مبانی نظری سنجش عملکرد


در حال بارگذاری
۲۰ مرداد ۱۴۰۱
word
253kb
63
۱۹,۰۰۰ تومان
خرید

مبانی نظری یا ادبیات پژوهش که در فصل دوم تحقیق برای  سنجش عملکرد قابل استناد است به همراه منابع موثق در دسترس شماست. در انتهای مطلب فهرست مطالب گنجانده شده تا قبل از خرید و دانلود مبانی نظری با رئوس مطالب آشنا شوید. سعی کردیم روش منبع نویسی به سبک APA را رعایت کنیم. همچنین این فایل برای تنظیم مقاله نیز مفید است و حتی می توان با کمی تقویت منابع و مطالب یک مقاله یا تحقیق مروری را از آن استخراج کرد. با قیمت ارزان مقاله و فصل دوم پایان نامه آماده را دانلود کنید.

۲-۲- ارزیابی عملکرد
ارزیابی عملکرد ابزار مورد استفاده مدیران برای ارزیابی رفتار و تصمیمات کارکنان است. ارزیابی عملکرد یک ابزار مدیریت منابع انسانی است که بیش از هفت دهه است که توجه محققان مدیریت منابع انسانی، رفتار سازمانی و روان¬شناسی سازمانی / صنعتی را به خود جلب کرده است.(کاپلان و دیوید ، ۲۰۰۲، ۵۵۵).
از واژه¬ی ارزیابی عملکرد، متخصصان تعاریف گوناگونی ارائه کرده اند که در زیر به تعدادی از آنها اشاره می¬شود. ارزیابی عملکرد کارکنان عبارتست از سنجش سیستماتیک و منظم کار افراد در رابطه با نحوه انجام وظیفه آنها در مشاغل محوله و تعیین پتانسیل موجود در آنها جهت رشد و بهبود (پاپالکساندریز و همکاران، ۲۰۰۵: ۸-۹).

۲-۲-۱- تاریخچه ارزیابی عملکرد
نظام ارزیابی عملکرد برای اولین بار به صورت رسمی، در سطح فردی و سازمانی از سال ۱۸۰۰ میلادی توسط رابرت اون در اسکاتلند در صنعت نساجی مطرح گردید به طوری که کالاهای تولید شده با استفاده از چوب¬هایی در رنگ¬های مختلف درجه¬بندی می¬شدند که این کار در واقع نوعی ارزیابی از کیفیت و یا ستاده سازمان بوده است (الهیاری ابهری، ۱۳۸۶: ۸-۶).
میتو¬ان گفت ارزیابی عملکرد همراه با سیر اندیشه¬های مدیریت در قالب مکاتب مدیریت توسعه پیدا کرده است، تغییر و توسعه شاخص¬های ارزیابی در قالب ارایه اصول عام جهان¬شمول برای ارزیابی سازمان¬ها تا مدیریت کیفیت فراگیر، سیر توسعه نظام¬های ارزیابی را نشان می¬دهد (داریانی و رفیعزاده، ۱۳۸۶).

– ارزیابی عملکرد به روش کارت امتیازی متوازن (BSC)
درسال ۱۹۹۲ پروفسور رابرت کاپلان استاد دانشگاه هاروارد و دیوید نورتون مقاله ای منتشر کردند که در آن رویکرد جدیدی برای اندازه گیری عملکرد با عنوان کارت امتیازی متوازن ارائه نمودند(کاپلان و نورتون،۱۹۹۲).
این مقاله که در طول یک پروژه تحقیقاتی یکساله با مشارکت ۱۲ شرکت توسعه یافته بود ،نشان می داد که شرکت های موفق برای ارزیابی عملکرد خود فقط به سنجه های مالی متکی نیستند ، بلکه عملکرد خود را از سه منظر دیگری که شامل مشتری ، فرآیند های داخلی و رشد و یادگیری می باشد، نیز مورد ارزیابی قرار می دهند. یافته های آنها بیان کننده این واقعیت بود که شرکت های موفق ، در هر یک از این چهار منظر ، اهداف خود را تعیین نموده و برای ارزیابی میزان موفقیت در آنها سنجه ها و اهدافی کمی را معین می نمایند.

فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه تحقیق
۲-۱- مقدمه ۱۲
۲-۲- ارزیابی عملکرد ۱۲
۲-۲-۱- تاریخچه ارزیابی عملکرد ۱۴
۲-۲-۲- اهمیت ارزیابی عملکرد ۱۵
۲-۲-۳-اهداف و دلایل استفاده از ارزیابی عملکرد ۱۸
۲-۹-۴-کاربردهای ارزیابی عملکرد ۲۰
۲-۳- ارزیابی عملکرد و روشهای سنتی ۲۲
۲-۴- ارزیابی عملکرد و روشهای نوین ۲۴
۲-۴-۱- مدل بنیاد اروپایی مدیریت کیفیت ( EFQM) 25
۲-۴-۲-مدل کاهش استراتژیک هزینه ها و بهبود عملکرد ( SCR&PI) 26
۲-۴-۳-مدل برتری سازمانی ( CED) 26
۲-۴-۴ – مدیریت ارزش کسب شده ۲۷
۲-۴-۵- ارزیابی عملکرد به روش کارت امتیازی متوازن (BSC) 28
۲-۴-۵-۱- ارزیابی متوازن نسل اول ۳۱
۲-۴-۵-۲- ارزیابی متوازن نسل دوم ۴۵
۲-۴-۵-۳- ارزیابی متوازن نسل سوم ۴۶
۲-۴-۵-۴-گذر از نسل سوم روش کارت امتیازی متوازن به نسل چهارم ۵۱
۲-۵- تاریخچه سازمان امور مالیاتی کشور ۵۳
۲-۶- پیشینه تحقیق ۵۷
۲-۶-۱ تحقیقات خارجی ۵۸
۲-۶-۲- تحقیقات داخلی ۶۱
۲-۷- جمع بندی فصل دوم ۶۷
فهرست منابع و ماخذ ۹۹

مبانی نظری یا ادبیات پژوهش که در فصل دوم تحقیق برای  سنجش عملکرد قابل استناد است در ۶۳ صفحه و به همراه منابع موثق در دسترس شماست.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
  • فایل دانلود شده با فرمت zip می باشد. برای دریافت فایل (ها) اصلی خریداری شده می‌بایست فایل zip را از حالت فشرده خارج نمایید. برای راهنمایی بیشتر اینجا کلیک کنید.