مبانی نظری وفاداری و رضایت گردشگران


در حال بارگذاری
۱۱ مرداد ۱۴۰۱
word
64kb
25
۱۹,۰۰۰ تومان
خرید

مبانی نظری یا ادبیات پژوهش که در فصل دوم تحقیق برای وفاداری و رضایت گردشگران قابل استناد است به همراه منابع موثق در دسترس شماست. در انتهای مطلب فهرست مطالب گنجانده شده تا قبل از خرید و دانلود مبانی نظری با رئوس مطالب آشنا شوید. سعی کردیم روش منبع نویسی به سبک APA را رعایت کنیم. همچنین این فایل برای تنظیم مقاله نیز مفید است و حتی می توان با کمی تقویت منابع و مطالب یک مقاله یا تحقیق مروری را از آن استخراج کرد. با قیمت ارزان مقاله و فصل دوم پایان نامه آماده را دانلود کنید.

گردشگری

برای ایجاد توسعه‌ای همه‌جانبه و پایدار و همچنین جایگزینی منابع جدید کسب درآمد به‌جای منابع نفتی، باید از تمام امکانات و قابلیت‌ها استفاده کنیم. در ایران، صنعت گردشگری یکی از گزینه‌های مناسب و مطرح برای خروج از مشکل اتکای بیش‌ازحد به درآمدهای نفتی و حل مشکل اشتغال است. گردشگری، نظام پیچیده‌ای است که بر ابعاد مختلف زندگی انسان‌ها اعم از اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، زیست‌محیطی و کالبدی در فضاهای شهری و روستایی تأثیر می‌گذارد. درواقع گردشگری، صنعت تولید و مصرف است که توسعه آن همواره به افزایش میزان اشتغال و درآمد ملی کمک کرده و موجب ایجاد تقاضا برای بس یاری از کالاها و خدمات شده است. گردشگری یکی از منابع تحصیل ارز و انتقال سرمایه و درآمد از منطقه‌ای به منطقه دیگر محسوب می‌شود که در مبادلات فرهنگی و رشد اجتماعی و تفاهم ملی، سهم عمده‌ای دارد و تمام کشورهای جهان در سال‌های اخیر به این صنعت به‌عنوان صنعتی سود ده با درآمد سرشار ارز توجه کرده اند (دهستانی، ۱۳۸۳).

وفاداری

هاسیه و همکاران (۲۰۰۵) بیان داشتند که با رشد رقابت جهانی ایجاد و بقای رابطه‌ی طولانی مدت با مشتری، نگرانی اصلی امروزه شرکت ها شرکت ها به شمار می‌رود (طباطبایی نسب و همکاران، ۱۳۹۱). کاتلر و آرمسترانگ (۱۳۹۱)، اظهار داشتند که عملکرد برتر در صنایع مختلف، در حال حرکت به سمت حفظ مشتر یان و جلب وفاداری آن‌ها هستند؛ زیرا اغلب بازارها در مرحله‌ی بلوغ خود قرار دارند و رقابت در حال افزایش و هزینه‌های جذب مشتریان جدید نیز به شدت افزایش‌یافته است. شرکت های کنونی مجبور شده‌اند شیوه ی واکنش خود را نسبت به بازار تغییر دهند؛ به‌طوری‌که کمتر روی محصولات و بیشتر بر مشتریان و روابط متمرکز شوند و به‌جای دیدی کوتاه مدت ، دیدی بلند مدت را در پیش گیرند (غفاری آشتیانی، ۱۳۸۸). ریچهلد و ساسر (۱۹۹۰)، بیان داشتند که تحقیقات نشان داده است که سازمان‌ها می‌توانند تقریباً با حفظ ۵ درصد از مشتریان خود، سود خود ر ا به میزان ۱۰۰ درصد افزایش دهند. شرکت ها دریافته‌اند که از دست دادن یک مشتری چیزی فراتر از دست دادن یک قلم فروش است؛ بلکه به معنی از دست دادن کل جریان خریدهایی است که مشتری می توانست در طول زندگی یا دوره‌ی زمانی‌ای که مشتری بوده است انجام دهد. امروزه تنها سازمان هایی در عرصه‌ی رقابت از موقعیت مناسبی برخوردارند که محور اصلی فعالیت خود را تأمین خواسته ه ای مشتریان و ارضای نیازهای آنان قرار داده اند، شرکت ه ا دائماً در جستجوی راه‌هایی هستند که ارتباطشان را با مشتریان ارزشمند خود حفظ کنند. یکی از مطرح ترین این رویکردها، رویکرد شناخته‌شده‌ای با عنوان بازاریابی رابطه مند است (طباطبایی نسب و همکاران، ۱۳۹۱).

 رضایت گردشگران

یکی از موارد مهمی که موجب موفقیت در بازار می‌شود، رضایت مشتریان است .مشتریان خون زندگی یک سازمان محسوب می‌شوند، به‌طوری‌که سازمان‌ها رضایت مشتریان را جزء مهم‌ترین اهداف قرار می‌دهند و بر اساس نمره رضایتمندی طبقه‌بندی می‌شوند. ورتز ( ۲۰۰۳). بودت (۲۰۰۶) بیان می‌دارد که رضایت مشتریان به این معناست که آن‌ها از نحوه برخورد و ارائه خدمات سازمان راضی هستند و سازمان در جذب و حفظ ایشان موفق بوده است. مشتریان به هراندازه که زمان و مبلغ بیشتری را برای سازمان صرف نمایند، انتظار کیفیت بالاتری از خدمات را خواهند داشت. مشتری، رمز موفقیت هر سازمان و هرگونه فعالیت تجاری – اقتصادی است. اعتبار یک سازمان موفق، بر پایه روابط بلندمدت آن سازمان با مشتریان بناشده است.

۲-۱-۱. گردشگری۱۵

۲-۳-۱. وفاداری ۳۵
۲-۳-۲. مزایای وفاداری نام تجاری ۳۹
۲-۴-۱. رضایت مشتری ۳۹
۲-۲. پیشینه تحقیق۴۲
۲-۲-۱. پیشینه تحقیقات داخلی ۴۲
۲-۲-۲. پیشینه تحقیقات خارجی ۴۴
۲-۳. خلاصه فصل .۴۵
* فهرست منابع ۶۹

مبانی نظری یا ادبیات پژوهش که در فصل دوم تحقیق برای وفاداری و رضایت گردشگران قابل استناد است در ۲۵ صفحه به همراه منابع موثق در دسترس شماست.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
  • فایل دانلود شده با فرمت zip می باشد. برای دریافت فایل (ها) اصلی خریداری شده می‌بایست فایل zip را از حالت فشرده خارج نمایید. برای راهنمایی بیشتر اینجا کلیک کنید.