مبانی نظری مدیریت استعداد


در حال بارگذاری
۳۱ تیر ۱۴۰۱
word
610kb
36
۱۹,۰۰۰ تومان
خرید

مبانی نظری یا ادبیات پژوهش که در فصل دوم تحقیق مدیریت استعداد و عملکرد سازمانی کارکنان قابل استناد است به همراه منابع موثق در دسترس شماست. سعی کردیم روش منبع نویسی به سبک APA را رعایت کنیم. همچنین این فایل برای تنظیم مقاله نیز مفید است و حتی می توان با کمی تقویت منابع و مطالب یک مقاله یا تحقیق مروری را از آن استخراج کرد. با قیمت ارزان مقاله و فصل دوم پایان نامه آماده را دانلود کنید.

مدیریت استعداد 

به عقیده صاحب نظران، همه افراد دارای استعداد هستند. تنها افرادی که برای استعدادشان تصمیم بگیرند و برای توسعه آن سرمایه گذاری کنند، افراد مستعد هستند. استعداد ها ، افرادی فراتر از استعداد موجود در انجام یک کار هستند، بطوری که در کارشان ایجاد ارزش می نمایند. در واقع در شغل است که افراد می توانند استحقاق و شایستگی خود را با ایجاد ارزش نشان دهند. استعداد ها افرادی هستند که سرمایه های دانشی سازمان را ایجاد و به پیش می برند . ارزشی که بسیار ملموس تر و قابل توجه تر از هر زمان زمانی شده است . از این منظر توانایی یک سازمان در گرفتن ، توسعه دادن و حفظ استعداد مهم ترین و اصلی ترین اولویت برنامه مدیران است. (Shoemaker,2003)
واژه استعداد در سازمان ها با جنبه های متفاوتی توسط نظریه پردازان و کارشناسان تعریف شده که در این بخش به آن اشاره خواهد شد. در حقیقت هر سازمان متناسب با فرهنگ و ساختار خود ، ویژگی های افراد با استعداد را تعیین می کند. استخدام و جذب افراد مستعد کار ساده ای برای سازمان ها نیست و هر سازمانی باید پروفایل استعدادی خاص خود را مشخص کند تا بهترین و مطلوب ترین نتیجه عاید شود.
تعریف استعداد مدیریتی بسیار مشکل است اما بطور کلی به عنوان یک ترکیب از یک ذهن استراتژیک قوی ، توانایی رهبری ، بلوغ عاطفی ، مهارت ارتباطی، توانایی برای جذب و القا مثبت در افراد مثبت دیگر ، غریزه کار آفرینی ، مهارت اجرایی و توانایی در کسب نتیجه می باشد. (Handfield,Michaels,2001,p.27)

دلایل اهمیت مدیریت استعداد
۱.ارتباط مستقیم بین استعدادها و عملکرد برتر سازمان: مطالعات نشانداده است هنگامی که سازمانی بر روی استعدادهایش سرمایه گذاری کند افزایش درآمد چشمگیری خواهد داشت.در نتیجه ، استعدادها می توانند بر روی عملکرد کسب و کار تاثیر داشته باشند.
۲.ارزش آفرینی استعدادها : ارزش مالی سازمانها به کیفیت استعدادهای آنها بستگی دارد و استعدادها به سرعت ارزش سازمان را افزایش می دهند.
۳. محیط پیچیده تر و پویا: کسب وکار در محیط پیچیده تر و پویاترک رقابت شدید ، حفظ طولانی مدت مزیت رقابتی را بسیار دشوار ساخته است. محصولات جدید و مدلهای جدید کسب و کار چرخه کوتاه تری دارند و خواهان نوآوری مستمرند.چه کسانی باید برای رویارویی سازمان با این چالشها پیشرو باشند ؟چه افرادی می توانند رهبری سازمان ها را در این محیط پیچیده و پویای کسب و کار به عهده داشته باشند؟

مبانی نظری یا ادبیات پژوهش که در فصل دوم تحقیق مدیریت استعداد  قابل استناد است در ۳۶صفحه به همراه منابع موثق در دسترس شماست.
  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
  • فایل دانلود شده با فرمت zip می باشد. برای دریافت فایل (ها) اصلی خریداری شده می‌بایست فایل zip را از حالت فشرده خارج نمایید. برای راهنمایی بیشتر اینجا کلیک کنید.