مبانی نظری بازاریابی داخلی


در حال بارگذاری
۲۸ تیر ۱۴۰۱
word
390kb
46
۱۹,۰۰۰ تومان
خرید

مبانی نظری یا ادبیات پژوهش که در فصل دوم تحقیق برای بازاریابی داخلی  قابل استناد است به همراه منابع موثق در دسترس شماست. در انتهای مطلب فهرست مطالب گنجانده شده تا قبل از خرید و دانلود مبانی نظری با رئوس مطالب آشنا شوید. سعی کردیم روش منبع نویسی به سبک APA را رعایت کنیم. همچنین این فایل برای تنظیم مقاله نیز مفید است و حتی می توان با کمی تقویت منابع و مطالب یک مقاله یا تحقیق مروری را از آن استخراج کرد. با قیمت ارزان مقاله و فصل دوم پایان نامه آماده را دانلود کنید.

بازاریابی داخلی

مفهوم بازاریابی داخلی ریشه در رشد صنایع خدماتی در دهه ۸۰ میلادی داشته که در جهت افزایش کیفیت بخش های خدماتی از طریق بررسی و کنترل مکانیسم ارائه خدمت، یعنی کارکنان انجام گرفت. بازاریابی داخلی بر اساس این فرض بنیادی بنا شده که ارائه خدمت به شیوه مؤثر و کارآمد، مستلزم وجود کارکنان با انگیزه و مشتری گرا است (گرونروس ، ۱۹۸۱). بازاریابی داخلی در سال ۱۹۸۰، در ادبیات مدیریت و همچنین در ادبیات بازاریابی حمایت پیدا کرد از جمله می توان به مطالعات بری (۱۹۸۱ و۱۹۷۶)، ساسر و آربیت (۱۹۷۶)، گئورگ (۱۹۷۷)، تامسون و همکاران (۱۹۷۸)، کارلزون (۱۹۸۷)، نورمن (۱۹۸۴)، تامسون (۱۹۸۷)، تانسوهاج و دیگران (۱۹۸۸) و گرون روس (۱۹۹۰) اشاره کرد (لیا او ، ۲۰۰۹).
تا قبل از عمل کرد بری (۱۹۸۱)، واژه بازاریابی داخلی به صورت گسترده ای مورد استفاده قرار نمی گرفت. وی بازاریابی داخلی را به این صورت تعریف کرد: « نگاه کردن به کارمندان به عنوان مشتری های داخلی و نگاه کردن به مشاغل به عنوان تسهیلاتی داخلی که خواسته ها و نیازهای این مشتریان داخلی را برآورده می کنند با توجه همزمان به اهداف سازمان» (رفیق و احمد ، ۲۰۰۰).
فیسک و همکاران (۱۹۹۳) با پیگیری سیر تکاملی ادبیات موجود در رابطه با بازاریابی در حوزه خدمات متوجه دو نکته شدند که زیربنای مفهوم بازاریابی داخلی را تشکیل می دهند. گفته دیگر توسط بری (۱۹۸۱) بیان شد « مشتری های داخلی (کارمندان) باید به ارائه خدمات پایبند باشند. قبل از اینکه بتوانند به طور مطلوبی به مشتری نهایی خدمات ارائه دهند، باید از شغل خودشان راضی و خرسند باشند». بنابراین فیسک و همکاران (۱۹۹۳) نتیجه گرفتند که پایه و اساس بازاریابی داخلی، رضایت کارمند است که باعث رضایت مشتری می شود.

 

مبانی نظری و پیشینه تحقیق بازاریابی

۲-۱ مقدمه ۱۱
۲-۲ مبانی نظری ۱۱
۲-۲-۱ بازاریابی داخلی ۱۱
۲-۲-۱-۱ تاریخچه بازاریابی داخلی ۱۱
۲-۲-۱-۲ شاخص های بازاریابی داخلی در مطالعات گذشته ۱۶
۲-۲-۱-۳ تعریف بازار یابی داخلی ۱۷
۲-۲-۱-۴ بازاریابی داخلی راهبرد یا فلسفه ۱۸
۲-۲-۱-۵دیدگاه های موجود در زمینه بازاریابی داخلی ۱۹
۲-۲-۱-۶ سیر تکاملی بازاریابی داخلی ۲۰
۲-۲-۱-۷ اصول بازاریابی داخلی ۲۴
۲-۲-۱-۸ بازاریابی داخلی و بازارگرایی داخلی ۲۷
۲-۲-۱-۹ بازاریابی داخلی از دیدگاه تئوری هزینه مبادله ۲۸
۲-۲-۱-۱۰ رابطه حیاتی بازاریابی داخلی و بازاریابی رابطه مند ۳۰
۲-۲-۱-۱۱رابطه حیاتی بازاریابی داخلی و بازاریابی خارجی ۳۰
۲-۲-۱-۱۲آمیخته بازاریابی داخلی ۳۵
۲-۲-۱-۱۳ عوامل مؤثر بر بازاریابی داخلی ۳۸
۲-۵-۱ پژوهش های داخلی ۶۳
۲-۵-۲پیشینه خارجی ۶۵
۲-۵-۳ مقایسه پیشینه تحقیق ۶۶
منابع و ماخذ ۱۳۰

مبانی نظری یا ادبیات پژوهش که در فصل دوم تحقیق برای بازاریابی داخلی  قابل استناد است در ۴۶صفحه به همراه منابع موثق در دسترس شماست.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
  • فایل دانلود شده با فرمت zip می باشد. برای دریافت فایل (ها) اصلی خریداری شده می‌بایست فایل zip را از حالت فشرده خارج نمایید. برای راهنمایی بیشتر اینجا کلیک کنید.