مبانی نظری و پیشینه تحقیق قابلیت های بازاریابی


در حال بارگذاری
۲۳ شهریور ۱۳۹۹
word
199کیلوبایت
32صفحه
۹,۹۰۰ تومان
خرید

مبانی نظری و پیشینه تحقیق برای فصل دوم با عنوان مبانی نظری و پیشینه تحقیق قابلیت های بازاریابی آماده دانلود است. تعداد صفحات ۳۲ صفحه و با فرمت word می باشد، در ادامه فهرست مطالب بعلاوه بخشی از متن فایل تقدیم شده است.

مقدمه ۱۳
۲-۱- بازاریابی ۱۳
۲-۱-۱- بازاریابی خارجی ۱۴
۲-۱-۲- بازاریابی داخلی ۱۴
۲-۱-۳- بازاریابی متقابل ۱۵
۲-۱-۴- زنجیره خدمت و سود ۱۵
۲-۱-۵- مفهوم خدمت ۱۶
۲-۱-۶- ویژگی‌های خدمات در سازمان‌های دولتی ۱۷
۲-۱-۶-۱- ناملموس بودن ۱۷
۲-۱-۶-۲- تفکیک ناپذیری ۱۸
۲-۱-۶-۳- تغییرپذیری ۱۹
۲-۱-۶-۴- فناپذیری ۱۹
۲-۱-۶-۵- مالکیت ۲۰
۲-۱-۶-۶- مسئولیت امانت‌داری ۲۰
۲-۱-۶-۷- جریان دوطرفه اطلاعات ۲۰
۲-۱-۶-۸- مشارکت مشتریان ۲۱
۲-۱-۶-۹- جبران‌ناپذیری اشتباهات ۲۱
۲-۱-۶-۱۰- کانال های توزیع گوناگون ۲۱
۲-۱-۷- قابلیت بازاریابی ۲۲
۲-۱-۷-۱-مفهوم قابلیت ۲۳
۲-۱-۷-۲-مفهوم قابلیت بازاریابی ۲۴
۲-۱-۷-۳-دسته‌بندی قابلیت بازاریابی ۲۵
۲-۱-۷-۴-اهمیت قابلیت بازاریابی در عملکرد ۲۶
۲-۴- پیشینه تحقیق ۵۶
۲-۵- نتیجه‌گیری ۶۷
منابع فارسی و لاتین
مقدمه
محیط کسب‌وکار امروز به‌شدت تحت تأثیر رقابت میان شرکت‌ها و تغییرات سریع تکنولوژی و تغییر مداوم خواسته‌ها و نیازهای مشتریان است. با افزایش روزافزون رقابت و تنوع نیازها و خواسته‌های مشتریان سازمان باید به فکر دستیابی به مزیت‌های رقابتی باشند. ایجاد و حفظ مزیت رقابتی ، مستلزم شایستگی‌هایی است که با تکیه بر قابلیت‌های سازمان، برای مشتریان ارزش ایجاد می‌کند. از عوامل مهمی که می‌تواند موجب ارتقای عملکرد توسعه محصول جدید شرکت‌ها شود، قابلیت بازاریابی و انطباق پذیری سازمانی است. قابلیت بازاریابی شرکت را قادر می‌سازد تا ارزش افزوده‌ای برای کالا و خدمات به دست آورده و خود را با تقاضای رقابتی تطبیق دهد. در این فصل ابتدا مفهوم بازاریابی و قابلیت بازاریابی شرح داده شده و سپس به اهمیت آن در عملکرد شرکت‌ها پرداخته شده، و انطباق پذیری سازمانی و مفاهیم آن، بیان شده و سپس به عملکرد توسعه محصول جدید پرداخته شد. در انتها مروری بر پیشینه تحقیقات داخلی و خارجی خواهیم داشت.

۲-۱- بازاریابی
بازاریابی بیش از سایر فعالیت¬های سازمان با مشتری سروکار دارد، و تأمین رضایت مشتری و ایجاد ارزش برای او محور اندیشه و فعالیت¬های بازاریابی است. این در حالی است که درگذشته بازاریابی را با مفاهیم فروش و تبلیغ مترادف می‌دانستند، و هدف بسیاری از شرکت‌ها فروش محصولاتی بود که می‌ساختند نه ساخت محصولاتی که خواست بازار باشد. به‌عنوان‌مثال سازندگان عینک سال¬ها بر این عقیده بودند که مشتریان خواهان عینک های باکیفیت، مقاوم، زیبا و سبک هستند و همواره در حال بهبود محصول خود و روش¬های بهتر فروش آن بودند، درحالی‌که خواسته اصلی مردم دید بهتر بود. لذا آن‌ها با بی‌توجهی به صنعت لیزیگ از رقابت با آن‌ها جا ماندند. در دیدگاه نوین بازاریابی، با توجه به نقش و اهمیت نیاز و خواسته‌های مشتریان به‌منظور تطابق هر چه بیشتر محصولات با نیازها و خواسته‌های در حال تغییر مشتریان فعالیت¬های بازاریابی از زمان تحقیقات بازار، طراحی، تولید، توزیع و ارائه محصول به‌صورت یکپارچه و در تمام عرصه‌های سازمانی به‌صورت هدفمند و بر پایه اصول علمی مدیریت بکار گرفته می‌شوند. (ونوس، ۱۳۸۴)

در صورت بروز مشکل در دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق قابلیت های بازاریابی به آراداک اطلاع دهید.

 

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
  • فایل دانلود شده با فرمت zip می باشد. برای دریافت فایل (ها) اصلی خریداری شده می‌بایست فایل zip را از حالت فشرده خارج نمایید. برای راهنمایی بیشتر اینجا کلیک کنید.