مبانی نظری مفهوم نوآوری و نوآوری سازمانی


در حال بارگذاری
۱۱ مرداد ۱۴۰۱
word
66kb
19
۱۹,۰۰۰ تومان
خرید

مبانی نظری یا ادبیات پژوهش که در فصل دوم تحقیق برای مفهوم نوآوری و نوآوری سازمانی قابل استناد است به همراه منابع موثق در دسترس شماست. در انتهای مطلب فهرست مطالب گنجانده شده تا قبل از خرید و دانلود مبانی نظری با رئوس مطالب آشنا شوید. سعی کردیم روش منبع نویسی به سبک APA را رعایت کنیم. همچنین این فایل برای تنظیم مقاله نیز مفید است و حتی می توان با کمی تقویت منابع و مطالب یک مقاله یا تحقیق مروری را از آن استخراج کرد. با قیمت ارزان مقاله و فصل دوم پایان نامه آماده را دانلود کنید.

۲-۶- مبانی و مفاهیم نوآوری
۲-۶-۱- نوآوری
متون مدیریت راهبردی، نوآوری را به عنوان عامل مهم و حیاتی برای سازمان¬ها به منظور ایجاد ارزش و مزیت رقابتی پایدار در محیط پیچیده و رقابتی امروز لحاظ کرده¬اند. سازمان¬ها با نوآوری بیشتر، در پاسخ به محیط-های متغییر و ایجاد و توسعه نوآوری که به آنها اجازه دهد به سطح بالاتری از عملکرد برسند، موفق¬تر خواهند بود(مونتیس و همکاران، ۲۰۰۴). اقدامات نوآوری بطور فزاینده به دانش¬، تخصص و تعهد کارکنان به عنوان درون¬دادهای فرآیند ایجاد ارزش وابسته است. دیدگاه مبتنی بر دانش، سازمان را به عنوان مخزن دانش و شایستگی¬ها به حساب می¬آورد. براساس این دیدگاه، مطالعات قبلی، دانش و شایستگی¬های منابع انسانی را به عنوان دارایی¬های ارزشمند برای سازمان تلقی کرده¬اند.
اقدامات منابع انسانی ابزار و شیوه¬های اصلی هستند که توسط آنها سازمان¬ها می¬توانند مهارت¬ها، نگرش¬ها و رفتار افراد را برای انجام کارهایشان و نیل به اهداف سازمانی موجود تحت تأثیر قرار دهند (کولینس و همکاران، ۲۰۰۳). پژوهشگران توجه خود را بر اینکه چه عواملی توسعه نوآوری سازمانی را میسر می¬سازند، معطوف ساخته¬اند و یادگیری سازمانی را به عنوان اهرم کلیدی در ایجاد نوآوری، رشد اقتصادی و بقای سازمان و همچنین عاملی برای بهره¬وری کارکنان و بهبود عملکرد سازمانی مورد تأکید قرار داده¬اند (آرگون کوریا و همکاران، ۲۰۰۷).

 نوآوری سازمانی
ظرفیت نوآوری یک اقتصاد به عنوان توانایی مدیریت دانش به گونه¬ای خلاقانه در پاسخ به تقاضای بازار و دیگر تقاضاهای اجتماعی تعریف می¬شود (رانیویسیز و همکاران، ۲۰۰۹). نوآوری یک عامل اساسی در ایجاد رقابت در سطح جهانی است که منجر به رشد سازمانی می¬شود، موفقیت آینده را در بر دارد و همانند موتوری است که به سازمان¬ها اجازه می¬دهد در اقتصاد جهانی از کارآیی مستمری برخوادر شوند. هم ویژگی¬های مبتنی بر استراتژی و هم عوامل مرتبط با رقابت، تأثیر مستقیم بر نوآوری سازمانی دارند (لین و همکاران، ۲۰۰۷).

۲-۶- مبانی و مفاهیم نوآوری ۴۷
۲-۶-۱- نوآوری ۴۷
۲-۶-۲- سیر تحول مفهوم نوآوری از دیدگاه صاحب¬نظران ۴۸
۲-۶-۳- رویکردهای نوآوری ۵۰
۲-۶-۴- ابعاد نوآوری ۵۱
۲-۶-۵- عناصر مدیریتی و محیطی مورد نیاز برای نوآوری ۵۲
۲-۶-۶- نوآوری سازمانی ۵۴
۲-۷- مروری بر پیشینه تحقیق ۵۴
۲-۸- جمع بندی فصل دوم ۶۱
فهرست منابع و ماخذ ۱۱۷

مبانی نظری یا ادبیات پژوهش که در فصل دوم تحقیق برای مفهوم نوآوری و نوآوری سازمانی قابل استناد است در ۱۹ صفحه به همراه منابع موثق در دسترس شماست.

 

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
  • فایل دانلود شده با فرمت zip می باشد. برای دریافت فایل (ها) اصلی خریداری شده می‌بایست فایل zip را از حالت فشرده خارج نمایید. برای راهنمایی بیشتر اینجا کلیک کنید.