داده های مالی درآمد ها، سود عملیاتی، سود خالص(ویژه) شرکتهای بورسی در طی سالهای ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۶


در حال بارگذاری
۳۰ مرداد ۱۳۹۸
xlsx (Excel) اکسل
98 کیلوبایت
64 صفحه اکسل
۳۹,۰۰۰ تومان
خرید

فایل اکسل شامل داده های نام شرکت، نماد، سال مالی، نوع صنعت، جمع درآمدهای اول دوره، جمع درآمدهای پایان دوره، سود (زیان) عملیاتی، هزینه‌های مالی، مالیات، سود (زیان) ویژه پس از کسر مالیات اول دوره، سود (زیان) ویژه پس از کسر مالیات پایان دوره برای ۱۰۶ شرکت بورسی طی سال های ۱۳۸۶ لغایت ۱۳۹۶. در برخی از مواقع در ذهن فرد ایجاد شده است که سود عملیاتی چیست و چگونه آن انجام خواهد گرفت در این سود جریان وجوه نقدی و عملیاتی در پیش‌بینی جریان‌های نقد عملیات شرکت های دیگر ایجاد می‌شود. این سود با هدف اینکه مدیریت در کدام یک از دوره‌های مالی و تحت چه شرایطی می‌باشد پایه گذاری شده است.

سود عملیاتی شرکتهای بورسی در طی سالهای ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۶

به طور کلی برای محاسبه سود عملیاتی باید از فروش خالص یا درآمدهای حاصل از خدمات مبلغ بهای تمام شده کالای فروش رفته یا بهای تمام شده خدمات ارایه شده کسر گردد تا سود ناخالص بدست آید و بعد هزینه های عملیاتی را کسر می‌کنیم تا سود عملیاتی محاسبه شود. در حقیقت تمام هزینه‌هایی که برای حفظ فعالیت واحد تجاری ضروری هستند، باید در محاسبه‌ سود عملیاتی در نظر گرفته شوند.با این‌حال سود عملیاتی نیز همانند سود ناخالص دربردارنده‌ بهره‌های پرداختی بابت بدهی‌ها، درآمد ناشی از سرمایه‌گذاری‌ها و مالیات نمی‌شود. سود عملیاتی قابلیت سوددهی عملیاتی یک واحد تجاری را مشخص می‌کند.

سود خالص ویژه شرکتهای بورسی در طی سالهای ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۶

محاسبه سـود خالص با شروع از مجموع درآمدهای عملیاتی شرکت آغاز می‌شود. به‌این‌ترتیب هزینه های فروش، در کنار هر هزینه دیگری که شرکت در طول دوره متحمل می‌شود، حذف می‌شود تا سود قبل از مالیات بر درآمد محاسبه شود. مالیات از این مقدار کم می‌شود تا مقدار خالص را به دست دهد. سود خالص، مثل سایر معیارهای حسابداری، مستعد سوءاستفاده با روش‌هایی مثل شناسایی زودهنگام درآمدها یا مخفی کردن هزینه ها است. در هنگام مبنا قرار دادن اعداد و ارقام مربوط به‌صورت سود و زیان در تصمیمات سرمایه گذاری، مهم است که کیفیت اعدادی که برای رسیدن به سود هر سهم مورداستفاده قرارگرفته‌اند، مرور شوند.

داده های مالی درآمد ها، سود عملیاتی، سود خالص(ویژه) شرکتهای بورسی در طی سالهای ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۶

در نهایت درآمد خالص که معمولاً سود خالص خوانده می‌شود، در قسمت انتهایی صورت سود و زیان قرار می‌گیرد. سود خالص شامل مجموع درآمد باقیمانده پس از در نظر گرفتن تمام جریانات نقدی، چه ورودی و چه خروجی، است. برای به دست آوردن سود خالص باید تمام هزینه‌های مربوط به بدهی‌ها مانند بهره‌ی وام، مالیات و … از سود عملیاتی کسر شوند. علاوه بر این تمام درآمدهای جانبی مانند درآمد حاصل از عملیات جانبی واحد تجاری، درآمد ناشی از سرمایه‌گذاری‌ها یا درآمد ناشی از فروش دارایی‌های ثابت باید به سود عملیاتی اضافه شوند. سود خالص مسلماً مهمترین شاخص مالی از بین این سه شاخص است، چرا که توانایی واحد تجاری را جهت ایجاد سود برای مالکان واحد تجاری و همچنین سهامداران نشان می‌دهد.

داده های مالی درآمد ها، سود عملیاتی، سود خالص(ویژه) شرکتهای بورسی در طی سالهای 1386 تا 1396

جهت خرید و دانلود فایل اکسل داده های مالی درآمد ها، سود عملیاتی، سود خالص(ویژه) شرکتهای بورسی در طی سالهای ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۶ بر روی خرید کلیک و مراحل  را طی کنید.

 

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
  • فایل دانلود شده با فرمت zip می باشد. برای دریافت فایل (ها) اصلی خریداری شده می‌بایست فایل zip را از حالت فشرده خارج نمایید. برای راهنمایی بیشتر اینجا کلیک کنید.