مبانی نظری و پیشینه تحقیق قابلیت های نوآوری


در حال بارگذاری
۱۷ شهریور ۱۳۹۹
word
94کیلوبایت
۹,۹۰۰ تومان
خرید

مبانی نظری و پیشینه تحقیق برای فصل دوم با عنوان مبانی نظری و پیشینه تحقیق قابلیت های نوآوری آماده دانلود است. تعداد صفحات ۲۱ صفحه و با فرمت word می باشد، در ادامه فهرست مطالب بعلاوه بخشی از متن فایل تقدیم شده است.

۲-۲- مبانی و مفاهیم نوآوری ۲۰
۲-۲-۱- نوآوری ۲۰
۲-۲-۲- سیر تحول مفهوم نوآوری از دیدگاه صاحبنظران ۲۱
۲-۲-۳- رویکردهای نوآوری ۲۳
۲-۲-۴- ابعاد نوآوری ۲۳
۲-۲-۵- عناصر مدیریتی و محیطی مورد نیاز برای نوآوری ۲۴
۲-۲-۶- نوآوری سازمانی ۲۶
۲-۲-۷-قابلیت نوآوری ۲۷
۲-۲- مبانی و مفاهیم نوآوری

۲-۵- پیشینه تحقیق ۵۸
۲-۵-۱-پیشینه داخلی ۵۸
۲-۵-۲-پیشینه خارجی ۶۲
منابع لاتین و فارسی

۲-۲-۱- نوآوری
متون مدیریت راهبردی، نوآوری را به عنوان عامل مهم و حیاتی برای سازمان¬ها به منظور ایجاد ارزش و مزیت رقابتی پایدار در محیط پیچیده و رقابتی امروز لحاظ کرده¬اند. سازمان¬ها با نوآوری بیشتر، در پاسخ به محیط-های متغییر و ایجاد و توسعه نوآوری که به آنها اجازه دهد به سطح بالاتری از عملکرد برسند، موفق¬تر خواهند بود(مونتیس و همکاران، ۲۰۰۴). اقدامات نوآوری بطور فزاینده به دانش¬، تخصص و تعهد کارکنان به عنوان درون¬دادهای فرآیند ایجاد ارزش وابسته است. دیدگاه مبتنی بر دانش، سازمان را به عنوان مخزن دانش و شایستگی¬ها به حساب می¬آورد. براساس این دیدگاه، مطالعات قبلی، دانش و شایستگی¬های منابع انسانی را به عنوان دارایی¬های ارزشمند برای سازمان تلقی کرده¬اند.
اقدامات منابع انسانی ابزار و شیوه¬های اصلی هستند که توسط آنها سازمان¬ها می¬توانند مهارت¬ها، نگرش¬ها و رفتار افراد را برای انجام کارهایشان و نیل به اهداف سازمانی موجود تحت تأثیر قرار دهند (کولینس و همکاران، ۲۰۰۳). پژوهشگران توجه خود را بر اینکه چه عواملی توسعه نوآوری سازمانی را میسر می¬سازند، معطوف ساخته¬اند و یادگیری سازمانی را به عنوان اهرم کلیدی در ایجاد نوآوری، رشد اقتصادی و بقای سازمان و همچنین عاملی برای بهره¬وری کارکنان و بهبود عملکرد سازمانی مورد تأکید قرار داده¬اند (آرگون کوریا و همکاران، ۲۰۰۷).
دراکر نوآوری را کاربرد دانش برای تولید دانش جدید تعریف و از نوآوری به عنوان قلب بهره¬وری یاد می¬کند (جوهانسین و همکاران، ۱۹۹۹). در شرکت¬های کوچک، نوآوری حاکی از تمایل مالک برای یادگیری و اتخاذ نوآوری است(ورهیس و همکاران، ۲۰۰۴).
۲-۲-۲- سیر تحول مفهوم نوآوری از دیدگاه صاحبنظران
تعداد زیادی از نویسندگان تعاریف مختلفی برای واژه نوآوری ارائه کرده اند که هر کدام اختلاف جزئی با هم دارند.
زوکرمن کومیتی (۱۹۶۸) نوآوری را تحت عنوان مجموعه ای از گام های تکنیکی، صنعتی و تجاری تعریف می کند (رابرتسون، ۱۹۷۴). مارکوس(۱۹۶۹) نوآوری را تحت عنوان میزانی از تغییر تکنولوژیکی تعریف می کند، همچنین مارکوس تعریف شموکلر از تغییر تکنولوژیکی را بعنوان یک اقدام خطیر برای تولید کالا ها یا خدمات یا بکارگیری یک روش یا درونداد که جدید است نقل می کند(مارکوس، ۱۹۶۹).
اهمیت این تعریف در واژه اقدام برای قبول تغییر است که نمودار نوآوری است، اتخاذکنندگان (گیرندگان) بعدی مقلد هستند و نه نوآور. کاهن (۱۹۸۵) اظهار داشت که «خلاقیت ساختن چیزی از هیچ چیز است» در حالی که نوآوری «آن چیز را به شکل تولیدات یا خدمات در می آورد». بدوی (۱۹۸۸) می نویسد: «خلاقیت چیز جدیدی را بوجود می آورد در حاالی که «نوآوری چیز جدیدی را بکار می گیرد». یوراب (۱۹۸۸) می نویسد: «نوآوری شامل تولید یک ایده جدید و استفاده از آن در تولید جدید، فرآیند جدید، یا خدمت جدید که منجر به رشد پویای اقتصاد ملی و افزایش استخدام ها همانند خلق سود خالص برای سرمایه گذاری اقتصادی نوآور می شود». یودادیا (۱۹۹۰) نوآوری را تحت عنوان «خلق موفق، توسعه و ارائه تولیدات، فرآیند ها یا خدمات جدید» تعریف می کند. تویس (۱۹۹۵) می نویسد که «برای اینکه یک ابتکار تبدیل به نوآوری شود باید در بازار موفق شود». در سال ۱۹۹۶ واحد نوآوری CB/DTI اظهار داشت که نوآوری «فرآیند ایجاد ایده ای جدید بطور موثر و مفید از طریق مشتریان راضی» است. بنابراین از تعاریف فوق می توان دریافت که تعریف واژه نوآوری در طی سال های متمادی دستخوش تغییر شده است.

در صورت بروز مشکل در دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق قابلیت های نوآوری به آراداک اطلاع دهید.

 

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
  • فایل دانلود شده با فرمت zip می باشد. برای دریافت فایل (ها) اصلی خریداری شده می‌بایست فایل zip را از حالت فشرده خارج نمایید. برای راهنمایی بیشتر اینجا کلیک کنید.