مبانی نظری ساختار سرمایه و عملکرد


در حال بارگذاری
۲۰ مرداد ۱۴۰۱
word
243kb
44
۱۹,۰۰۰ تومان
خرید

مبانی نظری یا ادبیات پژوهش که در فصل دوم تحقیق برای  ساختار سرمایه و عملکرد قابل استناد است به همراه منابع موثق در دسترس شماست. در انتهای مطلب فهرست مطالب گنجانده شده تا قبل از خرید و دانلود مبانی نظری با رئوس مطالب آشنا شوید. سعی کردیم روش منبع نویسی به سبک APA را رعایت کنیم. همچنین این فایل برای تنظیم مقاله نیز مفید است و حتی می توان با کمی تقویت منابع و مطالب یک مقاله یا تحقیق مروری را از آن استخراج کرد. با قیمت ارزان مقاله و فصل دوم پایان نامه آماده را دانلود کنید.

۲-۳- مبانی نظری ساختار سرمایه
منظور از اصطلاح ساختار سرمایه، نوع و نسبت درصد انواع مختلف اوراق بهادار منتشر شده توسط واحد انتفاعی است. ساختار سرمایه مطلوب نیز مجموعه ای از اوراق بهادار است که موجب حداکثر شدن ارزش کلی واحد انتفاعی بشود و اما چگونه می توان محدوده حداکثر ارزش واحد انتفاعی را تعیین کرد؟ مدیران مالی در مواجه با مسئله بسیار مشکل مذبور ناگزیر از تدوین سیاست مناسب خود می باشند. چنانچه پس از اعلام یک برنامه مالی جدید، قیمت سهام شرکت کاهش یابد می تواند نتیجه گرفت که اجرای برنامه مالی جدید موجب خارج شدن ارزش شرکت از محدوده بهینه خواهد شد. ضمناً مؤسسات مالی تأمین کننده اعتبار و تسهیلات مالی نیز می توانند دیدگاههای خود را درباره برنامه مالی واحد انتفاعی در اختیار مدیران مالی بگذارد. چنانچه واحد انتفاعی ناگزیر از پرداخت بهره بالا (غیرمتعارف) باشد، می¬توان آن را نشانه ای از استقراض زیاد قبلی تلقی کرد منبع دیگر اطلاعات می تواند تجدید نظر در رده بندی اوراق ترخیص واحد انتفاعی و پایین آوردن آن توسط نوسان تحلیل گر مالی می باشد (شباهنگ، ۱۳۸۴، ص ۲۳۹) ۱.

۲-۳-۱- استراتژی تأمین مالی
وظیفه مدیران مالی بهینه سازی ساختار دارایی ها، بدهی ها، و حقوق صاحبان سهام به منظور حداکثر ساختن ثروت سهامداران است. در این زمینه مدیر مالی سه تصمیم اخذ می کند:
الف) تجزیه و تحلیل و برنامه ریزی مالی: شامل ایجاد تناسب در ساختار دارایی ها، بدهی ها و حقوق صاحبان سهام جهت بهبود و عملکرد واحد اقتصادی و برنامه ریزی آینده.
ب) تصمیمات سرمایه گذاری: شامل تصمیمات مربوط به کاربرد و تخصیص و تأمین شده بین دارایی های فیزیکی و مشهود (مانند ساختمان و ماشین آلات) و مالی (انواع اوراق بهادار) به نحوه مطلوب و برای تحصیل بازده بیشتر.

۲-۳-۵- روش تعیین ساختار سرمایه
در تصمیم گیری درباره ساختار سرمایه شرکت ها اغلب باید دو مورد در نظر گرفته شود.
الف) میزان سرمایه مورد نیاز ب) ترکیب منابع تأمین سرمایه، فرآیندی را که منجر به تصمیم گیری نهایی در خصوص موارد فوق می گردد، روش تعیین ساختار سرمایه می نامند. در تعیین ساختار سرمایه محاسبه ریسک و بازده از اهمیت بالایی برخوردارند که برای سنجش آنها می توان از روش های زیر استفاده نمود: الف: سود قبل از بهره و مالیات و سود هر سهم : برای ساختار مالی، در اختیار داشتن EPS , بهره و مالیات ضروری است که در سنجش ریسک از جمله ریسک تجاری و ریسک مالی مفید خواهد بود. ب: نقطه سر به سر مالی: سطحی از سود قبل از بهره و مالیات۲ است که به سهامدران عادی سود تعلق نمی گیرد یعنی سود هر سهم برابر صفر است.

۲ -۳- مبانی نظری ساختار سرمایه ۲۶
۲-۳-۱- استراتژی تأمین مالی ۲۷
۲-۳-۲-روش های تأمین مالی ۲۸
۲-۳-۳- تأمین مالی و ساختار سرمایه ۳۰
۲-۳-۴-هزینه تأمین مالی ۳۱
۲-۳-۵- روش تعیین ساختار سرمایه ۳۲
۲-۳-۶- تئوری های ساختار سرمایه ۳۲
۲-۳-۷- نواقص بازار سرمایه ۳۷
۲-۳-۸- دیدگاه ایستا (تئوری توازی) یا (نظریه مصالحه) ۳۹
۲-۳-۹- دیدگاه ترجیحی ۴۰
۲-۳-۱۰- عوامل تعیین کننده ساختار سرمایه ۴۱
۲-۴- مبانی نظری عملکرد مالی شرکتها ۴۷
۲-۴-۱- معیارهای حسابداری ۴۸
۲-۴-۱-۱- معیارهای مبتنی بر اطلاعات حسابداری ۴۸
۲-۴-۱-۲- سود حسابداری ۴۸
۲-۴-۱-۳- سود هر سهم(EPS) 48
۲-۴-۱-۴- نرخ رشد سود ۴۹
۲-۴-۱-۵- سود تقسیمی ۴۹
۲-۴-۱-۶- جریان های نقدی آزاد (FCF) 50
۲-۴-۱-۷- نرخ بازده حقوق صاحبان سهام(ROE) 50
۲-۴-۱-۸- نرخ بازده دارائی ها (ROA) 50
۲-۴-۲- معیارهای مبتنی بر اطلاعات حسابداری و اطلاعات بازار ۵۰
۲-۴-۲-۱- نسبت قیمت به سود (P/E) 51
۲-۴-۲-۲- نسبت ارزش بازار به ارزش دفتری سهام ۵۱
۲-۴-۳- معیارهای اقتصادی ۵۱
۲-۴-۳-۱- ارزش افزوده بازار(MVA) 52
۲-۴-۳-۱-۱- ارزش افزوده اقتصادی ۵۳
۲-۴-۳-۱-۲- ارزش افزوده اقتصادی تعدیل شده (REVA) 53
۲-۵- پیشینه تحقیق ۵۴
۲-۶-جمع بندی فصل دوم ۵۹
فهرست منابع و ماخذ ۸۶

مبانی نظری یا ادبیات پژوهش که در فصل دوم تحقیق برای  ساختار سرمایه و عملکرد قابل استناد است در ۴۴ صفحه و به همراه منابع موثق در دسترس شماست.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
  • فایل دانلود شده با فرمت zip می باشد. برای دریافت فایل (ها) اصلی خریداری شده می‌بایست فایل zip را از حالت فشرده خارج نمایید. برای راهنمایی بیشتر اینجا کلیک کنید.