مبانی نظری سرمایه فرهنگی


در حال بارگذاری
۲۰ مرداد ۱۴۰۱
word
175kb
46
۱۹,۰۰۰ تومان
خرید

مبانی نظری یا ادبیات پژوهش که در فصل دوم تحقیق برای سرمایه فرهنگی قابل استناد است به همراه منابع موثق در دسترس شماست. سعی کردیم روش منبع نویسی به سبک APA را رعایت کنیم. همچنین این فایل برای تنظیم مقاله نیز مفید است و حتی می توان با کمی تقویت منابع و مطالب یک مقاله یا تحقیق مروری را از آن استخراج کرد. با قیمت ارزان مقاله و فصل دوم پایان نامه آماده را دانلود کنید.

۲-۳- مبانی نظری سرمایه فرهنگی
ازنظر «بوردیو» سرمایه هرگونه خاستگاه و سرچشمه درعرصه اجتماعی است که در توانایی فرد برای بهره-مندی از منافع خاصی که در این صحنه حاصل می¬گردد، مؤثر واقع می¬شود. به زعم وی سرمایه اساساً به سه صورت اقتصادی (دارایی، مالی و مادی)، فرهنگی (کالا، مهارت¬ها و عناوین نمادین کمیاب) و اجتماعی (منافعی که به صرف عضویت در گروه به خود تعلق می¬گیرد) دیده می¬شود(استونر، ۱۳۸۵). از نظر وی، سرمایه می¬تواند به عنوان مالکیت ثروت¬های مادی یا مالی، عنصر مهمی در تربیت اجتماعی و در روابط اجتماعی بخاطرتقابل بالقوه فقرا و ثروت¬مندان به شمارآید(شویره و دیگری، ۱۳۸۵).

۲-۳-۱-تعاریف سرمایۀ فرهنگی
بوردیو: سرمایۀ فرهنگی عبارت است از شناخت و ادراک فرهنگ و هنرهای متعالی، داشتن ذائقۀ خوب و شیوه¬های عمل متناسب(فاضلی، ۱۳۸۶: ۴۷). از دیدگاه بوردیو سرمایه آن چیزی است که به عنوان یک رابطه اجتماعی در درون یک سازواره ازتعاملات، عمل می¬نماید ودامنه آن بدون هیچ تمایزی به تمامی کالاها، اشیاء و نشانه¬هایی که خود را به عنوان چیزهای کمیاب و ارزش¬مند، عرضه می¬دارند (و در یک ساختار مشخص اجتماعی، مورد تقاضا هستند) کشیده می¬شود و سرمایه فرهنگی به عنوان یک رابطه اجتماعی درون سازواره-ای از تعاملات که مشتمل بر دانش فرهنگی انباشته عمل می¬کند، منتهی به قدرت و منزلت می¬گردد(هارکر، ۱۹۹۰).
لامونت ولارو: سرمایۀ فرهنگی عبارت است از مجموعه¬ای از نمادهای فرهنگی نهادی شده، مشترک و عالی رتبه(فاضلی، ۱۳۸۶: ۴۷).

مبانی نظری یا ادبیات پژوهش که در فصل دوم تحقیق برای سرمایه فرهنگی قابل استناد است در ۴۶ صفحه و به همراه منابع موثق در دسترس شماست.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
  • فایل دانلود شده با فرمت zip می باشد. برای دریافت فایل (ها) اصلی خریداری شده می‌بایست فایل zip را از حالت فشرده خارج نمایید. برای راهنمایی بیشتر اینجا کلیک کنید.