دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق عملکرد توسعه محصول جدید


در حال بارگذاری
۷ آذر ۱۳۹۸
Word
89 کیلوبایت
19 صفحه
۷,۹۰۰ تومان
خرید

ادبیات و مبانی نظری عملکرد توسعه محصول جدید در ۱۹ صفحه آماده دانلود است. فهرست مطالب به شرح زیر است:

مقدمه

مبانی و مفاهیم عملکرد توسعه محصول جدید

توسعه محصول جدید

فرآیند توسعه محصول جدید

پیشینه پژوهش

منابع و مأخذ

 

۲-۱. مبانی و مفاهیم عملکرد توسعه محصول جدید

۱-۲-۱. توسعه محصول جدید

محصولات جدید برای بقا و رشد بلند مدت هر شرکتی که در یک محیط رقابتی فعالیت می کند، ضروری هستند. موفقیت در ارائه محصول جدید یکی از موضوعات مدیریتی چالش برانگیز به خصوص در شرکت های تکنولوژی محور است. (راماسشان، کاروان، پانگ[۱] ، ۲۰۰۲). امروزه بسیاری از سازمان ها با محیط های به شدت رقابتی مواجهند که دارای مشخصاتی چون افزایش تکنولوژی های جدید، تسریع منسوخ شدن محصول، سرعت تغییر خواسته های مصرف کننده و بازارهای جهانی است. برای موفقیت در این محیط، شرکت ها نیاز دارند تا با نرخ فزاینده ای، به طور مستمر توسعه یابند و محصولات جدید و نوآورانه تولید نمایند. دستیابی به این مهم نیاز به فرایند توسعه محصول جدید (NPD’)[۲] انعطاف پذیر و توانایی دستیابی به دانش جدید را دارد (پنتینا و استراتون[۳]، ۲۰۰۷)

بر اساس ادبیات موضوع، یک فرایند توسعه محصول جدید به طور متوسط حدود ۳ الی ۴ سال زمان می­برد و در این میان حدود ۵۰ درصد هزینه های انجام شده طی این فرایند اتلاف شده و به هدر می روند (گار و مورسی، کودالی[۴]، ۲۰۱۲). نرخ بالای شکست در پروژه های توسعه محصول جدید نشان دهنده این واقعیت است که توسعه محصول جدید فعالیتی چالش برانگیز است. بالاکا و فریره[۵] بیان می دارند که تقریبا ۹۰ درصد محصولات جدید تولید شده به اهداف تجاری شان نمی رسند (یاهایا، ابو بکر، ۲۰۰۷). بنابراین بررسی عوامل مؤثر بر موفقیت محصول جدید ضروری به نظر می رسد. محققان سال های زیادی است که به تشریح اینکه چه محصولات جدیدی موفق هستند، علاقه دارند. آنها عواملی را که به موفقیت و شکست ارائه محصول جدید منجر می شود، بررسی نمودند. مطالعات اخیر بر فعالیت های توسعه محصول جدید نشان می دهد که بیش از ۷۲ عامل… ادامه مطلب در فایل اصلی بعد از خرید و دانلود در دسترس است.

[۱] Ramaseshan, Caruna and Pang

[۲] New Product Development (NPD)

[۳] Pentina, strutton

[۴] Gurumurthy, cudali

[۵] balaka, friyer

در صورت بروز مشکل در خرید و دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق عملکرد توسعه محصول جدید با پشتیبانی سایت در میان بگذارید.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
  • فایل دانلود شده با فرمت zip می باشد. برای دریافت فایل (ها) اصلی خریداری شده می‌بایست فایل zip را از حالت فشرده خارج نمایید. برای راهنمایی بیشتر اینجا کلیک کنید.