مبانی نظری فساد و فساد اقتصادی


در حال بارگذاری
۲۰ مرداد ۱۴۰۱
word
85kb
25
۱۹,۰۰۰ تومان
خرید

مبانی نظری یا ادبیات پژوهش که در فصل دوم تحقیق برای فساد و فساد اقتصادی قابل استناد است به همراه منابع موثق در دسترس شماست. در انتهای مطلب فهرست مطالب گنجانده شده تا قبل از خرید و دانلود مبانی نظری با رئوس مطالب آشنا شوید. سعی کردیم روش منبع نویسی به سبک APA را رعایت کنیم. همچنین این فایل برای تنظیم مقاله نیز مفید است و حتی می توان با کمی تقویت منابع و مطالب یک مقاله یا تحقیق مروری را از آن استخراج کرد. با قیمت ارزان مقاله و فصل دوم پایان نامه آماده را دانلود کنید

تعریف فساد

گرچه فساد به روش­های متفاوتی تعریف شده است اما ساده­ترین و رایج­ترین آن­ها تعریف بانک جهانی از فساد است. از دیدگاه بانک جهانی فساد عبارت است از به­کارگیری امکانات دولتی در جهت منافع شخصی، البته گاهی اوقات استفاده از امکانات دولتی لزوما برای تأمین منافع یک فرد خاص صورت نمی­گیرد بلکه این امر در جهت تأمین منافع یک حزب، طبقه، طایفه، دوستان و آشنایان، خانواده و مانند این­ها انجام می­شود. در حقیقت در بسیاری از کشورها فرآیند فساد در جهت تأمین مالی فعالیت­های حزب­های سیاسی صورت می­گیرد. البته لازم به ذکر است که از این تعریف نمی­توان استنتاج کرد که در فعالیت­های بخش خصوصی فساد وجود ندارد، بویژه در تشکیلات بزرگ اقتصادی خصوصی که آشکارا قابل مشاهده است(همان، ۱۳۹۰).

۲-۳- علل پیدایش فساد اقتصادی
در این بخش به ذکر مهمترین عوامل موثر بر به وجود عامل فساد در جوامع مختلف می¬پردازیم. این عوامل در هشت قسمت جداگانه دسته¬بندی شده که بیش¬تر در ارتباط با دولت¬ها است و در ادامه به آن¬ها اشاره می¬گردد.
۲-۳-۱- قوانین و مقررات و مجوزها
در اغلب کشورها، خصوصا کشورهای در حال توسعه، نقش دولت از طریق وضع و اجرای قوانین نمایان می¬شود: به طوری که برای شرکت در هر فعالیت تولیدی و خدماتی نیازی به اخذ انواع گوناگون گواهینامه¬ها، پروانه¬ها و مجوزها است. سرمایه¬گذاری، شرکت در تجارت خارجی، به دست آوردن ارزهای خارجی، ساختن خانه، باز کردن مغازه، رفتن به مسافرت¬های خارج کشور و … مستلزم اخذ مجوزها و پروانه¬های خاصی است که این مجوزها توسط اداره¬های مختلف صادر می¬شود. وجود چنین قانون و مقرراتی به کارمندانی که این مجوزها را صادر می¬کنند، نوعی قدرت انحصاری می¬دهد

فصل دوم : مبانی نظری و پیشینه تحقیق
۲-۱- مقدمه ۹
۲-۲- تعریف فساد ۹
۲-۳- علل پیدایش فساد اقتصادی ۱۱
۲-۳-۱- قوانین و مقررات و مجوزها ۱۱
۲-۳-۲- مالیات ۱۲
۲-۳-۳- مخارج دولت برای پروژه¬های سرمایه¬گذاری ۱۲
۲-۳-۴- تهیه کالاها و خدمات در قیمت¬هایی پایین¬تر از قیمت بازار ۱۳
۲-۳-۵- سرمایه اجتماعی ۱۳
۲-۳-۶- سطح دستمزدها در بخش دولتی ۱۳
۲-۳-۷- سیستم قضایی ۱۴
۲-۳-۸- منابع طبیعی خدادادی ۱۴
۲-۴- فساد و رشد اقتصادی ۱۴
۲-۵- فساد و نابرابری درآمدی ۱۷
۲-۶- فساد و سطح آموزش ۱۷
۲-۷- فساد و نرخ بیکاری ۱۸
۲-۸- دموکراسی و فساد ۱۸
۲-۹- فساد، اندازه دولت و دموکراسی ۱۹
۲-۱۰-کنوانسیون ملل متحد و مبارزه با فساد ۱۹
۲-۱۵- پیشینه تحقیق ۳۸
۲-۱۵-۱- پیشینه تحقیقات داخلی ۳۸
۲-۱۵-۲- پیشینه تحقیقات خارجی ۴۳
فهرست منابع و ماخذ ۶۶

مبانی نظری یا ادبیات پژوهش که در فصل دوم تحقیق برای فساد و فساد اقتصادی قابل استناد است در ۲۵ صفحه و به همراه منابع موثق در دسترس شماست.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
  • فایل دانلود شده با فرمت zip می باشد. برای دریافت فایل (ها) اصلی خریداری شده می‌بایست فایل zip را از حالت فشرده خارج نمایید. برای راهنمایی بیشتر اینجا کلیک کنید.