مبانی نظری سرمایه فکری


در حال بارگذاری
۲۸ تیر ۱۴۰۱
word
234kb
46
۱۹,۰۰۰ تومان
خرید

مبانی نظری یا ادبیات پژوهش که در فصل دوم تحقیق برای سرمایه فکری  قابل استناد است به همراه منابع موثق در دسترس شماست. در انتهای مطلب فهرست مطالب گنجانده شده تا قبل از خرید و دانلود مبانی نظری با رئوس مطالب آشنا شوید. سعی کردیم روش منبع نویسی به سبک APA را رعایت کنیم. همچنین این فایل برای تنظیم مقاله نیز مفید است و حتی می توان با کمی تقویت منابع و مطالب یک مقاله یا تحقیق مروری را از آن استخراج کرد. با قیمت ارزان مقاله و فصل دوم پایان نامه آماده را دانلود کنید.

سرمایه فکری

مفهوم سرمایه فکری همیشه مبهم بوده و تعاریف مختلفی برای تفسیر این مفهوم مورد استفاده قرار گرفته است. بسیاری تمایل دارند از اصطلاحاتی مانند داراییها، منابع یا محرک های عملکرد به جای کلمه سرمایه استفاده کنند و آنها واژه فکری را با کلماتی مانند نامشهود، بر مبنای دانش یا غیر مالی جایگزین می‌کنند. بعضی از حرفه‌ها (حسابداری مالی و حرفه‌های قانونی) نیز تعاریف کاملاً متفاوتی مانند داراییهای ثابت غیرمالی که موجودیت عینی و فیزیکی ندارند، ارائه کرده‌اند . استوارت اعتقاد دارد، سرمایه فکری مجموعه‌ای از دانش، اطلاعات، داراییهای فکری، تجربه، رقابت و یادگیری سازمانی است که می‌تواند برای ایجاد ثروت به کار گرفته شود. در واقع سرمایه فکری تمامی کارکنان، دانش سازمانی و تواناییهای آن را برای ایجاد ارزش افزوده در بر می‌گیرد و باعث منافع رقابتی مستمر می‌شود (قلیچ لی و مشبکی، ۱۳۸۵).
۲-۱-۲- تعاریف سرمایه فکری
بنتیس سرمایه فکری را به عنوان مجموعه‌ای از داراییهای نامشهود (منابع، تواناییها، رقابت) تعریف می‌کند که از عملکرد سازمانی و ایجاد ارزش به دست می‌آیند . ادوینسون و مالون، سرمایه فکری را اطلاعات و دانش به کار برده شده برای کار کردن، جهت ایجاد ارزش تعریف می‌کنند . بنتیس و هالند، در مقاله خود در سال ۲۰۰۲، سرمایه فکری را این طور تعریف می‌کنند: سرمایه فکری ذخیره‌ای از دانش را که در نقطه هایی از زمان در یک سازمان وجود دارد، نشان می‌دهد. در این تعریف ارتباط بین سرمایه فکری و یادگیری سازمانی مورد توجه قرار گرفته است. روس معتقد است سرمایه فکری دارایی است که توانایی سازمان را برای ایجاد ثروت اندازه‌گیری می‌کند. این دارایی ماهیتی عینی و فیزیکی ندارد و یک دارایی نامشهود است که از طریق به کارگیری داراییهای مرتبط با منابع انسانی، عملکرد سازمانی و روابط خارج از سازمان به دست آمده است. همه این ویژگیها باعث ایجاد ارزش در درون سازمان می شود و این ارزش به دست آمده به دلیل اینکه یک پدیده کاملاً داخلی است، قابلیت خرید و فروش ندارد .

 

فصل دوم سرمایه فکری و کارآفرینی سازمانی ادبیات و پیشینه پژوهش
۲-۱- بخش اول: سرمایه فکری ۱۸
۲-۱-۱- مقدمه ۱۸
۲-۱-۲- تعاریف سرمایه فکری ۱۸
۲-۱-۳- جایگاه سرمایه فکری در میان جنبش های مختلف ۲۶
۲-۱-۴- معرفی مدل های مختلف سرمایه فکری ۲۶
۲-۱-۴-۱- مدل ادوینسون و مالون ۲۷
۲-۱-۴-۲- مدل بروکینگ ۳۰
۲-۱-۴-۳- مدل روس و همکاران ۳۲
۲-۱-۴-۴- مدل استوارت ۳۵
۲-۱-۴-۵- مدل سالیوان ۳۶
۲-۱-۴-۶- مدل بونفرر ۳۸
۲-۱-۴-۷- مدل بنتیس ۴۰
۲-۱-۴-۸- مدل هانس و لاواندال ۴۰
۲-۱-۴-۹- مدل لین ۴۲
۲-۱-۵- شباهت موجود در تعاریف و اجزای مدلهای سرمایه فکری ۴۲
۲-۱-۵-۱- بعد انسانی ۴۳
۲-۱-۵-۱-۱- تعاریف دیگر و نام های دیگر برای سرمایه انسانی ۴۴
۲-۱-۵-۲- بعد ارتباطی ۴۴
۲-۱-۵-۲-۱- تعاریف ونام های دیگر برای سرمایه ارتباطی ۴۵
۲-۱-۵-۳- بعد ساختاری ۴۶
۲-۱-۵-۳-۱- تعاریف ونام های دیگر برای سرمایه ساختاری ۴۶
۲-۴- پیشینه پژوهش ۷۰
۲-۴-۱- پژوهش های داخلی ۷۰
۲-۴-۲- پژوهش های خارجی ۷۳
۲-۵- مدل مفهومی پژوهش ۷۵
۲-۶- جمع بندی ۷۶
منابع فارسی ۱۱۳
منابع انگلیسی ۱۱۶

مبانی نظری یا ادبیات پژوهش که در فصل دوم تحقیق برای سرمایه فکری  قابل استناد است در ۴۶ صفحه به همراه منابع موثق در دسترس شماست. پیشینه تحقیق سرمایه فکری 

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
  • فایل دانلود شده با فرمت zip می باشد. برای دریافت فایل (ها) اصلی خریداری شده می‌بایست فایل zip را از حالت فشرده خارج نمایید. برای راهنمایی بیشتر اینجا کلیک کنید.