مبانی نظری و پیشینه تحقیق مفاهیم تعهد الکترونیکی


در حال بارگذاری
۱ مهر ۱۳۹۹
word
185کیلوبایت
24صفحه
۹,۹۰۰ تومان
خرید

مبانی نظری و پیشینه تحقیق برای فصل دوم با عنوان مبانی نظری و پیشینه تحقیق مفاهیم تعهد الکترونیکی آماده دانلود است. تعداد صفحات ۲۴ صفحه و با فرمت word می باشد، در ادامه فهرست مطالب بعلاوه بخشی از متن فایل تقدیم شده است.

۲-۳- بخش سوم: مبانی و مفاهیم تعهد الکترونیکی ۴۸
۲-۳-۱- وفاداری رفتاری مشتری ۴۹
۲-۳-۲- رویکرد نگرشی ۴۹
۲-۳-۳- توسعه وفاداری مشتری ۵۲
۲-۳-۴- وفاداری رفتاری ۵۲
۲-۳-۵-ابعاد وفاداری ۵۴
۲-۳-۶- مزایای حاصل از وفاداری ۵۶
۲-۳-۷- رویکردهای وفاداری ۵۷
۲-۳-۷-۱- رویکرد دیک و باسو (۱۹۹۴) ۵۷
۲-۳-۷-۲- رویکرد الماس وفاداری (ناکس و واکر، ۱۹۹۵) ۵۸
۲-۳-۷-۳- رویکرد چهار C 59
۲-۵- بخش پنجم: پیشینه تحقیق ۷۰
منابع لاتین و فارسی
۲-۳- بخش سوم: مبانی و مفاهیم تعهد الکترونیکی
در بازاریابی، تعهد یک ساخت زیر بنایی محسوب می شود. تعهد رویکردی است که با حرکت از بازاریابی سنتی به بازاریابی رابطه ای میل می کند، به این معنا که سازمان ها باید تاکید بیشتری در حفظ مشتریان سوداور خود داشته باشند. تعهد به این معناست که یکی از طرفین رابطه احساس کند انگیزه دارد تا فرایند تجاری را با طرف دیگر برقرار کند. مورگان و هانت تعهد به رابطه را به تمایل پایدار شرکای تجاری به حفظ روابط ارزشمند تعریف کرده اند و معتقدند تعهد زمانی شکل خواهد گرفت که یکی از طرفین رابطه به اهمیت رابطه اعتقاد داشته باشد و برای حفظ یا ارتقای رابطه حداکثر تلاش خود را بنماید. تعهد به دلیل اینکه می تواند روابط تجاری را ارتقا دهد، از دیدگاه بازاریابان صنعتی اهمیت بسیاری دارد (کولیوند و نورعلی وند، ۱۳۹۱).
الن و مایر تعهد را از دیدگاه سازمانی بررسی و به سه جز تقسیم کرده اند که شامل :
۱- تعهد موثر یا وابستگی عاطفی کارکنان به کار کردن در یک سازمان .
۲- تعهد به ماندگاری یا اگاهی از هزینه های ترک سازمان .
۳- تعهد قانونی و دستوری که تعهد و الزام به ادامه همکاری با سازمان است .
در بررسی ادبیات مربوط به تعهد دو تعریف برجسته است ” تعهد شناختی (احساسی) و تعهد موثر (حسابگر) ” که هر دوی انها نگرش ها و باورهای نسبتا با ثبات در خصوص رابطه میان دو طرف هستند که از انگیزه های مختلفی ناشی می شوند. تعهد احساسی غیر ابزاری است و از طریق تعمیم احساس مثبت نسبت به چیزی مثل برند یا عرضه کننده برانگیخته می شود و به دلیل دوست داشتن و لذت بردن از ان برند یا عرضه کننده تمایل به ادامه رابطه با آن وجود دارد. در مقابل تعهد موثر (حسابگر) ابزاری است و بر جنبه های عقلانی و اقتصادی رابطه مبتنی است. این نوع تعهد از محاسبه هزینه ها و مزایا، جدای از محیط رابطه به تنهایی حاصل می شود. تعهد حسابگر از پیش بینی تغییر هزینه های مرتبط با ترک رابطه و وادارکردن مشتریان به وفاداری از نظر اقتصادی نشات می گیرد و این نوع تعهد نیز به تعهد مستمر اشاره دارد ( ریچارد و ژانگ ، ۲۰۱۱).
تعهد جزء ضروری از یک رابطه محکم و پایدار است. تعهد سبب ایجاد استفاده مجدد از محصولات و خدمات همان شرکت، با وجود داشتن گزینه های جایگزین و تاثیرات موقعیتی است (ال هاواری، ۲۰۱۱). ارتباط درازمدت بین خریدار و فروشنده بدون تعهد در مبادله ها نمی تواند ساخته و حفظ شود. زیرا برای یک بازاریاب موفق، داشتن روابط درازمدت با مشتریان یک نیاز است ( جلالی و مهرانی، ۱۳۹۲). همچنین تعهد خریدار، می تواند به عنوان مزیت رقابتی بالقوه برای فروشنده ای که در حال رقابت با سایر رقباست، مطرح باشد. تعهد که دارای پیامد های بسیاری مانند جذب و حفظ مشتری است یک قدرت و سرمایه محسوب می شود و زمینه ی تداوم روابط را فراهم می اورد (کولیوند و نورعلی وند، ۱۳۹۱). مورگان و هانت تعهد نسبت به رابطه را عامل مهمی در موفقیت بازاریابی رابطه مند دانسته اند و ان را متغیر مهمی برای پیش بینی وفاداری مشتریان و تکرار خرید اتی معرفی کرده اند (رنجبریان و همکاران، ۱۳۹۰).

در صورت بروز مشکل در دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق مفاهیم تعهد الکترونیکی به آراداک اطلاع دهید.

 

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
  • فایل دانلود شده با فرمت zip می باشد. برای دریافت فایل (ها) اصلی خریداری شده می‌بایست فایل zip را از حالت فشرده خارج نمایید. برای راهنمایی بیشتر اینجا کلیک کنید.