مبانی نظری رویکردها و نقدشوندگی سهام


در حال بارگذاری
۱۸ مرداد ۱۴۰۱
word
374kb
71
۱۹,۰۰۰ تومان
خرید

مبانی نظری یا ادبیات پژوهش که در فصل دوم تحقیق برای رویکردها و نقدشوندگی سهام قابل استناد است به همراه منابع موثق در دسترس شماست. در انتهای مطلب فهرست مطالب گنجانده شده تا قبل از خرید و دانلود مبانی نظری با رئوس مطالب آشنا شوید. سعی کردیم روش منبع نویسی به سبک APA را رعایت کنیم. همچنین این فایل برای تنظیم مقاله نیز مفید است و حتی می توان با کمی تقویت منابع و مطالب یک مقاله یا تحقیق مروری را از آن استخراج کرد. با قیمت ارزان مقاله و فصل دوم پایان نامه آماده را دانلود کنید.

۲-۲- رویکرد های دوگانه در تحلیل سهام
برای تحلیل نمودن سهام روشهای تئوریک متنوعی وجود دارد که از مهمترین آنها میتوان از روش تحلیل تکنیکال (که به روش چارتیست ها نیز معروف است) و روش تحلیل بنیادین نام برد.
۲-۲-۱- رویکرد تکنیکی
گروهی از تحلیل گران که به چارتیست ها معروفند، از طریق بررسی تغییرات قیمتهای پیشین و روندهای خاص به منظور پیش‌بینی تغییرات آتی قیمت ، الگوی تغییرات قیمت را به دست آورده و نتایج کارهای خود را مبنای سرمایه گذاری قرار می دهند. هدف اصلی این گروه رسم رفتار قیمت ، بررسی و تهیه نمودارها و مطالعات ، نوسانات و شناخت حساسیت های رفتار بلند مدت و پیش بینی آینده می باشد. چون این روش مبتنی بر روند تغییرات قیمت و عوامل روانشناختی است ، این گروه از تحلیل گران را تکنیکی یا چارتیست ها می نامند. (آللن ، ۲۰۰۳، ۳-۱). این گروه اشاره به این مطلب دارند که تاریخ تکرار پذیر است طوری که الگوهای رفتار قیمت سهام در گذشته به رفتار قیمت سهام در آینده سرایت می کند و میتوان روند قیمت در آینده را ترسیم کرد و در نهایت از تحلیل این داده های آماری عایدی مورد انتظار خود را بدست آورد (فاما ، ۱۹۶۵،۳۴).
چارتیست ها معتقدند که امکان محاسبه ارزش ذاتی سهام وجود ندارد و باید انتخاب سهام را بر اساس چارت انجام دهیم . می گویند بازار دستخوش حالتهای شبه روانی میشود . همچنین می گویند با بررسی روند گذشته قیمتها میتوان روند آینده را پیش بینی کرد. هدف این گروه تعیین تغییرات بلند مدت ارزش سهام نیست و به دنبال استفاده از فرصتهای کوتاه مدت و سودهای آتی و فوری هستند. چارتیست ها همچنین معتقدند که میتوان منحنی تغییرات قیمت را ترسیم کرد و زمان خرید و فروش سهام را تخمین زد (جهانخانی و عبده تبریزی ، ۱۳۷۲، ۱۶-۱۵).

۲-۵- نقد شوندگی، تعاریف و مفاهیم مرتبط با آن
از عمده ترین کارکردهای بازار ثانویه علاوه بر ایجاد مکانیزمی برای کمک به تعیین قیمت عادلانه اوراق بهادار، کمک به تشکیل بستری برای معامله این اوراق و به عبارتی زمینه سازی برای نقدشوندگی مناسب این اوراق است. در واقع یکی از مهم‌ترین عواملی که در انتخاب هر سرمایه گذاری از بین گزینه‌های مختلف سرمایه گذاری مد نظر است، نقدشوندگی آن گزینه‌ها است. هر چه نقدشوندگی بازار بیشتر باشد، تعداد سفارش‌های بالقوه ی متقابل برای سفارش های انجام نشده بیشتر است و بنابراین احتمال انطباق مطلوب سفارش ها افزایش می‌یابد. سرمایه‌گذاران به بازارهایی روی می‌آورند که از نقدشوندگی بالاتری برخوردارند. بنابراین نقدشوندگی عامل مهمی در رشد و توسعه بازارها محسوب می‌شود.
نقدشوندگی به عنوان یکی از عناصر اصلی توسعه بازارها از اهمیت روزافزونی برخوردار است. نخست فقدان نقدشوندگی بازار، اثرات نامطلوبی بر شکل‌گیری و کشف قیمت که از مشخصه‌های اصلی بازار کاراست، خواهد داشت. علاوه بر آن نقدشوندگی بازار عامل مهمی در استحکام و ثبات بازار محسوب می‌شود. یک بازار نقد قادر به جذب و تحمل شوک‌های خارجی منفی است. دوم آن که رقابت برای جذب سفارش‌های جهانی به خصوص در بازارهای بسیار توسعه یافته به شدت در حال افزایش است. در مورد سایر بازارها، وجود چشم انداز روشنی از بازار و هم چنین شناخت بیشتر شرکت های پذیرفته شده یک نیاز اساسی است. از این رو هم اکنون در این بازارها، اقدامات لازم برای افزایش نقدشوندگی که باعث بهبود زیر‌ساخت‌های بازار و هم‌چنین تنوع محصولات در دسترس می شود در حال انجام است.

فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه تحقیق
۲-۱- مقدمه ۱۲
۲-۲- رویکرد های دوگانه در تحلیل سهام ۱۲
۲-۲-۱- رویکرد تکنیکی ۱۲
۲-۲-۲- رویکرد بنیادی ۱۳
۲-۳- ارزشیابی سهام ۱۳
۲-۴- مدلهای ارزشیابی سهام ۱۴
۲-۴- ۱- مدل تنزیل سود سهام بدون نرخ رشد ۱۴
۲-۴-۲- مدل نرخ رشد ثابت و مستمر سود پرداختی به سهام ۱۶
۲-۴-۳- رابطه دومدل ارزشیابی بدون نرخ رشد و نرخ رشد ثابت ۱۸
۲-۴-۴- مدل دو مرحله‌ای(دو بخشی) سود سهام عادی ۱۸
۲-۴-۵- مدل سه مرحله ای ارزشیابی قیمت سهام ۱۹
۲-۴-۶- مدل اچ ۲۱
۲-۵- نقد شوندگی، تعاریف و مفاهیم مرتبط با آن ۲۲
۲-۵-۱- بازار‌های مالی و نقش آن‌ها در اقتصاد ۲۳
۲-۵-۲- کارکردهای اقتصادی بازار ثانویه ۲۴
۲-۵-۳-تبیین مفهوم نقدشوندگی ۲۷
۲-۵-۴-معیارهای منتخب نقدشوندگی ۳۱
۲-۵-۴-۱-معیارهای مبتنی بر هزینه مبادله ۳۱
۲-۵-۴-۲-معیارهای مبتنی بر حجم معاملات ۳۴
۲-۵-۴-۳-معیارهای مبتنی بر قیمت ۳۷
۲-۵-۴-۴-معیارهای مبتنی بر اثر بازار ۳۸
۲-۵-۴-۵-گردش سهام(DVOL) 40
۲-۵-۴-۶- معیار عدم نقد شوندگی آمیهود(ILLIQ) 40
۲-۵-۴-۷- معیار بازده صفر(Zero) 40
۲-۴- پیشینه تحقیقات داخلی و خارجی ۶۵
۲-۴-۱-تحقیقات داخلی ۶۵
۲-۴-۲-تحقیقات خارجی ۶۹
فهرست منابع و ماخذ ۱۰۳

مبانی نظری یا ادبیات پژوهش که در فصل دوم تحقیق برای رویکردها و نقدشوندگی سهام قابل استناد است در ۷۱ صفحه و به همراه منابع موثق در دسترس شماست.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
  • فایل دانلود شده با فرمت zip می باشد. برای دریافت فایل (ها) اصلی خریداری شده می‌بایست فایل zip را از حالت فشرده خارج نمایید. برای راهنمایی بیشتر اینجا کلیک کنید.