مبانی نظری رضایت شغلی کارکنان


در حال بارگذاری
۶ مرداد ۱۴۰۱
word
40kb
29
۱۹,۰۰۰ تومان
خرید

مبانی نظری یا ادبیات پژوهش که در فصل دوم تحقیق برای  رضایت شغلی کارکنان قابل استناد است به همراه منابع موثق در دسترس شماست.  سعی کردیم روش منبع نویسی به سبک APA را رعایت کنیم. همچنین این فایل برای تنظیم مقاله نیز مفید است و حتی می توان با کمی تقویت منابع و مطالب یک مقاله یا تحقیق مروری را از آن استخراج کرد. با قیمت ارزان مقاله و فصل دوم پایان نامه آماده را دانلود کنید.

رضایت شغلی کارکنان

در حالی که ادبیات قابل توجهی در مورد رضایت شغلی در بین کارکنان وجود دارد، به نظر می رسد هیچ توافتی بر سر تعریف دقیق از این مفهوم وجود ندارد (کاواناک ، ۱۹۹۲).
رضایت شغلی به عنوان یک نگرش فردی توصیف شده است که مربوط به چگونگی انتظارات شخص در محل کار می باشد. بنابراین، ارزیابی فرد از درجه ای که این کار، ارزش کارش را برآورده می کند می تواند باعث یک حالت عاطفی مثبت و یا تقابل احساس منفی نارضایتی در کارکنان شود (کامبر و باریبال ، ۲۰۰۶).
رضایت شغلی عبارت است از نگرش مثبت و کلی فرد به شغل معینی. به عبارت دیگر، درجه رضایت فرد از شغل خود و میزان احساس و کشش مثبت از آن، رضایت شغلی نامیده می شود. محیط کار در افراد، احساسات و نگرش های متفاوتی به وجود می آورد که ممکن است حاکی از رضایت یا عدم رضایت باشد. به بیان دیگر رضایت شغلی، مجموعه نگرش های مثبت فرد به شغلش را در بر می گیرد و به معنای دوست داشتن وظایف شغلی و شرایطی است که اشتغال در آن صورت می گیرد (طالبان، ۱۳۸۱).
رضایت شغلی ممکن است مرتبط به عملکرد، بهره وری سازمان و مسائل دیگر، از جمله گردش کار باشد. با این حال، کارمندان ناراضی در معرض ابتلا به غیبت و گردش مالی بیش از حد هستند (چن و همکاران، ۲۰۰۶؛ لی و همکاران، ۲۰۰۲ به نقل از اسلامی و قراخانی، ۲۰۱۲).
رضایت شغلی به برداشتی که فرد از کار خود دارد، اشاره می کند. درباره رضایت شغلی نظریه های گوناگونی ارائه شده است؛ همچنین عوامل زمینه ساز و ایجادکننده رضایت شغلی متنوع و متعددند که می توان آنها را به جنبه های درونی شامل ویژگی های شخصیتی، احساسات عاطفی، حالت های هیجانی و جنبه های بیرونی شامل شرایز و ویژگی های سازمانی، اجتماعی و فرهنگی دسته بندی کرد (چروس ، ۲۰۰۶ به نقل از میرکمالی و نارنجی، ۱۳۸۷).

مبانی نظری یا ادبیات پژوهش که در فصل دوم تحقیق برای مبانی نظری  رضایت شغلی کارکنان قابل استناد است در ۲۹صفحه به همراه منابع موثق در دسترس شماست.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
  • فایل دانلود شده با فرمت zip می باشد. برای دریافت فایل (ها) اصلی خریداری شده می‌بایست فایل zip را از حالت فشرده خارج نمایید. برای راهنمایی بیشتر اینجا کلیک کنید.