مبانی نظری ساختار سازمانی


در حال بارگذاری
۸ مرداد ۱۴۰۱
word
72kb
32
۱۹,۰۰۰ تومان
خرید

مبانی نظری یا ادبیات پژوهش که در فصل دوم تحقیق برای  ساختار سازمانی قابل استناد است به همراه منابع موثق در دسترس شماست.سعی کردیم روش منبع نویسی به سبک APA را رعایت کنیم. همچنین این فایل برای تنظیم مقاله نیز مفید است و حتی می توان با کمی تقویت منابع و مطالب یک مقاله یا تحقیق مروری را از آن استخراج کرد. با قیمت ارزان مقاله و فصل دوم پایان نامه آماده را دانلود کنید.

ساختار سازمانی

امروزه توانمند سازی به عنوان یکی از ابزارهای سودمند ارتقا کیفی کارکنان و افزایش اثربخشی سازمانی تلقی می گردد. به منظور کسب موفقیت در محیط در حال تغییر کسب و کار امروزی، سازمانها به دانش، نظرات، انرژی و خلاقیت کلیه کارکنان، اعم از کارکنان خط مقدم تا مدیران سطح بالا، نیازمندند.جهت تحقق این امر،سازمانها از طریق توانمند سازی کارکنان مربوطه به منظور تشویق آنان به ابتکار عمل بدون اعمال فشار، ارج نهادن به منافع جمعی سازمان با کمترین نظارت و انجام وظیفه به عنوان مالکان سازمان،اقدام می نمایند. توانمند سازی مخصوصا در محیط های کاری مجازی که اعضای سازمان از تعاملات چهره به چهره محروم می باشند و مجبورند که به طور مستقل عمل نمایند، بسیار مهم می باشد. همچنین، توانمند سازی جهت حفظ امید و وابستگی کارکنان باقیمانده در طی زما ن های کوچک سازی سازمان حایز اهمیت می باشد. توانمند سازی،کارکنان را قادر می سازد تا در مواجهه با مشکلات و تهدیدها،از مقاومت و انعطاف پذیری بیشتری برخوردار باشند.

تعریف ساختار سازمانی
ساختار سازمان، توزیع قدرت در سازمان را نشان می‌دهد و بر الگوهای روابط درونی سازمان، اختیار، و ارتباطات دلالت دارد. از جمله تعاریف متعدد و مختلفی که تاکنون برای ساختار سازمانی ارائه شده می‌توان به چند مورد اشاره کرد. ساختار سازمانی عبارت است از سیستم روابطی که به طور غیررسمی شکل گرفته و به طور رسمی تصویب شده و حاکم بر فعالیتهای افرادی است که برای کسب اهداف مشترک به هم وابسته اند.ساختار سازمانی عبارت از تنظیم و هماهنگی اقدامات کارکنان است به گونه‌ای که اهداف سازمان محقق گردد. ساختار سازمانی شیوه‌ای است که فعالیت‌های سازمانی تقسیم، سازماندهی، و هماهنگ می‌شوند. ساختار سازمانی در نمودار سازمانی نمایان می‌شود. نمودار سازمانی یک نماد قابل رویت از کل فعالیت‌ها و فرآیند‌ها ی سازمان است.در تعریف ساختار سازمانی به سه رکن اصلی اشاره می‌شود. که عبارتند از:
۱- ساختار سازمانی تعیین کننده ی روابط رسمی وگزارش گیری در سازمان است و نشان دهنده ی سطوحی است که در سلسله مراتب اداری وجود دارد و حیطه کنترل مدیران یا سرپرستان را مشخص می‌کند.

مبانی نظری یا ادبیات پژوهش که در فصل دوم تحقیق برای  ساختار سازمانی قابل استناد است در ۳۲ صفحه به همراه منابع موثق در دسترس شماست.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
  • فایل دانلود شده با فرمت zip می باشد. برای دریافت فایل (ها) اصلی خریداری شده می‌بایست فایل zip را از حالت فشرده خارج نمایید. برای راهنمایی بیشتر اینجا کلیک کنید.