مبانی نظری مدیریت عملکرد زنجیره تامین


در حال بارگذاری
۲۹ تیر ۱۴۰۱
word
225kb
56
۱۹,۰۰۰ تومان
خرید

مبانی نظری یا ادبیات پژوهش که در فصل دوم تحقیق برای  مدیریت  عملکرد زنجیره تامین قابل استناد است به همراه منابع موثق در دسترس شماست. در انتهای مطلب فهرست مطالب گنجانده شده تا قبل از خرید و دانلود مبانی نظری با رئوس مطالب آشنا شوید. سعی کردیم روش منبع نویسی به سبک APA را رعایت کنیم. همچنین این فایل برای تنظیم مقاله نیز مفید است و حتی می توان با کمی تقویت منابع و مطالب یک مقاله یا تحقیق مروری را از آن استخراج کرد. با قیمت ارزان مقاله و فصل دوم پایان نامه آماده را دانلود کنید.

مدیریت عملکرد زنجیره تامین

تقاضا همان نیاز و خواست است موقعی که با قدرت خرید پشتیبانی می شود. نیاز، احساس محرومیتی است که از نداشتن یک چیزی به انسان دست می دهد. اما خواست، احساس لذتی است که به واسطه کالا یا خدمت به وجود می آید، اما برای رسیدن به آن احساس لذت، مشتری می بایست متقاضی خرید محصول از شرکت بشود و انجام این فرایند بخش مهم عملیات یک شرکت است که بتواند با بهره گیری از ابزارهای مختلف ترویج که عبارتند از تبلیغات، روابط عمومی، فروش شخصی، پیش برد فروش و بازاریابی مستقیم و همچنین کارکرد خود محصول، مشتری را متقاضی شرکت کرده و پس از فروش به ایشان که با به کارگیری تکنیک های خاتمه فروش وبهره گیری از علم روانشناسی صورت می گیرد، با ایشان ارتباط را ادامه داد، و با پیگیریهای لازم و اثر بخش و خدمات پس از فروش و سنجش رضایت مشتری در بالا بردن درجات رضایت ایشان از شرکت تلاش کرده و آنها را به مشتریان وفادار تبدیل کند. (روستا و دیگران، ۱۳۸۴)
۲-۱-۳-مدیریت تقاضا
اقسام مختلف تقاضا را به هشت دسته تقسیم می کنند که عبارتند از: تقاضای منفی ، نبودن تقاضا، تقاضای پنهان، تقاضای تنزلی، تقاضای فصلی، تقاضای کامل، تقاضای بیش از حد و تقاضای ناسالم.
اگر بپذیریم که در جهان همه چیز به جز خود تغییر مشمول تغییر هستند نکته حائز اهمیت در اقسام تقاضا این است که تقاضاهای مختلف هم، در اثر مرور زمان از سوی مشتریان تغییر می کنند و وظیفه مدیریت بازاریابی شرکت مدیریت این تقاضا در جهت نیل به اهداف شرکت است.

گسترش بازارها و محصولات، رقابت‌ها را از سطح مابین شرکت‌ها به سطح مابین زنجیره‌های تامین کشانده و تمرکز بر بهبود عملکرد این زنجیره‌ها، تنها مسیر دستیابی به مزایای رقابتی در بازار جهانی کسب و کار امروزه است.
در این رابطه، نگرش مدیریت زنجیره تامین (SCM) از استراتژی‌های قوی برای افزایش رقابت‌پذیری شرکت‌ها و زنجیره‌های تامین‌شان تلقی می‌شود، بطوری که پس از معرفی واژه مدیریت زنجیره تامین توسط الیور و وبر در سال ۱۹۸۲، گسترش قابل ملاحظه‌ای در روند بکارگیری این رویکرد پدیدار گشته و این اعتقاد در میان اکثر سازمان‌ها بوجود آمده است که رقابت تنها در سطح مابین سازمان‌‌ها مطرح نبوده و این زنجیره‌‌های تامین هستند که با یکدیگر رقابت می‌کنند. همانگونه که پیشتر مطرح شد در رقابتهای جهانی موجود در عصر حاضر باید محصولات متنوع را با توجه به درخواست مشتری دردسترس وی قرارداد. خواست مشتری برکیفیت بالا و خدمت رسانی سریع موجب افزایش فشارهایی شده است که قبلا وجود نداشته است، در نتیجه شرکتها بیش از این نمی توانند به تنهایی از عهده تمامی کارها برآیند. در بازار رقابتی موجود، بنگاه های اقتصادی و تولیدی علاوه بر پرداختن به سازمان و منابع داخلی، خود را به مدیریت و نظارت بر منابع و ارکان مرتبط خارج از سازمان نیازمند یافته اند. لذا امروزه مدیریت زنجیره تامین به عنوان یکی از مبانی زیرساختی پیاده سازی کسب وکار الکترونیک دردنیا مطرح است. مدیریت زنجیره تامین پدیده ای است که این کار را به طریقی انجام می دهد که مشتریان بتوانند خدمت قابل اطمینان و سریع را با محصولات با کیفیت در حداقل هزینه دریافت کنند. (عبدالقادر و شایک ،۲۰۱۱)

فصل دوم: ۱۲
بررسی ادبیات تحقیق ۱۲
۲-۱- مقدمه ۱۳
۲-۱-بخش اول: مبانی نظری مدیریت تقاضا ،مدیریت توزیع و زنجیره تأمین ۱۳
۲-۱-۱-تعریف مدیریت ۱۳
۲-۱-۲- بازاریابی ۱۳
۲-۱-۳- بازاریابی خارجی)( ۱۴
۲-۱-۳-۱- بازاریابی داخلی ۱۴
۲-۱-۳-۲- بازاریابی متقابل)( ۱۵
۲-۱-۴-مفهوم بازاریابی ۱۶
۲-۱-۵-تعریف تقاضا ۱۷
۲-۱-۶-مدیریت تقاضا ۱۷
۲-۱-۷-سیستم های توزیع ۲۰
۲-۱-۸-۱- عوامل موثر بر طراحی شبکه توزیع ۲۶
۲-۱- ۹- زنجیره تأمین ۲۹
۲-۱-۱۰-تعریف مدیریت زنجیره تامین ۳۰
۲-۱-۱۱-تاریخچه مدیریت زنجیره تامین ۳۲
۲-۱-۱۲-نیاز به مدیریت زنجیره تامین ۳۵
۲-۱-۱۳-اجزای سازنده زنجیره تامین ۳۸
۲-۱-۱۴- مدل SCOR 40
۲-۱-۱۵-معیارهای عملکرد زنجیره تامین ۴۲
۲-۱-۱۶- اندازه‌گیری عملکرد زنجیره تامین ۴۳
۲-۱-۱۶-۱- شاخص‌ها و سیستم‌های مربوط به شاخص‌ها ۴۴
۲-۱-۱۶-۲-عملکرد تحویل ۴۶
۲-۱-۱۶-۳-عملکرد تکمیل سفارش ۴۷
۲-۱-۱۶-۴-تکمیل کامل سفارش ۴۷
۲-۱-۱۶-۵-واکنش‌پذیری زنجیره تامین ۴۷
۲-۱-۱۶-۶-انعطاف‌پذیری تولید ۴۷
۲-۱-۱۶-۷-کل هزینه مدیریت لجستیک ۴۸
۲-۱-۱۶-۸-بهره‌‌وری افزوده کارکنان ۴۸
۲-۱-۱۶-۹-هزینه ضمانت ۴۸
۲-۱-۱۶-۱۰-زمان چرخه نقد ـ به ـ نقد ۴۸
۲-۱-۱۶-۱۱-روزهای تامین موجودی ۴۸
۲-۱-۱۶-۱۲-گردش دارایی ۴۸
۲-۱-۱۶-۱۳-مشکلات زنجیره تامین ۵۰
۲-۱-۱۷- زنجیره ارزش ، عرضه و تقاضا ۵۱
۲-۱۲- مروری بر مطالعات انجام گرفته ۵۲
۲-۱۳- جمع بندی و نتیجه گیری : ۶۰
فهرست منابع و مآخذ ۱۳۱

مبانی نظری یا ادبیات پژوهش که در فصل دوم تحقیق برای مدیریت عملکرد زنجیره تامین قابل استناد است در ۵۶ صفحه به همراه منابع موثق در دسترس شماست.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
  • فایل دانلود شده با فرمت zip می باشد. برای دریافت فایل (ها) اصلی خریداری شده می‌بایست فایل zip را از حالت فشرده خارج نمایید. برای راهنمایی بیشتر اینجا کلیک کنید.