مبانی نظری سبک رهبری تحول گرا


در حال بارگذاری
۵ مرداد ۱۴۰۱
word
73kb
33
۱۹,۰۰۰ تومان
خرید

مبانی نظری یا ادبیات پژوهش که در فصل دوم تحقیق برای  سبک رهبری تحول گرا قابل استناد است به همراه منابع موثق در دسترس شماست. در انتهای مطلب فهرست مطالب گنجانده شده تا قبل از خرید و دانلود مبانی نظری با رئوس مطالب آشنا شوید. سعی کردیم روش منبع نویسی به سبک APA را رعایت کنیم. همچنین این فایل برای تنظیم مقاله نیز مفید است و حتی می توان با کمی تقویت منابع و مطالب یک مقاله یا تحقیق مروری را از آن استخراج کرد. با قیمت ارزان مقاله و فصل دوم پایان نامه آماده را دانلود کنید.

سبک رهبری تحول آفرین

رهبری فرآیندی آنچنان رمزآلود است که از زمان های دور به یک نسبت مورد توجه افراد عادی، دانشمندان و پژوهشگران قرار گرفته است. لیکن افراد عادی در جستجوی رهبری بوده اند تا با تمسک به او از ظلمات زندگی خاکی به سرچشمه حیات جاودانگی رسند، ولی دانشمندان اغلب سعی داشته اند جنبه ها و عوامل متفاوت رهبری را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهند تا شاید از این رهگذر بتوانند ویژگی های رهبری مورد نیاز مردمان زمانه خویش را برشمارند. همچنین جوهر بسیاری از اسطوره ها و افسانه ها ی ملل مختلف حضور ، کاردانی و قدرت تصمیم رهبرانی شجاع و زیرک بوده است که توانسته اند در لحظاتی حساس، ملتها، گروهها و سازمانها را از لبه ی پرتگاه حوادث به سلامت عبور داده و به سرمنزل مقصود رسانند. تاثیر رهبری آنچنان قاطع و پر اهمیت است که اغلب در ذهن آدمی جائی برای اندیشیدن به سایر عوامل توفیق یا شکست باقی نمی گذارد(مردای،۱۳۸۷). رهبری به دلیل نقشی که در اثربخشی فردی و گروهی ایفا می کند عنوان بسیار مشهوری در مبحث مدیریت منابع انسانی است و از آنجا که موضوع رهبری، انسانها را طی اعصار گوناگون مفتون خود کرده است، تعاریف فراوانی از آن شده است(رضائیان، ۱۳۸۳: ۳۷۵).

۲-۲- ویژگی‌های رهبری تحول‌گرا:
رهبران تحول‌گرا دارای ویژگی‌های زیر می‌باشند.
۱- بصیرت ۲- کاریزما ۳- سمبل گرایی ۴- تفویض اختیار ۵- تحریک معنوی ۶- صداقت(مقیمی، ۱۳۸۰).
رهبری تحول‌گرا با استفاده از جذابیت، قریحه خویش برتخیل دیگران اثر می‌گذارد و تا میزانی از مهارت و استادی برخوردار است که می‌تواند موقعیت‌های نامناسب و توأم با شکست را به موقعیت‌های مناسب و همراه با موفقیت تبدیل کند(ساعتچی۳، ۱۳۷۸).
ساشکین و رزنباخ (۱۹۹۵) معتقدند که اولین و شاید مهمترین ویژگی‌های رهبران تحول‌گرا، خودباوری و اعتماد به نفس می‌باشد. برتری ممتاز این گونه رهبران نسبت به رهبران خود محور این است که رهبران شرایط و فرصت‌هایی برای توانمندسازی پیروان ایجاد می‌کنند تا اعتماد به نفس پیروان بهبود یابد. به عبارت دیگر، رهبران تحول‌گرا نه تنها نیاز به اعتماد به نفس بالایی دارند بلکه باید برای تبدیل پیروان به رهبران با اعتماد به نفس بالا نیز تلاش کنند.

۲-۴ مبانی و مفاهیم رهبری تحول‌گرا ۲۹
۲-۴-۱ مقدمه ۲۹
۲-۴-۲ تعریف رهبری ۲۹
۲-۴-۳- اهمیت رهبری ۳۰
۲-۴-۴- روند تاریخی تئوری رهبری در سازمان ۳۱
۲-۴-۵- تفاوت رهبری با مدیریت ۳۲
۲-۴-۶- مهارتهای رهبری ۳۳
۲-۴-۷- رابطه قدرت و رهبری ۳۳
۲-۴-۸- نظریه های هدایت و رهبری ۳۴
۲-۴-۸-۱- نظریه های خصوصیات فردی رهبری ۳۴
۲-۴-۸-۲- نظریه های رفتار رهبری ۳۵
۲-۴-۸-۳- نظریه های موقعیتی و اقتضایی ۳۸
۲-۴-۸-۴-تئوریهای جدید در حوزه رهبری ۴۳
۱- رهبری کاریزماتیک ۴۳
۱-۱-ویژگیهای رهبری کاریزماتیک ۴۳
۲-مفهوم رهبری تحول‌گرا ۴۴
۲-۱- تئوری‌ها ونظریات رهبری تحول‌گرا: ۴۵
۲-۲- ویژگی‌های رهبری تحول‌گرا: ۴۷
۲-۳- شاخص‌های رهبری تحول‌گرا: ۴۸
۲-۳- پیشینه تحقیق: ۵۰
۲-۳-۱ پیشینه داخلی: ۵۰
۲-۳-۲ پیشینه خارجی: ۵۲
الف-منابع فارسی ۱۰۰
ب- منابع انگلیسی ۱۰۲

مبانی نظری یا ادبیات پژوهش که در فصل دوم تحقیق برای سبک رهبری تحول گرا قابل استناد است در ۳۳ صفحه به همراه منابع موثق در دسترس شماست

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
  • فایل دانلود شده با فرمت zip می باشد. برای دریافت فایل (ها) اصلی خریداری شده می‌بایست فایل zip را از حالت فشرده خارج نمایید. برای راهنمایی بیشتر اینجا کلیک کنید.