مبانی نظری مدیریت عملکرد و نوآوری سازمانی


در حال بارگذاری
۵ مرداد ۱۴۰۱
word
421kb
26
۱۹,۰۰۰ تومان
خرید

مبانی نظری یا ادبیات پژوهش که در فصل دوم تحقیق برای مدیریت عملکرد و نوآوری سازمانی قابل استناد است به همراه منابع موثق در دسترس شماست. در انتهای مطلب فهرست مطالب گنجانده شده تا قبل از خرید و دانلود مبانی نظری با رئوس مطالب آشنا شوید. سعی کردیم روش منبع نویسی به سبک APA را رعایت کنیم. همچنین این فایل برای تنظیم مقاله نیز مفید است و حتی می توان با کمی تقویت منابع و مطالب یک مقاله یا تحقیق مروری را از آن استخراج کرد. با قیمت ارزان مقاله و فصل دوم پایان نامه آماده را دانلود کنید.

مدیریت عملکرد 

می دانیم که عملکرد و مفاهیم مرتبط با آن عمدتاَ در حوزه علوم نظری هستند. بنابراین با توجه به اینکه به علت نسبی بودن اصول، قوانین و نظریه های موجود، منابع مطالعاتی و تحقیقی مختلفف دیدگاه های متفاوتی را در مورد تعریف یک مفهوم اجتماعی و انسانی ارائه می دهند. مدیریت عملکرد در مفهوم جدید خود چرخ های است که به مدیران و سرپرستان کمک می کند تا پس از هدفگذاری و برنامه ریزی در مورد رفتار و عملکرد کارکنان به ارزیابی میزان و کیفیت اجرای برنامه ها و تحقق اهداف در پایان دوره بپردازند و از طریق ریشه یابی و تحلیل رفتارها و عملکرد رضایت بخش و مطلوب تا نامطلوب و با کمک بکارگیری این چرخه زمینه برای بهبود عملکرد و ارتقا رفتار کارکنان فراهم نمایند. در واقع مدیریت عملکرد رویکردی است که با دادن آموز شهای لازم به نیروی کار و همچنین برقراری یک نظام منصفانه در ارزیابی عملکرد کارکنان و نیز برقراری نظامهای حقوق و مزایا و پاداشهای مبتنی بر عملکرد سعی در ایجاد همدلی بین کارکنان و سرپرستان دارد تا از این طریق اهداف کارکنان را با اهداف کارکنان سازمان همسو نموده و بر بهره وری نیرویا نسانی بیفزاید(احمدپور، ۱۳۸۱).

نوآوری سازمانی

در ادبیات مفاهیم خلاقیت و نوآوری به طور مترادف به کار می روند( مارتینز و تربلانچ،۲۰۰۳؛ مقیمی، ۱۳۸۵). در حالیکه هریک از این مفاهیم دارای معنی مشخصی هستند. کاهن (۱۹۸۵) در بیان تفاوت بین خلاقیت و نوآوری چنین ابراز می کند که خلاقیت ساختن یک چیز از هیچ چیز است در حالیکه نوآوری: آن چیز را بصورت خدمات و تولیدات در می‌آورد. بدوی(۱۹۹۸) نیز در این زمینه می نویسد: خلاقیت چیز جدیدی را بوجود می آورد در حالیکه نوآوری چیز جدیدی را بکار می گیرد)کامینگ، ۱۹۹۸). از اینرو می توان گفت که نوآوری یکی از مولفه های اساسی و بنیادی کارآفرینی است(جانسون و السون، ۲۰۰۱ و ناندان، ۱۳۸۶).
اکثر نویسندگان هم اکنون متفق القولند که فرآیند تولید جدید «خلاقیت» است و هر چند که خلاقیت یک پیش ماده مهم برای نوآوری است، این دو واژه مترادف نیستند. البته باید متذکر شد که هر چند خلاقیت و نوآوری متفاوت از هم اند ولی این دو مفهوم با هم در ارتباطند و ارتباط این دو چنین بیان شده است: نوآوری اجرای موفق ایده های خلاق در درون سازمان است. از این دیدگاه، خلاقیت افراد و تیم ها نقطه شروع نوآوری است. در واقع خلاقیت شرط لازم برای نوآوری است، اما شرط کافی نیست (گویال و آخیلش، ۲۰۰۷).
نوآوری اغلب همراه با تغییر است و بعنوان چیز جدیدی که به تغییر منجر می شود ملاحظه می گردد، اما هر تغییری نوآوری نیست چرا که شامل ایده های جدید نیست یا منجر به بهبود سازمانی نمی شود(مارتینز و تربلانک، ۲۰۳).

فصل دوم:ادبیات و پیشینه تحقیق
* مقدمه ۱۲
۲-۱ . تاریخچه کانون فرهنگی آموزش (قلم چی) ۱۲
۲-۲ . مبانی و مفاهیم سازمان یادگیرنده ۱۳
۲-۲-۱. تفاوت یادگیری سازمانی و سازمان یادگیرنده ۱۵
۲-۲-۳. یادگیری سازمانی ۱۷
۲-۲-۴. فرایند یادگیری سازمانی ۲۰
۲-۲-۵. دیدگاههای مختلف در مورد سازمان یادگیرنده ۲۵
۲-۳. مبانی و مفاهیم مدیریت عملکرد ۳۶
۲-۳-۱. مفهوم مدیریت عملکرد ۳۶
۲-۳-۲- سیستم اندازه گیری عملکرد ۳۸
۲-۳-۳. تبیین رویکرد ساختاری اتخاذ شده برای توسعه مدل ۳۸
۲-۴-۴. معرفی مدل جامع اجرایی مدیریت عملکرد سازمان ۴۰
۲-۴-۵. تشریح چگونگی پیاده سازی ابعاد سیستم مدیریت عملکرد در سازمانها ۴۳
۲-۵. مبانی و مفاهیم نوآوری ۴۶
۲-۵-۱. مفهوم نوآوری و خلاقیت ۴۶
بخش سوم: پیشینه تحقیق ۵۳
الف-پیشینه داخلی: ۵۳
ب-پیشینه خارجی: ۵۵
فهرست منابع و ماخذ ۱۱۱
الف- منابع فارسی ۱۱۲

مبانی نظرییا ادبیات پژوهش که در فصل دوم تحقیق برای  مدیریت عملکرد و نوآوری سازمانی قابل استناد است در ۲۶ صفحه به همراه منابع موثق در دسترس شماست.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
  • فایل دانلود شده با فرمت zip می باشد. برای دریافت فایل (ها) اصلی خریداری شده می‌بایست فایل zip را از حالت فشرده خارج نمایید. برای راهنمایی بیشتر اینجا کلیک کنید.