مبانی نظری نقدینگی نوین


در حال بارگذاری
۲۲ مرداد ۱۴۰۱
word
101kb
39
۱۹,۰۰۰ تومان
خرید

مبانی نظری یا ادبیات پژوهش که در فصل دوم تحقیق برای  نقدینگی نوین قابل استناد است به همراه منابع موثق در دسترس شماست. سعی کردیم روش منبع نویسی به سبک APA را رعایت کنیم. همچنین این فایل برای تنظیم مقاله نیز مفید است و حتی می توان با کمی تقویت منابع و مطالب یک مقاله یا تحقیق مروری را از آن استخراج کرد. با قیمت ارزان مقاله و فصل دوم پایان نامه آماده را دانلود کنید.

۲-۵-مبانی نظری نقدینگی
فعالیت¬هایی که شرکت¬ها انجام می¬دهند معمولاً به سه دسته تقسیم می¬شوند، فعالیت¬های عملیاتی، فعالیت-های سرمایه¬گذاری و فعالیت¬های تأمین مالی. به رغم تفاوت¬های مهمی که این سه دسته فعالیت دارند یک ویژگی مشترکشان این است که انجام آن موجب ورود و خروج وجه نقد از شرکت می¬شود. به عبارت دیگر انجام این فعالیت¬ها از یک طرف مستلزم صرف وجه نقد (خروج وجه نقد) است و از طرف دیگر در آینده جریان¬های نقدی به شرکت وارد خواهد شد. جریان نقدی درخصوص فعالیت¬های سرمایه¬گذاری و تأمین مالی در بلند مدت صورت می¬گیرد لذا قابلیت برنامه¬ریزی بیشتری دارند. در حالی که فعالیت¬های عملیاتی معمولاً در کوتاه مدت انجام می¬شود و ورود جریان نقدی آنها هم در کوتاه مدت صورت می¬گیرد.

۲-۵-۲-معیارهای اندازه¬گیری نقدینگی
با توجه به دیدگاه¬های مختلفی که وجود دارد، شاخص¬¬های متفاوتی برای اندازه¬گیری نقدینگی شرکت ارائه شده است که ذیلاً در قالب دو دسته معیارهای سنتی و معیارهای نوین به بررسی آنها می¬پردازیم.
الف) معیارهای سنتی اندازه¬گیری نقدینگی
در معیارهای اولیه¬ای که برای اندازه¬گیری نقدینگی ارائه شده است تأکید اصلی بر این بوده است که هرچه دارایی¬های جاری بیشتر از بدهی جاری باشد میزان نقدینگی شرکت مطلوب¬تر است. به عبارت دیگر دارایی جاری صرف¬نظر از ترکیب آنها نمایانگر توان پرداخت شرکت و بدهی جاری نیز صرف¬نظر از ترکیب آن نمایانگر نیازهای نقدی شرکت است. براساس همین دیدگاه نسبت¬های جاری و آنی برای اندازه¬گیری وضعیت نقدینگی ارائه شده¬اند .

 

-۱-روشی برای رفع ایرادات معیارهای سنتی اندازه¬گیری نقدینگی
همان¬گونه که ملاحظه شد ایراد اصلی معیارهای سنتی اندازه¬گیری نقدینگی شرکت¬ها این بود که درخصوص دارایی جاری درجات قابلیت نقد شدن و درخصوص بدهی¬های جاری سرعت بازپرداخت بدهی¬ها مدنظر قرار نمی¬گرفت. برای رفع این ایراد می¬توانیم تعیین وضعیت نقدینگی شرکت را به جای اینکه متکی به یک شاخص کنیم به وسیله مجموعه¬ای از شاخص¬ها که به هم مرتبط هستند اندازه¬گیری کنیم. این نحوه اندازه¬گیری را، معیارهای مرتبط نام¬گذاری می¬کنیم و جزئیات آن به شرح زیر است:
۱- نسبت جاری به عنوان معیار اصلی نقدینگی در نظر می¬گیریم.
۲- برای تعیین قابلیت نقد شدن مطالبات، دوره وصول مطالبات را محاسبه می¬کنیم.
۳- برای تعیین قابلیت نقد شدن موجودی کالا دوره نگهداری موجودی کالا را محاسبه می¬کنیم.

مبانی نظری یا ادبیات پژوهش که در فصل دوم تحقیق برای  نقدینگی نوین قابل استناد است  در ۳۹ صفحه و به همراه منابع موثق در دسترس شماست.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
  • فایل دانلود شده با فرمت zip می باشد. برای دریافت فایل (ها) اصلی خریداری شده می‌بایست فایل zip را از حالت فشرده خارج نمایید. برای راهنمایی بیشتر اینجا کلیک کنید.