مبانی نظری بازاریابی داخلی و برآیندهای خارجی


در حال بارگذاری
۴ مرداد ۱۴۰۱
word
684kb
41
۱۹,۰۰۰ تومان
خرید

مبانی نظری یا ادبیات پژوهش که در فصل دوم تحقیق برای بازاریابی داخلی و برآیندهای خارجی  قابل استناد است به همراه منابع موثق در دسترس شماست. سعی کردیم روش منبع نویسی به سبک APA را رعایت کنیم. همچنین این فایل برای تنظیم مقاله نیز مفید است و حتی می توان با کمی تقویت منابع و مطالب یک مقاله یا تحقیق مروری را از آن استخراج کرد. با قیمت ارزان مقاله و فصل دوم پایان نامه آماده را دانلود کنید.

بازاریابی داخلی و برآیندهای خارجی

گرونروس یکی از نخستین نظریه‌ پردازانی که پیشتر واژه «بازاریابی داخلی » را معرفی نمود. این واژه را اینچنین توضیح می‌دهد: فروش یک سازمان به مشتریان داخلی اش ( کارمندان) تحت این قانون که کارمند کاملاً راضی به ایجاد یک سازمان بازارگرا و مشتری مدار کمک می‌کند در نتیجه باید کارمندان را به آگاهی نسبت به مشتری‌گرایی ترغیب نمود. جنر و همکاران در سال ۱۹۹۴ این فرضیه را مطرح نمودند که بازاریابی داخلی به شیوه‌ها و متدهایی اطلاق می‌شود که توسط کارمندان در جهت رفع نیازهای مشتریان و حفظ آنان استفاده می‌شود که در نتیجه تضمینی است برای تلاش آنان در جهت اتمام وظایفشان. بنابراین در مفهوم بازاریابی داخلی کارمندان، مشتریان داخلی اند و کارشان محصول داخلی است و در نتیجه تلاش بیشتری را معطوف طراحی محصول مطابق با خواسته‌ها و نیازهای کارمندان وکسب رضایت آنان می‌نماید (جانگسان ، ۲۰۱۶).
بازاریابی داخلی به یکی از استراتژی‌های محوری و حیاتی بسیاری از شرکت‌های خدماتی مبدل گشته است، مفهوم بازاریابی داخلی حاکی از این است که یک شرکت خدماتی موفق، ابتدا باید شغل را به کارکنان بفروشد و موجبات رضایت از شغل آنان را فراهم کند و آنگاه می‌تواند خدمات را به مشتریان عرضه نماید (سعیدنیا و همکاران، ۱۳۹۰). کارمندان ستون فقرات سازمان هستند و به همین دلیل باید آموزش ببینند، ترغیب شوند و به هر قیمتی در سازمان بمانند تا سازمان بتواند در عرصه جهانی رقابت کند. در سازمان‌های خدماتی، کارمندان صف برای موفقیت سازمان نقش اساسی دارند زیرا به طور مستقیم با مشتریان خارجی در تماسند. بنابراین این کارمندان می‌توانند تاثیر زیادی بر کیفیت محصولات و خدمات ارایه شده توسط سازمان داشته باشند و با یک نظارت دقیق می‌توان از این تاثیر به نفع سازمان بهره برد (میشرا ، ۲۰۱۰).

-۱-۱-۲. بازاریابی داخلی و بازاریابی خارجی
بیش از چهار دهه است که نظریه پردازان حوزه بازاریابی به شدت طرفدار این مطلبند که داشتن استراتژی بازارگرایی، مزیت رقابتی در دستیابی به اهدافی از قبیل تامین رضایت مشتریان و جذب وفاداری آنان است. سازمان‌هایی با تمرکز بر بازارگرایی به شدت بر بازار خارجی تمرکز دارند، به نیازهای فعلی به خوبی پاسخ می‌دهند و نیازهای آینده مشتریان را پیش بینی می‌کنند.
در شرایط واقعی، این بدان معناست که سازمان‌ها باید از طریق قرار دادن مشتری در مرکز توجه فعالیتشان ابتدا به جذب انان و مهمتر از آن به حفظ و خوشنودسازی آنان بپردازند. این تمرکزبر مشتریان خارجی باید در تعادل با تمرکز بر مشتریان داخلی باشد. محققین در زمینه مدیریت منابع انسانی بیشتر بر اهمیت مقدم شمردن کارمندان تاکید می‌کنند و آنرا راهی در جهت به دست آوردن مزیت رقابتی پایدار می‌دانند (بانسال و همکاران ، ۲۰۰۱). شکل ۲-۳ مدلی را نشان می‌دهد که ۶ شیوه کلیدی بازاریابی داخلی را به وفاداری و رضایت مشتریان خارجی مرتبط می‌کند. در این مدل از عنصر میانجی نگرش مشتری داخلی استفاده شده است.

مبانی نظری یا ادبیات پژوهش که در فصل دوم تحقیق برای بازاریابی داخلی و برآیندهای خارجی  قابل استناد است  در ۴۱ صفحه به همراه منابع موثق در دسترس شماست.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
  • فایل دانلود شده با فرمت zip می باشد. برای دریافت فایل (ها) اصلی خریداری شده می‌بایست فایل zip را از حالت فشرده خارج نمایید. برای راهنمایی بیشتر اینجا کلیک کنید.