مبانی نظری بازاریابی رابطه مند


در حال بارگذاری
۱۱ مرداد ۱۴۰۱
word
832kb
34
۱۹,۰۰۰ تومان
خرید

مبانی نظری یا ادبیات پژوهش که در فصل دوم تحقیق برای بازاریابی رابطه مند قابل استناد است به همراه منابع موثق در دسترس شماست. در انتهای مطلب فهرست مطالب گنجانده شده تا قبل از خرید و دانلود مبانی نظری با رئوس مطالب آشنا شوید. سعی کردیم روش منبع نویسی به سبک APA را رعایت کنیم. همچنین این فایل برای تنظیم مقاله نیز مفید است و حتی می توان با کمی تقویت منابع و مطالب یک مقاله یا تحقیق مروری را از آن استخراج کرد. با قیمت ارزان مقاله و فصل دوم پایان نامه آماده را دانلود کنید.

اعصار بازاریابی از دیدگاه‌های مختلف

در سال ۱۹۶۰، مجله بازاریابی به انتشار مقاله‌ای از رابرت کیت تحت عنوان انقلاب بازاریابی پرداخت (رابرت کیت، ۱۹۶۰). تئوری چهار عصر تاریخی نگرش بازاریابی از کیث به یکی از محورهای اصلی دیباچه هر کتاب بازاریابی تبدیل شد. و علی رغم دو مطالعه تاریخی مهم صورت گرفته در اواخر دهه ۸۰ که به چالش این تئوری پرداخت، این تئوری پذیرفته‌شده، همانطور که هالندر (۱۹۸۶) بیان می‌کند، امروزه کماکان به خودنمایی و استیلای خود در مبادی کتب بازاریابی ادامه می‌دهد. کیت (۱۹۶۰) به تشریح چهار دوره بازاریابی در شرکت پیلزبری ، که مدتی در آن سمت معاونت اجرائی و مدیریت داشت، پرداخت. از نقطه نظر وی، بازاریابی در شرکت پیلزبری با عصر تولید مقارت با تاسیس این شرکت در سال ۱۸۹۶ آغاز شد و این دوره (یا نگرش) از بازاریابی تا اواخر سال ۱۹۳۰ ادامه داشت. در طول این دوران، شرکت بر مسائل تولیدی تمرکز داشت. کار اصلی شرکت، تولید محصولاتی بود که می‌توانست (یعنی توانایی داشت) بسازد و بر حسب لزوم به فروش برساند. در اواخر ۱۹۳۰، دوره‌فروش آغاز و تا سال ۱۹۵۰ نگرش غالب بود. پیلزبری در این دوره نسبت به خواسته‌های مشتریان هشیارانه‌تر عمل کرد؛ مبادرت به انجام برخی تحقیقات بازار کرد؛ و فروش (پشتیبانی شده با تبلیغات) را ضرورتی متمایز از صِرف تولید محصول شناخت. دهه ۱۹۵۰ به دوره گرایش بازاریابی مُلبَس شد که در آن مشتری به‌عنوان کانون توجه کسب‌وکار پیلزبری درآمد. این نگرش، بر تولید محصولاتی باب طبع مشتریان و مسائل بازاریابی مبتنی بود. هدف شرکت، ارضای نیازها و خواسته‌های مشتریان بود.
در این اثنا مقاله کیث نیز منتشر شد و از منظر وی، پیلیزبری در حال ورود به عصر چهارم بود. عصری که در آن‌یکی از کنترل های بازاریابی، که به‌طور زیرکانه از تجارب دهه ۱۹۵۰ گرفته‌شده بود، خود را نمایان کرد. و کیث شرکت مذکور را در سال ۱۹۶۰ در حال تغییر جهت از صِرف داشتن یک مفهوم بازاریابی به سمت یک شرکت بازاریابی (که در آن مفهوم بازاریابی در کل شرکت خود را نمایان می‌سازد) توصیف کرد (رابرت کیت، ۱۹۶۰). هر یک از دوران‌های بازاریابی مشخصه‌هایی ویژه خود را دارد که به‌عنوان مبنایی برای شناخت و تشخیص آن دوران از سایر دوران‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. جدول ۲-۱ شاخص‌هایی که دوران‌های مختلف تولید، فروش و بازاریابی را از هم متمایز می‌کند، ارائه می‌دهد.

فصل دوم: ادبیات تحقیق
* مقدمه ۱۵
۲-۱. مبانی و مفاهیم نظری تحقیق .۱۵
۲-۲-۱. مفهوم بازاریابی..۱۷
۲-۲-۲ : اعصار بازاریابی از دیدگاه‌های مختلف ۱۹
۲-۲-۳. مفهوم تحقیقات بازاریابی ۲۱
۲-۲-۴. انواع محیط بازاریابی ۲۲
۲-۲-۵. انواع بازاریابی در خدمات ۲۳
۲-۲-۶. تعاریف بازاریابی رابطه مند ۲۵
۲-۲-۷. مدل های بازاریابی رابطه مند ۲۶
۲-۲-۸. ابعاد بازاریابی رابطه مند ۳۰
۲-۲-۹. موانع اجرای برنامه‌های بازاریابی رابطه مند ۳۴

۲-۲. پیشینه تحقیق۴۲
۲-۲-۱. پیشینه تحقیقات داخلی ۴۲
۲-۲-۲. پیشینه تحقیقات خارجی ۴۴
۲-۳. خلاصه فصل ۴۵
* فهرست منابع ۶۹

مبانی نظری یا ادبیات پژوهش که در فصل دوم تحقیق برای بازاریابی رابطه مند قابل استناد است در ۳۴ صفحه به همراه منابع موثق در دسترس شماست.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
  • فایل دانلود شده با فرمت zip می باشد. برای دریافت فایل (ها) اصلی خریداری شده می‌بایست فایل zip را از حالت فشرده خارج نمایید. برای راهنمایی بیشتر اینجا کلیک کنید.