوصی آماده دانلود است. تعداد صفحات ۲۱ صفحه و با فرمت word می باشد، در ادامه فهرست مطالب بعلاوه بخشی از متن فایل تقدیم شده است.

۲-۱ مقدمه ۱۲
۲-۲ مفاهیم مربوط به بخش خصوصی ۱۲
۲-۲-۱ تعریف بخش خصوصی ۱۲
۲-۲-۲ ویژگی ها بخش خصوصی ۱۲
۲-۲-۳ اهمیت و جایگاه بخش خصوصی ۱۳
۲-۳ متغیرهای موثر در عملکرد صادراتی بخش خصوصی ۱۵
۲-۴ وضعیت بخش خصوصی در ایران ۲۱
۲-۵ وضعیت بخش خصوصی در سایر کشورها و راهبردهای حمایتی دولت ها ۲۳
۲-۵-۱ تجربه ایتالیا ۲۴
۲-۵-۲. تجربه کره جنوبی ۲۶
۲-۵-۳ تجربه مالزی ۳۰
بخش دوم: صادرات ۳۷
۲-۱۳ پیشینه تحقیق ۸۴
منابع لاتین و فارسی
۲-۱ مقدمه
در این فصل بطور مفصل به تشریح عوامل مربوط به سیاست های حمایتی دولت و راهبردهای درون بنگاهی مناسب موثر بر نقش بخش خصوصی در صادرات کالا و خدمات بمنظور بهبود صادرات بخش خصوصی خواهیم پرداخت. برای این منظور پس از بیان مفاهیم به بررسی ادبیات موضوع خواهیم پرداخت.

۲-۲ مفاهیم مربوط به بخش خصوصی
۲-۲-۱ تعریف بخش خصوصی
امروزه در اکثر کشورها، اعم از توسعه یافته و در حال توسعه، جایگاه بنگاههای کوچک و متوسط در اقتصاد مورد توجه سیاستگذاران اقتصادی قرار گرفته و تلاش می شود تا از پتانسیل های این گروه از بنگاه ها برای تحقق اهداف کلان اقتصادی استفاده گرد. تقویت روحیه رقابت و کارآفرینی در اقتصاد، افزایش بهره وری و ایجاد اشتغال سه ویژگی عمده بنگاه های کوچک و متوسط است که چنین جایگاهی به آنها بخشیده است. در ایران نیز دولت نهم توجه ویژه ای به بنگاههای مذکور نموده و بخش قابل توجهی از تسهیلات بانکها را به حمایت از طرحهای کوچک و زود بازده اقتصادی اختصاص داده است. بررسی سیاستهای اتخاذ شده در کشورهای مختلف نیز نشان می دهد بحث تامین مالی SEM بخش اصلی برنامه های حمایت در این کشورها را تشکیل می دهد. لیکن باید توجه داشت که علاوه بر بحث تامین مالی، سایر حوزه های سیاستگذاری از قبیل تسهیل قوانین و مقررات اجرایی، پرورش و تقویت فرهنگ کارآفرینی، تقویت نوآوری و افز ایش سطح فن آوری، توسعه مشارکت در قالب خوشه ها و شبکه های صنعتی، امکان دسترسی به بازارهای جهانی و ترویج تجارت الکترونیکی نیز نه تنها نباید مورد غفلت واقع شوند؛ بلکه در خیلی از موارد می توانند از روشهای معمول وام دهی، موثرتر باشند (وزارت بازرگانی، ۱۳۸۸).
۲-۲-۲ ویژگی ها بخش خصوصی
فعالیت بخش خصوصی در چند بعد مطرح است. در بعد اجتماعی، بخش خصوصی راه پیشرفت افراد جامعه را باز می گذارند. در بعد سیاسی، این بنگاه ها ساختار سیاسی را اصلاح می کنند و از تمرکز قدرت در شهرهای بزرگ جلوگیری به عمل می آورند. از لحاظ اقتصادی، بخش خصوصی از عمده عوامل ایجاد شغل محسوب می شوند. از نظر فردی نیز بخش خصوصی زمینه را برای توسعه فردی و تخصصی و ایجاد افق های روشن حرفه ای فراهم می آورند. بدین ترتیب این گروه از بنگاه ها علاوه برآنکه بر ابعاد سیاسی و فرهنگی اجتماع تاثیر می گذارند، سهم بسزایی نیز در تبدیل اقتصادی رقابتی، پویا، مبتنی بر دانش و نیز توانایی رشد مداوم، ایجاد شغل و تحکیم انسجام دارند. (ابراهیمی، ۱۳۸۲).

در صورت بروز مشکل در دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق بخش خصوصی به آراداک اطلاع دهید.

 

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
  • فایل دانلود شده با فرمت zip می باشد. برای دریافت فایل (ها) اصلی خریداری شده می‌بایست فایل zip را از حالت فشرده خارج نمایید. برای راهنمایی بیشتر اینجا کلیک کنید.