مبانی نظری کیفیت سود


در حال بارگذاری
۸ مرداد ۱۴۰۱
word
47kb
25
۱۹,۰۰۰ تومان
خرید

مبانی نظری یا ادبیات پژوهش که در فصل دوم تحقیق برای کیفیت سود قابل استناد است به همراه منابع موثق در دسترس شماست. در انتهای مطلب فهرست مطالب گنجانده شده تا قبل از خرید و دانلود مبانی نظری با رئوس مطالب آشنا شوید. سعی کردیم روش منبع نویسی به سبک APA را رعایت کنیم. همچنین این فایل برای تنظیم مقاله نیز مفید است و حتی می توان با کمی تقویت منابع و مطالب یک مقاله یا تحقیق مروری را از آن استخراج کرد. با قیمت ارزان مقاله و فصل دوم پایان نامه آماده را دانلود کنید.

کیفیت سود

سود از اساسی ترین عناصر مورد توجه مدیران بوده و معیاری برای تداوم فعالیت و کارآیی می باشد که یکی از اهداف گزارشگری سود و پیش بینی جریانات نقدی آتی است.
با توجه به تاکید استاندارد حسابداری بر سود مندی تصمیم ، کیفیت سود و گزارشگری مالی مورد توجه سرمایه گذاران جهت تصمیم گیری است و کیفیت سود به طور غیر مستقیم شاخصی بر ارزیابی کیفیت استانداردگزارشگری محسوب می شود.تصمیم بر اساس سود ناقص یا کم کیفیت موجب انتقال نامطلوب ثروت می شود.مثلا درصورت استفاده از سود به عنوان شاخص در پرداخت پاداش ،گزارش سود بیش ا زواقع ، موجب پرداخت پاداش بیشتر می شود و نیز ممکن است کاهش پرداخت بدهیها را بپوشاند و موجب تداوم وام دهی وام دهندگان شده و تخصیص نادرست منابع و نیز کاهش رشد اقتصادی را بدنبال داشته باشد.
کیفیت سود موضوعی است که در سالهای اخیر به کانون توجه در ارزیابی عملکرد مالی و تداوم فعالیت شرکتها تبدیل شده است. نقش اصلی اطلاعات حسابداری در بازارهای مالی فراهم کردن زمینههای لازم برای تخصیص بهینهی منابع است. در پی رسواییهای مالی اخیر، اطمینان و اعتماد سرمایه¬گذاران به سیستم گزارشگری مالی تضعیف شده و کیفیت سود به عنوان یک عامل مهم در تعیین اعتبار و قابلیت اعتماد ارقام گزارش شده، پدیدار گشت . سود حسابداری مبتنی بر ارقام تعهدی از نظر بسیاری از کاربران اطلاعات صورتهای مالی، ابزاری برای سنجش عملکرد شرکت¬ها محسوب می شود. منظور از ارزیابی عملکرد شرکتها ارزیابی کلی وضعیت مالی و نتایج عملیات برای تصمیم¬گیر¬ی¬های منطقی است.

۲-۴- کیفیت سود ۴۳
۲-۴-۱- ظهور نظریه کیفیت سود ۴۴
۲-۴-۲- معیار ها و ساختارهای کیفیت سود ۴۶
۲-۴-۳- عناصرکیفیت سود ۴۷
۲-۴-۴- روش¬های ارزیابی کیفیت سود ۴۷
۲-۴-۵- تحلیل کیفیت سود ۴۸
۲-۴-۶- نقش مدیریت و کمیته حسابرسی در ارتباط با کیفیت سود ۴۸
۲-۴-۷- تحلیل بنیادین کیفیت سود ۴۹
۲-۵- مروری بر کارهای انجام شده ۵۰
۲-۵-۱- مطالعات انجام شده در داخل ایران ۵۰
۲-۵-۲- مطالعات انجام شده در خارج از ایران ۵۳
فهرست منابع و ماخذ ۸۷

مبانی نظری یا ادبیات پژوهش که در فصل دوم تحقیق برای کیفیت سود قابل استناد است در ۲۵ صفحه به همراه منابع موثق در دسترس شماست.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
  • فایل دانلود شده با فرمت zip می باشد. برای دریافت فایل (ها) اصلی خریداری شده می‌بایست فایل zip را از حالت فشرده خارج نمایید. برای راهنمایی بیشتر اینجا کلیک کنید.