مبانی نظری بازاریابی رابطه مند


در حال بارگذاری
۲۰ مرداد ۱۴۰۱
word
146kb
54
۱۹,۰۰۰ تومان
خرید

مبانی نظری یا ادبیات پژوهش که در فصل دوم تحقیق برای بازاریابی رابطه مند قابل استناد است به همراه منابع موثق در دسترس شماست. سعی کردیم روش منبع نویسی به سبک APA را رعایت کنیم. همچنین این فایل برای تنظیم مقاله نیز مفید است و حتی می توان با کمی تقویت منابع و مطالب یک مقاله یا تحقیق مروری را از آن استخراج کرد. با قیمت ارزان مقاله و فصل دوم پایان نامه آماده را دانلود کنید.

 

-بخش اول : بازاریابی رابطه مند
۲-۲-۱-بازاریابی رابطه‌مند
امروزه شرکت¬هایی با عملکرد برتر در صنایع مختلف در حال حرکت به سمت حفظ مشتریان و جلب وفاداری آنها می¬باشند، زیرا رقابت در حال افزایش و هزینه¬های جذب مشتریان جدید نیز به شدت افزایش یافته است(کاتلر و آرمسترانگ،۱۹۹۹). حفظ مشتری و جلب وفاداری آن برای ادامه کسب و کار امری حیاتی تلقی می¬شود برای این منظور سازمان¬ها به دنبال استراتژی¬های مدیریتی می¬باشند. تحقیقات نشان می-دهد که هزینه جذب مشتریان جدید ۵ برابر هزینه حفظ مشتریان کنونی است. شرکتها دریافتند که از دست دادن یک مشتری چیزی بیش از، از دست دادن یک قلم فروش است. بلکه به معنی از دست دادن کل جریان خریدهایی است که مشتریان می¬توانستند در طول زندگی یا دوره زمانی که مشتری بوده انجام دهد(جانی،۲۰۰۱).

تعریف بازاریابی رابطه مند

خریدار و فروشنده، در کسب و کارهای متوسط و نسبتاً بزرگ بیرون آمده است(پالمر و دیگران،۱۹۹۴).
مشتری تنها منبع سودآوری شرکتها در زمان حال و آینده است. ولی، به هر حال یک مشتری خوب که سودمندی بیشتری را ایجاد می¬کند همیشه امکان دارد که از دست برود؛ زیرا رقابت بر سر دستیابی به مشتریان خوب شدید است(گری و بیان،۲۰۰۱). شرکتهای زمانه ما باید به حفظ و نگهداری مشتریان فعلی و ایجاد رابطه¬ بلندمدت و سودآور با آنها تأکید نمایند. دیدگاه اصلی حفظ مشتریان این است که باید با عرضه ارزش برتر به مشتری، رضایت وی را (پیوسته) تأمین کرد(کاتلر و گری،۲۰۰۱). فلیپ کاتلر(۱۹۹۹) بازاریابی رابطه¬مند را این¬گونه تعریف می¬کند: بازاریابی رابطه¬مند عبارتست از ایجاد، حفظ و تقویت رابطه قوی با مشتریان و سایر گروههای ذینفع.
به طور کلی، گمسون (۱۹۹۹) عنوان کرده است:
“ارتباطات به دو طرف نیاز دارد که با یکدیگر تماس دارند.” به عنوان مثال، اساس و پایه ارتباطات بازاریابی بین ارائه¬دهنده (خدمت) و یک مشتری است. گرونوس (۲۰۰۰)، معتقد است زمانی یک ارتباط توسعه می-یابد که با همه مشتریان یا در نهایت با مهمترین مشتریان تماس برقرار شود و تعاملات رابطه¬مند باشند.

دلایل پیدایش بازاریابی رابطه¬مند
در جامعه فراصنعتی غرب در اواخر دهه ۱۹۷۰، تغییرات زیادی به وقوع پیوست. محققین عوامل مختلفی را که زمینه¬ساز پیدایش بازاریابی رابطه¬مند شده¬اند شناسایی کرده¬اند. این عوامل عبارتند از:
افزایش شدت رقابت در سطح جهانی
افزایش آگاهی مشتریان و افزایش تقاضا
تکه تکه شدن بازارها
تغییر سریع الگوی خرید مشتریان
افزایش مستمر استانداردهای کیفیت
تأثیر فناوری بر تمامی زمینه¬ها

مبانی نظری یا ادبیات پژوهش که در فصل دوم تحقیق برای بازاریابی رابطه مند قابل استناد است در ۵۴ صفحه به همراه منابع موثق در دسترس شماست.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
  • فایل دانلود شده با فرمت zip می باشد. برای دریافت فایل (ها) اصلی خریداری شده می‌بایست فایل zip را از حالت فشرده خارج نمایید. برای راهنمایی بیشتر اینجا کلیک کنید.