مبانی نظری ایمنی و بهداشت


در حال بارگذاری
۲۲ مرداد ۱۴۰۱
word
134kb
28
۱۹,۰۰۰ تومان
خرید

مبانی نظری یا ادبیات پژوهش که در فصل دوم تحقیق برای  ایمنی و بهداشت قابل استناد است به همراه منابع موثق در دسترس شماست. در انتهای مطلب فهرست مطالب گنجانده شده تا قبل از خرید و دانلود مبانی نظری با رئوس مطالب آشنا شوید. سعی کردیم روش منبع نویسی به سبک APA را رعایت کنیم. همچنین این فایل برای تنظیم مقاله نیز مفید است و حتی می توان با کمی تقویت منابع و مطالب یک مقاله یا تحقیق مروری را از آن استخراج کرد. با قیمت ارزان مقاله و فصل دوم پایان نامه آماده را دانلود کنید.

۲-۲-۱- تاریخچه علم ایمنی
همواره از آغاز خلقت انسان، عوامل طبیعی و مصنوعی، سلامتی جسمی و روانی انسان را دچار مخاطرات فراوان کرده است، انسان‌های اولیه برای فرار از کمین حیوانات وحشی و همچنین برای در امان ماندن از عوامل و بلایای طبیعی از قبیل باران، برف، سیل، زلزله و دیگر عوامل طبیعی به مخفیگاه‌های امن خود پناه میبردند و برای دوری جستن از خطر، دست به نوآوری‌های شگرفی می‌زدند که زمینه¬‏ساز اختراعات جدید و پیشرفت این جوامع میشد. باگذشت زمان و پیشرفت جوامع بشری و سعی در فراهم کردن منابع، بشر به اختراعات و پیشرفتهای بیشتری دست‌یافت که خود باعث ایجاد دردسرهای فراوانی برای او شد. این پیشرفت‌ها اغلب منجر به ایجاد تغییرات غیر قابل ‌پیش‌بینی شده‌ای‌ گردید که به افراد و ساختار جامعه آسیب وارد میکرد و آنها را مورد تهدید قرار میداد.

-۲-۲- بهداشت
اگرچه سلامت کارکنان و محیط کار تفکیک ‌ناپذیر بوده و تأثیر متقابل روی همدیگر دارند و شامل محیط، تغذیه و دیگر عوامل نیز می¬شود اما بخشی از فعالیت¬های بهداشت حرفهای عبارتند از:
۱- شناسایی، اندازه¬گیری، ارزیابی و کنترل ریسک¬های بهداشتی (عوامل زیان¬آور محیط کار) شامل:
– عوامل زیان¬آور فیزیکی
– عوامل زیان¬آور شیمیایی
– عوامل زیان¬آور بیولوژیکی
– عوامل زیان¬آور ارگونومیکی
– عوامل زیان¬آور مکانیکی
۲- پیشگیری از وقوع بیماری¬های ناشی از کار شاغلین و اطمینان از سلامت آن¬ها.
۳- پیشگیری از وقوع حوادث، آسیب¬ها و حفاظت کارکنان(تقدیسی، ۱۳۸۵).
بدیهی است در تمامی بخش¬های مهندسی بهداشت با توجه به حیطه فعالیت¬ها می¬بایست آموزش‌های موردنیاز ارائه و از کاربردی بودن مفاد آموزش¬های ارائه‌ شده اطمینان حاصل کرد.
بهداشت کارکنان از نکاتی است که سازمان‌ها روزبه‌روز و بیش از گذشته به آن توجه می‌کنند. کارفرمایان هرروز توجه زیادتری به این مسائل معطوف می¬دارند و مبالغ زیادتری به حمایت از بهزیستی کارکنان اختصاص می¬دهند. هرسال در محیط¬های کاری هزاران نفر می¬میرند یا معلول می‌شوند. تأثیر این حوادث ناخوشایند بر کارآیی قابل ‌ملاحظه است. هزینه¬های ناشی از حوادث روزبه‌روز زیادتر می¬شود.

فصل دوم: مبانی نظری پژوهش۱۵
۲-۱- مقدمه..۱۶
۲-۲- ادبیات پژوهش.۱۶
۲-۲-۱- تاریخچه علم ایمنی.۱۷
۲-۲-۲- بهداشت.۱۸
۲-۲-۲-۱- تدوین و اجرای برنامه های بهداشتی۱۹
۲-۲-۳- ایمنی..۲۲
۲-۲-۳-۱- شرایط ناایمن محیط کار۲۴
۲-۲-۳-۲- ایجاد امنیت در محیط کار۲۴
۲-۲-۴- محیط زیست..۲۵
۲-۲-۴-۱- عناصر عمده محیط زیست۲۶
۲-۲-۴-۲ – کاهش تغییرات آب و هوا..۲۷
۲-۲-۴-۳- آلودگی هوا.۲۹
۲-۲-۵- کارت امتیازی متوازن.۳۰
۲-۲-۵-۱- منظر فرایندهای داخلی کسب و کار.۳۲
۲-۳- پیشینه¬ی تحقیق ۳۳
۲-۳-۱- مطالعات داخلی..۳۳
۲-۳-۲- مطالعات خارجی.۳۷
۲-۴- چارچوب نظری.۳۸
منابع پژوهش۸۷

مبانی نظری یا ادبیات پژوهش که در فصل دوم تحقیق برای  ایمنی و بهداشت قابل استناد است در ۲۸ صفحه و به همراه منابع موثق در دسترس شماست.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
  • فایل دانلود شده با فرمت zip می باشد. برای دریافت فایل (ها) اصلی خریداری شده می‌بایست فایل zip را از حالت فشرده خارج نمایید. برای راهنمایی بیشتر اینجا کلیک کنید.