مبانی نظری وفاداری، انواع وفاداری و برند


در حال بارگذاری
۱۸ مرداد ۱۴۰۱
word
172kb
41
۱۹,۰۰۰ تومان
خرید

مبانی نظری یا ادبیات پژوهش که در فصل دوم تحقیق برای وفاداری، انواع وفاداری و برند قابل استناد است به همراه منابع موثق در دسترس شماست. در انتهای مطلب فهرست مطالب گنجانده شده تا قبل از خرید و دانلود مبانی نظری با رئوس مطالب آشنا شوید. سعی کردیم روش منبع نویسی به سبک APA را رعایت کنیم. همچنین این فایل برای تنظیم مقاله نیز مفید است و حتی می توان با کمی تقویت منابع و مطالب یک مقاله یا تحقیق مروری را از آن استخراج کرد. با قیمت ارزان مقاله و فصل دوم پایان نامه آماده را دانلود کنید.

۲-۹-وفاداری
به طورکلی وفاداری مشتری از جنبه های مختلفی اهمیت دارد مشتریان وفادا ر در تعیین جریان قابل پیش بینی فروش و افزایش سود به سازمان کمک می نمایند. به علاوه، مشتریانی که با نام تجاری سازمان آشنایی دارند، به احتمال زیاد آن را به دوستان و نزدیکان خود نیز توصیه نموده و در چرخه بازخور و ارزیابی محصول سازمان تأثیر می گذارند و ای ن موار د در محیط کسب و کارهای امروزی اهمیت حیاتی دارند(اسمیت و هارت ،۱۹۹۹). به دلیل اهمیت وفاداری مشتری برای رشد سازمان، شناخت مفاهیم و الگوی وفاداری بسیا ر اهمیت دارد، نبودن چنین شناختی، ممکن است باعث شود مؤسسات خدماتی شاخصه ای نادرستی را برای اندازه گیری وفاداری مشتری انتخاب نموده و قادر به ارتباط دادن وفاداری مشتری به شاخص های عملکرد نباشد و درنتیجه در طراحی برنامه های وفادار ی و شناخت رفتارهای درست مشتریان دچار اشتباه شوند(جیمز ،۲۰۰۱).
۲-۱۰-تاریخچه وفاداری مشتری
ظهور مفهوم وفاداری به ابتدا دهه ۱۹۴۰ بر می گردد این سازه بیانگر دو مفهو م جداگانه یعنی ترجیحات نام تجاری(گوئست ،۱۹۹۵). که بعداً از آن به عنوا ن وفادار ی نگرشی یا د شده و سهم بازار که وفاداری رفتاری نام گرفته است.
وفاداری، ایجاد تعهد در مشتر ی برا ی انجا م معامله با سازما ن خا ص و خرید کالاها و خدمات به طور مکرر تعریف می شود(باس ،۲۰۰۲) اما تعریف جامعی نیز از وفادار ی وجو د دارد در این دیدگاه وی وفاداری به تعهدی قوی برای خرید مجدد یک محصول یا یک خدمت برتر در آینده اطلاق می شود، به صورتی که همان مارک یا محصول باوجود آثار و تلاش های بازاریابی بالقوه رقبا، خریداری شود.

۲-۲۱-برند
برند عبارت است از ” یک نام، عبارت، سمبل، طرح یا مخلوطی از چیزی که هویت محصول یا خدمت یک فروشنده یا گروهی از فروشندگان و تمایز دادن آن ها (محصول / خدمت) از رقیبانشان را شکل می دهد”. یکی از حالت های مربوط به برند را می توان به ارزیابی کلی مشتری از محصول که اغلب بیانگر بازخور رفتاری آنان است منتصب کرد. (کلر , ۱۹۹۸) برند، بر اساس فایده ی حاصل از محصول موجب شکل گیری باورها و حالت هایی می شود. این حالت ها می توانند محصول محور یا محصول نامحور باشند و فواید آن نیز می توانند عملکردی، تجربی یا سمبلیک باشد (کاتلر, ۲۰۰۴) محصول محور، اجزایی است که در عملکرد محصول یا انجام خدمت، مورد انتظار مشتری می باشد. در حالی که محصول نامحور به جنبه های خارجی محصول یا خدمت اشاره دارد که مربوط به خرید یا مصرف آن میشود. فایده، به ارزش یا قیمتی اشاره دارد که هر مشتری باور دارد محصول یا خدمت حاوی آن است. مشتری حالت های مختلفی نسبت به برند پیدا می کند که از طریق استفاده از محصول شکل می گیرند . این حالت ها به طوری قوی در رفتار آینده وی مثل شوق خرید و خرید واقعی تاثیر می گذارند (گویینر و ایتون ،۱۹۹۹).
۲-۲۲- تاریخچه برند
نشان های تجاری از قدمت و تاریخ زیادی برخوردار هستند. آنها با انقلاب صنعتی ظهور یافته و از نیمه دوم قرن نوزدهم میلادی، در قالب موضوعی مدرن خود را مطرح ساخته اند. انفجار مصرف گرایی(این موج پس از جنگ جهانی دوم و بخصوص از دهه شصت میلادی شکل تکامل یافته و متمایزی بخود میگیرد) در جوامع صنعتی از ابتدای قرن بیستم و تغییر در شیوه تولید محصولات، موجب تحولی نو در نگرش و چگونگی عملکرد نشان تجاری میگردد(آکر ،۱۹۹۵).

۲-۹-وفاداری ۳۹
۲-۱۰-تاریخچه وفاداری مشتری ۴۰
۲-۱۱-تعریف وفاداری مشتری ۴۰
۲-۱۲-انواع وفاداری ۴۳
۲-۱۳-مزایای وفاداری ۴۴
۲-۱۳-۱- اهمیت وفاداری مشتری ۴۵
۲-۱۳-۲-عوامل مؤثر بر وفاداری مشتری ۴۵
۲-۱۴-مراحل ایجاد وفاداری ۴۶
۲-۱۵- چهار موقعیت وفاداری ۴۷
۲-۱۶- رویکردهای اصلی درمورد وفاداری ۴۸
۲-۱۶-۱- مزایای وفاداری ۴۹
۲-۱۷- بخش و سطوح وفاداری ۴۹
۲-۱۸- عناصر وفاداری ۵۰
۲-۱۹- موانع موجود بر سر راه دستیابی به وفاداری مشتریان ۵۲
۲-۱۹-۱- وفاداری به خدمت ۵۲
۲-۲۰-مدل های وفاداری ۵۴
۲-۲۱-برند ۵۷
۲-۲۲- تاریخچه برند ۵۸
۲-۲۳- ارتباط تاریخی محصول و نشان تجاری ۵۹
۲-۲۳-۱- مشخصه اول: هویت و نشانه ۵۹
۲-۲۳-۲-مشخصه دوم: مالکیت ۵۹
۲-۲۳-۳- مشخصه سوم: تمایز ۶۰
۲-۲۳-۴- مشخصه چهارم: ویژگی و برتری ۶۰
۲-۲۴- عوامل موثر بر برند و برند سازی ۶۱
۲-۲۴-۱- حمایت ۶۱
۲-۲۴-۲ چارچوب تئوریک ۶۲
۲-۲۴-۳- تناسب ۶۲
۲-۲۴-۴- شخصیت تأییدکننده ۶۳
۲-۲۴-۵- شخصیت برند ۶۳
۲-۲۴-۶- ساختار شخصیت برند ۶۴
۲-۲۴-۷- پیشینه های شخصیت برند ۶۴
۲-۲۴-۸- نگرش نسبت به حامی ۶۴
۲-۲۴-۹- میل به خرید ۶۵
۲-۲۴-۱۰- میزان درگیری یا سهم محصول ۶۵
۲-۲۵-وفاداری به برند ۶۵
۲-۲۶-بررسی وفاداری ۶۶
۲-۲۷-رابطه بین رضایت مشتری و وفاداری به برند ۶۸
۲-۲۷-۱-مسیر مستقیم از رضایت برندبه اعتماد بر برند ۶۹
۲-۲۷-۲-مسیر غیر مستقیم از رضایت برند به اعتماد از طریق UEBV : 69
۲-۲۷-۳-مسیر اعتماد بربرند به نگرش وفاداری برند (ABL) 70
۲-۲۸- طبقه بندی وفاداری بر اساس دو متغیر نگرش و رفتار ۷۰
۲-۲۹-پیشینه تحقیق ۷۱
۲-۲۹-۱- پیشینه داخلی ۷۱
۲-۲۹-۲-پیشینه خارجی ۷۴
منابع

مبانی نظری یا ادبیات پژوهش که در فصل دوم تحقیق برای وفاداری، انواع وفاداری و برند قابل استناد است در ۴۱ صفحه به همراه منابع موثق در دسترس شماست.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
  • فایل دانلود شده با فرمت zip می باشد. برای دریافت فایل (ها) اصلی خریداری شده می‌بایست فایل zip را از حالت فشرده خارج نمایید. برای راهنمایی بیشتر اینجا کلیک کنید.