مبانی نظری انگیزش


در حال بارگذاری
۳۱ تیر ۱۴۰۱
word
80kb
21
۱۹,۰۰۰ تومان
خرید

مبانی نظری یا ادبیات پژوهش که در فصل دوم تحقیق برای مبانی نظری انگیزش  قابل استناد است به همراه منابع موثق در دسترس شماست.  سعی کردیم روش منبع نویسی به سبک APA را رعایت کنیم. همچنین این فایل برای تنظیم مقاله نیز مفید است و حتی می توان با کمی تقویت منابع و مطالب یک مقاله یا تحقیق مروری را از آن استخراج کرد. با قیمت ارزان مقاله و فصل دوم پایان نامه آماده را دانلود کنید.

 انگیزش 

تلاش برای توجیه و توضیح رفتار آدمی ، نظر پژوهشگران را بسوی علتهایی که احتمالاً افراد را به انجام کارهایی راغب و یا بی میل می سازد جلب کرده است. در جریان مطالعات مورد بحث عدهای از محققین روانشناسی مدیریت علاوه بر این سعی کردهاند تعریف دقیق برای انگیزه ارائه دهند ، تمام و یا بخشی از تلاش و توان خود را به کار گرفته اند تا تئوریهایی برای تبیین ویا روند انگیزش ارائه دهند تا راهی برای درک ، پیشبینی و کنترل رفتار آدمی گشوده شود. گفته شده است که نیازهای فردی – اجتماعی انسان پس از آن که جهت می یابند بسوی هدفهای معینی راه میجویند و به این ترتیب به روند انگیزش شکل می دهند ، به عنوان مثال روند انگیزشی یک انسان به این صورت است که ابتدا در وی نیاز به غذا بروز می کند و سپس آن نیاز با میل او به خوردن غذایی خاص جهت می یابد و نهایتاً او را بسوی هدف خوردن آن غذا سوق می دهد . یک نتیجه کلی از این تعریف حاصل می شود اینست که انگیزش از یک دیدگاه دارای دو جنبه درونی و بیرونی است . نیازها را می توان جنبه ی کلی انگیزش بشمار آورد زیرا نیازها می توانند غریزی و یا فطری باشند ، گرسنگی ، تشنگی ، ناامنی و نظایر آنها که موجب نیاز به غذا ، نوشیدنی و امنیت می شوند لزوما عًواملی نیستند که از بیرون و از محیط بر انسان تحمیل می شود. ولی اینکه فرد پس از احساس گرسنگی به دنبال این غذا یا آن غذا این آن مایع برای رفع تشنگی ، این و یا آن نحوه تأمین امنیت برود عمدتاً به عوامل بیرونی مربوط می شود . به عبارت بهتر اگر تشنه شویم و برای رفع آن فقط آب وجود داشته باشد دیگر مرحله جهت دار شدن نیاز ما به یک نوشیدنی خاص و گرایش ما به سوی آب ، آب میوه ، یا دیگر نوشیدنی ها مطرح نخواهد بود . چنانچه گفته شد عوامل بیرونی و درونی به عناوین و انحاء مختلف یا در فرآیند انگیزش حاضرند و یا بر آن تأثیر می گذارند و محققین کم و بیش بر این عوامل آگاهی داشته اند ، اما عده ای عمدتاً برعوامل درونی وجمعی دیگر بیشتر بر عناصر بیرونی انگیزش تأکید کرده اند. گروهی هم توجه خود را معطوف به ارائه تئوری هایی کرده اند که بدون تأکید بر یکی از دو گروه عوامل بیرونی و درونی بر تلفیق ضمنی همه آنها نظر داشته اند(نیکو اقبال، ۱۳۸۷).

مبانی نظری یا ادبیات پژوهش که در فصل دوم تحقیق برای مبانی نظری انگیزش  قابل استناد است در ۲۱صفحه به همراه منابع موثق در دسترس شماست.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
  • فایل دانلود شده با فرمت zip می باشد. برای دریافت فایل (ها) اصلی خریداری شده می‌بایست فایل zip را از حالت فشرده خارج نمایید. برای راهنمایی بیشتر اینجا کلیک کنید.