پرسشنامه برند موثر


در حال بارگذاری
۲۳ مهر ۱۳۹۹
word
11.2کیلوبایت
3صفحه
1281 بازدید
۷,۰۰۰ تومان
خرید

خرید و دانلود پرسشنامه برند موثر شامل ۱۸ سوال و در ۳ صفحه برای استفاده در پایان نامه از آراداک جهت مشاوره در خصوص مقاله یا پایان نامه تماس بگیرید.

برند موثر:

امروزه اهمیت مفهوم برند در خرید مشتریان به حدی می باشد که بعضی از صاحب نظران از آن به عنوان یک محصول کامل یاد کرده و معتقدند بسیاری اوقات مشتریان در عوض آن که محصولی را خریداری کنند، برندها را می خرند. از این رو شناخت عوامل موثر بر این تصمیم و بررسی ویژگی های خاص برند اهمیتی دو چندان یافته و انجام تحقیقات گوناگونی را در این زمینه ضرورت می بخشد. تحقیق حاضر نیز با این هدف و تحت عنوان بررسی علل و عوامل موثر بر انتخاب برند به انجام رسیده می باشد. تحقیق حاضر از لحاظ روش ماهیتی پیمایشی، توصیفی و از لحاظ هدف ساختاری مورد استفاده است. جامعه تحقیق شهروندان شیرازی و نمونه آماری با توجه به شاخص تحلیل عاملی برابر ۴۰۰ نفر (روش منطقه ای) مد نظر واقع گشته است.
طبق یافته های آماری به دست آمده، ۳۰ متغیر تاثیرگذار در تصمیم گیری برند در ۹ دسته کلی واقع شده اند، که از بین این ۳۰ متغیر، ۵ متغیر شامل قابلیت تلفظ آسان برند، مبهم نبودن برند، به خاطر سپرده شدن آسان برند، زبان نوشتاری و قابل فهم بودن برند در پر اهمیت ترین دسته واقع شده اند. از طرفی بر اساس تحلیل کیفی داد ها نیز مشخص شده، «تجربه پیشی از خرید برند» برای فرد بیشترین تاثیر را در انتخاب برند از جانب وی داشته می باشد. نمانام یا برند (به انگلیسی: brand) یا مارک (به فرانسوی: marque)، نام یا عبارت یا طرح یا نماد یا هر ویژگی دیگری می باشد که مشخص‌ کنندهٔ خدمات یا فروشندهٔ محصولی خاص است که به وسیلهٔ آن از دیگر محصولات و خدمات مشابه متمایز می‌شود. عنوان قانونی برای برند، نشان تجاری می باشد. کمیته (انجمن) بازاریابی آمریکا (۱۹۶۰) اینگونه برند را تعریف می‌نماید. یک نام، واژه، سمبل، یا طرح یا ترکیبی از آن ها می باشد که هدف آن شناساندن محصولات و یا خدمات یک فروشنده یا گروهی از فروشندگان به مشتریان و همچنین تمایز محصولات آن ها از سایر رقیب ها است. برند مجموعه گره‌های ذهنی یا تداعیات کارکردی، احساسی، عقلی و مزیت‌ هایی می باشد که ذهن بازار هدف را اشغال کرده است. تداعی معانی پیوند دادن تصاویر و نشانه‌ها با برند یا مزایا و فواید یک برند می باشد. این مزایا یا فواید برند می باشد که مبنای تصمیم‌گیری برای خرید آن واقع خواهد گردید. برند همان چیزی می باشد که مخاطب با دیدن، شنیدن، حس کردن یا هرگونه ارتباطی با آن به صورت مفهومی، دیداری یا لفظی صفات و ویژگی‌ های خود را در ذهن و قلب مخاطب تداعی می‌نماید.

 

 

 

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
  • فایل دانلود شده با فرمت zip می باشد. برای دریافت فایل (ها) اصلی خریداری شده می‌بایست فایل zip را از حالت فشرده خارج نمایید. برای راهنمایی بیشتر اینجا کلیک کنید.