مبانی نظری خدمات جراحی زیبایی


در حال بارگذاری
۲۰ مرداد ۱۴۰۱
word
93kb
32
۱۹,۰۰۰ تومان
خرید

مبانی نظری یا ادبیات پژوهش که در فصل دوم تحقیق برای  خدمات جراحی زیبایی قابل استناد است به همراه منابع موثق در دسترس شماست. در انتهای مطلب فهرست مطالب گنجانده شده تا قبل از خرید و دانلود مبانی نظری با رئوس مطالب آشنا شوید. سعی کردیم روش منبع نویسی به سبک APA را رعایت کنیم. همچنین این فایل برای تنظیم مقاله نیز مفید است و حتی می توان با کمی تقویت منابع و مطالب یک مقاله یا تحقیق مروری را از آن استخراج کرد. با قیمت ارزان مقاله و فصل دوم پایان نامه آماده را دانلود کنید.

مقدمه
زیبایی یک قدرت محسوب شده و ابزاری برای اعمال قدرت زنان تلقی می شود، لذا استفاده از این قدرت به مثابه فراهم کردن فرصت هایی برای زندگی بهتر نگریسته می شود (موحد و همکاران، ۱۳۹۰). می توان زیبایی را در قالب مجموعه ای از ادراکات مثبت ذهنی و برابر های عینی آن ها در نظر گرفت که از یک طرف با مقـولات فرهنگی و اجتماعی ارتباط می یابد و از طرف دیگر سلیقه ها و احساسات فردی در آن مؤثر می افتد. از آنجایی که ظاهر بخشی از هویت فرد است و در موقعیت های اجتماعی بلافاصله در برخورد با دیگران نمایان می شود، اهمیت این سازۀ شخصیتی بارز است. افزایش سن زنان، بدن آن ها را تحت تغییرات چشمگیر کرده، و این تغییرات منفی می تواند درک تصویر بدن و رضایت آن ها را تحت تاثیر قرار دهد (جکسون و همکاران ، ۲۰۱۴).

-۱- بخش اول: مبانی نظری پژوهش
۲-۱-۱-مفهوم زیبایی
به نظر صاحب نظران، زیبایی از مقوله هایی است که اساساً قابل تعریف نیست، چراکه به طور کلی زیبایی یعنی آن چیزی که درک می شود اما نمی توان آن را تعریف کرد. با وجود این نمی توان آثار و تأملات متفکران را در مقوله زیبایی منکر شد و دیدگاه های متنوع و ژرف ایشان را نادیده گرفت. با نگاهی هرچند گذرا و سطحی به تاریخ تفکر بشری، می توان به این حقیقت پی برد که از فلاسفه و اهل تفکر گرفته تا هنرمندان و اهل ذوق، در این باره سخن گرفته و تعاریفی از مقوله زیبایی ارائه نموده اند. به عنوان نمونه افلاطون زیبایی را به «هماهنگی و تناسب میان اجزاء با کل» تعریف نموده است. البته لازم به ذکر است که افلاطون، تناسب و توازن را علت زیبایی می داند و نه خود زیبایی. وی بر این باور است که علت چیزی، خود آن چیز نیست. در حقیقت آنچه شالوده و معیار مفهوم زیبایی را در زیبایی شناسی افلاطونی تشکیل می دهد، مفاهیم تناسب و تعادل و توازن و هماهنگی است.

۲-۱-۲-تاریخچه زیبایی
چنانکه کانت نیز در نقد قوه حکم بیان می دارد زیبایی در درجه اول در اثر هنری ما را به خود متوجه می کند و در قیاس با زیبایی هنری است که به زیبایی طبیعی راه می بریم. هگل نیز بحث زیبایی را اولاً و بالذات معطوف به زیبایی هنری می داند، زیرا زیبایی هنری واقعیتی است متکائف با ایده زیبایی و در زیبایی هنری است که زیبایی به طور کامل قابل تحقق است اما زیبایی در طبیعت همواره تحقق و ظهوری ناقص دارد (هگل ، ۱۹۹۸). به عبارت دقیق تر و هگلی تر، طبیعت از حیث زیبایی ضرورتاً ناقص است ولی منشا این نقص چیست؟ اهمیت این پرسش به خصوص از آن جهت هست که پاسخ این پرسش ضرورت و ماهیت ایده آل را نیز به تفصیل بیشتر بر ما آشکار خواهد کرد.
هگل برای پاسخ به این پرسش به بررسی سوبژکتیویته و فردیت در ارگانیسم زنده می پردازد (صافیان، ۱۳۸۳). قبلا ملاحضه کردیم که ایده آل در مراتب پایین تر (جمادات و حیوانات) ظهوری بسیار ناقص و انتزاعی دارد و هرگز به عنوان ایده آل تحقق ندارد. اما امروز زیبا به عنوان ایده آل، امری است ذاتی، کلی و مطلق و هرگز قابل ادراک حسی نیست. ایده له تعبیر دقیق تر نه تنها ذات و کلیت است بلکه دقیقا وحدت صورت عقلی با واقعیت خویش است. صورت عقلی به عنوان صورت عقلی در تحقق عینی خویش بازسازی میشود. ایده به نظر هگل بدون فعلیت و خارج از آن ایده اصیل نیست، به همین جهت است که هگل به نقادی ایده افلاطونی می پردازد و آن را بدون فعلیت و لذا غیر اصیل می¬انگارد.

 

 

فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه تحقیق
مقدمه ۱۵
۲-۱- بخش اول: مبانی نظری پژوهش ۱۶
۲-۱-۱-مفهوم زیبایی ۱۶
۲-۱-۲-تاریخچه زیبایی ۱۷
۲-۱-۳-ماهیت جراحی زیبایی شناسی ۱۸
۲-۱-۴-زیبایی از قدیم تا به امروز ۲۰
۲-۱-۵-جراحی زیبایی در ایران ۲۲
۲-۱-۵- جراحی زیبایی از نظر پزشکان و اقدامات آن ها ۲۴
۲-۱-۶-میزان استقبال از خدمات زیبایی ۲۵
۲-۱-۷-بازار صنعت زیبایی ۲۶
۲-۱-۸- تصویر بدن ۲۶
۲-۱-۹- نارضایتی از تصویر بدن ۲۶
۲-۱-۱۰- نظریات تصویر بدن ۲۹
۲-۱-۱۰-۱- نظریه شیلدر ۲۹
۲-۱-۱۰-۲- نظریه طرحواره ۳۰
۲-۱-۱۰-۳- نظریه فاصله با خودآرمانی ۳۰
۲-۱-۱۰-۴- نظریه رفتاری – تحولی ۳۰
۲-۱-۱۰-۵- نظریه فرهنگی- اجتماعی ۳۱
۲-۱-۱۰-۶- نظریه مقایسه اجتماعی فستینگر ۳۲
۲-۱-۱۰-۷- نظریه شناختی – اجتماعی ۳۲
۲-۲- بخش دوم: پیشینه تحقیق ۵۱
۲-۲-۱- مطالعات داخلی ۵۱
۲-۲-۲-مطالعات خارجی ۵۳
فهرست منابع و مأخذ ۱۰۶

مبانی نظری یا ادبیات پژوهش که در فصل دوم تحقیق برای  خدمات جراحی زیبایی قابل استناد است در ۳۲ صفحه و به همراه منابع موثق در دسترس شماست.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
  • فایل دانلود شده با فرمت zip می باشد. برای دریافت فایل (ها) اصلی خریداری شده می‌بایست فایل zip را از حالت فشرده خارج نمایید. برای راهنمایی بیشتر اینجا کلیک کنید.