مبانی نظری یادگیری سازمانی و سطوح یادگیری


در حال بارگذاری
۱ مرداد ۱۴۰۱
word
87kb
52
۱۹,۰۰۰ تومان
خرید

مبانی نظری یا ادبیات پژوهش که در فصل دوم تحقیق برای یادگیری سازمانی سازمانی و سطوح یادگیری قابل استناد است به همراه منابع موثق در دسترس شماست. در انتهای مطلب فهرست مطالب گنجانده شده تا قبل از خرید و دانلود مبانی نظری با رئوس مطالب آشنا شوید. سعی کردیم روش منبع نویسی به سبک APA را رعایت کنیم. همچنین این فایل برای تنظیم مقاله نیز مفید است و حتی می توان با کمی تقویت منابع و مطالب یک مقاله یا تحقیق مروری را از آن استخراج کرد. با قیمت ارزان مقاله و فصل دوم پایان نامه آماده را دانلود کنید.

یادگیری سازمانی

یادگیری سازمانی، از سال۱۹۶۳ که اولین بار مارچ تعریفی از آن به دست داده تا اوایل دهه ۱۹۹۰ که ویک و رابرتس تعریف جدیدی از آن ارائه کردند، مورد بحث و تجزیه تحلیل صاحبنظران مدیریت بوده است‌. برخی از مهمترین تعاریف ارائه شده از یادگیری سازمانی به شرح زیر است(استربای و دیگران،۱۹۹۹،صص۲۸-۳۰):
یادگیری سازمانی متشکل از مجموعه‌ای از تعاملات بین انطباق‌های فردی و گروهی و انطباق در سطح سازمانی است(کانجلوسی ودیل ۱۹۶۵)
آرگریس و شون (۱۹۷۸)، که دوتن از پژوهشگران اولیه در این زمینه هستند، یادگیری سازمانی را به عنوان فرایند کشف و تصحیح اشتباهات تعریف می کنند‌. از نظر ایشان فراگیری در سازمآن ها از طریق فعالیت افراد صورت می پذیرد‌. در واقع یک سیستم اکولوژیکی از عوامل تحت عنوان سیستم یادگیری سازمانی، تسهیل کننده یا بازدارنده فعالیت‌های یادگیری افراد است‌.
به نظر فایول و لایلز (۱۹۸۵)، یادگیری سازمانی فرآیند بهسازی عملکردها از طریق دانش و درک بیشتراست.
یادگیری سازمانی با بینش های مشترک روی می دهد‌. دانش و مدل‌های ذهنی از روی دانش و تجربه گذشته که در ذهن باقی مانده، ساخته می شود(ری استاتا ،۱۹۸۹)‌.
یادگیری سازمانی از تعاملات آگاهانه افراد که در نتیجه آن “هوش جمعی”سازمان به وجود می آید، تشکیل شده است(ویک و رابرتس ،۱۹۹۳)‌.

یادگیری در سه سطح،یادگیری فردی، یادگیری تیمی و یادگیری سازمانی مطرح می شود:

• یادگیری فردی:

افراد، واحد تشکیل دهنده تیم‌ها و سازمآن‌ها هستند، پیتر سنگه (۱۹۹۰)تأکید می کند:«سازمآن ها از طریق افراد یاد می گیرند البته یادگیری افراد یادگیری سازمانی را تضمین نمی کند اما بدون آن یادگیری سازمانی حاصل نمی شود»‌. و ….

فصل دوم
ادبیات نظری تحقیق
مقدمه: ۱۴
پیشینه نظری: ۱۶
سطوح یادگیری ۲۶
فرایند یادگیری سازمانی ۳۰
انواع یادگیری ۳۴
ابعاد یادگیری سازمانی ۳۹
موانع یادگیری ۴۸
چارچوب نظری تحقیق: ۷۷

فهرست منابع ۱۱۹

مبانی نظری یا ادبیات پژوهش که در فصل دوم تحقیق برای یادگیری سازمانی و سطوح یادگیری قابل استناد است در ۵۲ صفحه به همراه منابع موثق در دسترس شماست.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
  • فایل دانلود شده با فرمت zip می باشد. برای دریافت فایل (ها) اصلی خریداری شده می‌بایست فایل zip را از حالت فشرده خارج نمایید. برای راهنمایی بیشتر اینجا کلیک کنید.