مبانی نظری رضایت شغلی و مشتری گرایی


در حال بارگذاری
۵ مرداد ۱۴۰۱
word
47kb
27
۱۹,۰۰۰ تومان
خرید

مبانی نظری یا ادبیات پژوهش که در فصل دوم تحقیق برای  رضایت شغلی و مشتری گرایی قابل استناد است به همراه منابع موثق در دسترس شماست. در انتهای مطلب فهرست مطالب گنجانده شده تا قبل از خرید و دانلود مبانی نظری با رئوس مطالب آشنا شوید. سعی کردیم روش منبع نویسی به سبک APA را رعایت کنیم. همچنین این فایل برای تنظیم مقاله نیز مفید است و حتی می توان با کمی تقویت منابع و مطالب یک مقاله یا تحقیق مروری را از آن استخراج کرد. با قیمت ارزان مقاله و فصل دوم پایان نامه آماده را دانلود کنید.

 رضایت شغلی

در منابع گوناگون، از رضایت شغلی تعاریف بسیار زیادی ارائه شده است که در این قسمت به چند نمونه از این تعاریف اشاره می‌کنیم :
با وقوع رکود اقتصادی در دهه‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰، بحث رضایت شغلی در سازمان‌هامطرح شد این زمانی بود که اکثر کارمندان و کارگران با توجه به کسادی و رکود اقتصادی واقع شده از شغل خود ناراضی بودند. این مسئله، توجه بیشتر مدیران و سازمان‌هارا به بحث رضایت شغلی جلب کرد. رضایت شغلی، عاملی مهم برای افزایش کارایی و نیز رضایت فردی در سازمان تلقی می‌شود. مدیران به شیوه‌های مختلف مترصد افزایش رضایت شغلی کارکنان خود هستند. محققان مختلف، تعاریف گوناگونی از رضایت شغلی ارائه داده‌اند:
فیشر و هانا(۱۹۳۹) رضایت شغلی را عاملی روانی قلمداد کرده و آن را به صورت نوعی سازگاری عاطفی با شغل و شرایط شغل تعریف می‌کنند به این معنا که اگر شغل، شرایطی مطلوب را برای فرد فراهم کند، فرد از شغلش رضایت خواهد داشت، اما اگر شغلی برای فرد رضایت و لذت مطلوب را فراهم نکند، فرد شروع به مذمت شغل کرده و در صورت امکان، شغل خود را ترک خواهد کرد. هاپاک، رضایت شغلی را مفهومی پیچیده و چند بعدی دانسته و آن را با عوامل روانی، جسمانی و اجتماعی مرتبط کرده است به نظر او صرفاً وجود یک عامل، موجب رضایت شغلی فرد نخواهد شد. بلکه وجود ترکیبی از عوامل مختلف موجب خواهد شد که فرد در لحظه ی معینی از شغل خود احساس رضایت کند. ( درویش،۱۳۸۹)
فرد با توجه به اهمیتی که عوامل مختلف نظیر: درآمد، جایگاه اجتماعی، شرایط محیط کار و … برای او دارند، میزان معینی از رضایت شغلی دارا خواهد بود.

مشتری گرایی

مشتری گرایی، درک و فهم مستمر نیازهای جاری و بالقوۀ مشتریان و خریداران هدف و استفاده از آن دانش برای خلق ارزش برتر برای آنان می باشد. یک فروشنده تنها به دو شیوه برای یک خریدار، ارزش می آفریند: با افزایش منافع خریدار در ارتباط با هزینه ها و با کاهش هزینه های خریدار در ارتباط با منافع. (نارور و اسلاتر ۱۹۹۰). ما می توانیم بگوییم که مشتری گرایی، یک سازمان با گرایش پیش فعال را منعکس می کند.
در این حالت نارور و اسلاتر (۱۹۹۰) مشتری گرایی را به صورت زیر تعریف می کنند: فرهنگ سازمانی که به طور موثر وکارا رفتارهای ضروری برای ایجاد ارزش بالاتر برای خریداران را ایجاد می کند و بنابراین عملکرد بالای مدوام برای کسب و کار و تجارت می باشد(گوتلند و بول، ۲۰۰۶). برای تعدادی از شرکتها، مشتریان وفادار بهترین ها برای وجود هستند.نگهداری مشتریان می تواند اثر مثبت و مشخصی را روی سوددهی شرکتها داشته باشد. مطالعات نشان داده اند که نگهداری به اندازه ۲الی ۵ درصد اضافی از مشتریان می تواند سود ما را به طور مشخص بهبود دهد در حالی که هزینه های کم شده ۱۰% می باشد. اکثر محققان و مشارکت کنندگان توافق دارند که رضایت هنگامی اتفاق می افتد که انتظارات خرید برآورده شوند یعنی ویژگی های محصول همان هایی هستند که مشتریا ن آرزو دارند. این اشاره می کند که شرکت ها بایستی با مشتریان باشند و برآورد انتظارات خرید باشند. نارضایتی نتیجه ی عدم برآورده کردن انتظارات است. بازاردارانی که اثر رضایت مشتری را روی عملکرد تجاری را درک کرده اند، خواهان فروش های بعدی مطمئن بر اساس راضی کردن و برآورده کردن اهداف استفاده کنندگان محصولات در حال حاضر هستند. آنچه که در تصمیم خرید جاری اتفاق می افتد در تصمیمات بعدی خرید اثر خواهد گذاشت(سینک و رانک هود، ۲۰۰۴).

۲-۷-رضایت شغلی ۳۶
۲-۷-۱-انواع رضایت شغلی ۳۶
۲-۷-۲-شاخص‌های رضایت شغلی ۳۷
۲-۷-۳-عوامل موثر بر رضایت شغلی ۳۸
۲-۷-۴-نقش مدیران درافزایش رضایت شغلی ۳۹
۲-۷-۶-رابطه شخصیت متناسب با موفقیت شغلی ۴۱
۲-۷-۷-نظریات و دیدگاه های موجود برای رضایت شغلی ۴۲
۲-۸-مشتری گرایی ۴۵
۲-۹-رضایت شغلی کارکنان و مشتری گرایی ۴۶
۲-۱۰-روش‌های نوین مشتری‌گرائی و بازاریابی در بانکداری ایران ۴۷
۲-۱۱-پیشینه پژوهش ۵۰
۲-۱۱-۱-پژوهشهای داخلی: ۵۰
۲-۱۱-۲- پژوهش‌های خارجی: ۵۲
فهرست منابع و ماخذ ۹۴
الف-منابع فارسی ۹۴
ب-منابع لاتین ۹۷

مبانی نظری یا ادبیات پژوهش که در فصل دوم تحقیق برای  رضایت شغلی و مشتری گرایی قابل استناد است در ۲۷ صفحه به همراه منابع موثق در دسترس شماست.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
  • فایل دانلود شده با فرمت zip می باشد. برای دریافت فایل (ها) اصلی خریداری شده می‌بایست فایل zip را از حالت فشرده خارج نمایید. برای راهنمایی بیشتر اینجا کلیک کنید.