مبانی نظری درگیری ذهنی مصرف کننده


در حال بارگذاری
۱۳ مرداد ۱۴۰۱
word
141kb
37
۱۹,۰۰۰ تومان
خرید

مبانی نظری یا ادبیات پژوهش که در فصل دوم تحقیق برای درگیری ذهنی مصرف کننده  قابل استناد است به همراه منابع موثق در دسترس شماست. در انتهای مطلب فهرست مطالب گنجانده شده تا قبل از خرید و دانلود مبانی نظری با رئوس مطالب آشنا شوید. سعی کردیم روش منبع نویسی به سبک APA را رعایت کنیم. همچنین این فایل برای تنظیم مقاله نیز مفید است و حتی می توان با کمی تقویت منابع و مطالب یک مقاله یا تحقیق مروری را از آن استخراج کرد. با قیمت ارزان مقاله و فصل دوم پایان نامه آماده را دانلود کنید.

– صمیمیت برند
تمرکز بیشتر روی اقتصاد ارتباطی نسبت به اقتصاد معامله ای، در سال ۱۹۸۰ ظهور یافت(بری ، ۱۹۸۳). اگرچه توسط پژوهشگران متعددی رسیدن به مفهوم صمیمیت مشتری به عنوان یکی از جنبه های مهم توسعه و حفظ روابط مشتری موفق، در نظر گرفته شده در ابتدا مفهوم صمیمیت مشتری تا حد زیادی مسکوت و نامشخص بوده است (کای یووه براک و یو ژو ، ۲۰۱۲). با مطالعه ادبیات گسترده بازاریابی ارتباطات، مشخص می شود که عوامل کلیدی متعددی در به وجود آمدن ارتباطات بازاریابی موثرتر هستند(ویلسونه ، ۱۹۹۵). زمانی که شکل گیری ارتباطات تجاری را در نظر میگیریم، برخی از نظریه های ارتباطی بازاریابی به نوعی از تعاملات میان مصرف کننده و فروشنده اشاره می کنند. هنسن (۲۰۰۳) تعریف صمیمیت را توسعه داده و صمیمیت را به عنوان اطلاعاتی که به طور عادی در محیط خارج از ارتباطات بروز نمی کند، تعریف کرده است که این اطلاعات برای فروشندگان قابل درک است. استرنبرگ (۱۹۸۶) صمیمیت را مثلثی از محبت، اشتیاق و تعهد تعریف می کند. و نهایتا اینکه هنسن (۲۰۰۳) صمیمت را با استفاده از ارتباطات تجاری، به عنوان آشکار کننده اطلاعات (تعامل ارتباطی) نشان داد. یکی از عواملی که در ایجاد صمیمیت مصرف کننده تاثیر دارد، عبارت است از دانش مصرف کننده. همچنین صمیمیت مصرف کننده، به جنبه های کیفی محوری یک رابطه ی مطمئن، یعنی نزدیکی، درک ارزش و درک متقابل منجر می شود. به علاوه، صمیمیت مصرف کننده چارچوبی است که ابعاد مختلفی از اطمینان و تعهد را منعکس می کند(جاشی و شارما ، ۲۰۰۴).

تعاریف و مفاهیم درگیری ذهنی
درگیری ذهنی بعنوان یک حالت انگیزشی از علاقه و تحریک است که بوسیلۀ فاکتورهای خارجی مثل موقعیت، محصول و ارتباطات و همینطور فاکتورهای داخلی مانند ضمیر فرد و ارزش های مرکزی ایجاد می شود. (کیم ، ۲۰۰۵). در واقع درگیری ذهنی مصرف کننده به عنوان اهمیت شخصی درک شده، یا علاقۀ مرتبط با اکتساب، مصرف و کنارگذاری کالا، خدمت یا ایده تعریف می‌شود(موون، مینور، ۱۳۸۸، ۷۲-۷۳). همچنین درگیری ذهنی محصول شامل یک تعهد مداوم از طرف مصرف کننده با توجه به افکار، احساسات و پاسخ رفتاری به یک طبقۀ محصول است. (لیم و کستر ، ۲۰۰۳)
روسچایلد (۱۹۷۹) در تعریف درگیری ذهنی چنین می گوید: “درگیری ذهنی بعنوان یک حالت انگیزشی از علاقه و تحریک است که بوسیلۀ فاکتورهای خارجی مثل موقعیت، محصول و ارتباطات و همینطور فاکتورهای داخلی مانند ضمیر فرد و ارزش های مرکزی ایجاد می شود”. انجل(۱۹۹۸) هم بیان می کند که “مصرف کننده هنگامی درگیر خواهد شد که شیء مورد علاقه اش (کالا، خدمات یا پیامهای تبلیغاتی) در برآورده کردن نیازها، هدف ها و ارزشهای فرد، مهم پنداشته شوند”. (کیم ، ۲۰۰۵)

۲-۴- بخش دوم مبانی و مفاهیم ارتباط برند شبکه های اجتماعی ۳۶
۲-۴-۱- محبت برند ۳۹
۲-۴–۲- صمیمیت برند ۴۱
۲-۴-۳- محبت برند ۴۱
۲-۵- مروری برمبانی نظری درگیری ذهنی مصرف کننده ۴۲
۲-۵-۱-تعاریف و مفاهیم درگیری ذهنی ۴۲
۲-۵-۲- درگیری ذهنی محصول ۴۳
۲-۵-۳-انواع درگیری ذهنی ۴۵
۲-۵-۴-طبقه بندی درگیری ذهنی از دیدگاه زایکوسکی ۴۶
۲-۵-۵-اندازه گیری مشخصات درگیری ذهنی ۴۷
۲-۵-۶-عوامل تأثیر گذار بر روی سطح درگیری محصول ۴۹
۲-۵-۶-۱-سن ۴۹
۲-۵-۶-۲-اطلاعات ذهنی محصول ۴۹
۲-۵-۶-۳-تأثیر اجتماعی ۵۰
۲-۵-۶-۴-طبقۀ محصول ۵۰
۲-۵-۶-۵-درگیری ذهنی و ریسک ۵۰
۲-۵-۶-۶-درگیری ذهنی و مصرف کنندگان اخلاقی ۵۱
۲-۶- مروری برمبانی نظری شبکه های اجتماعی ۵۱
۲-۶-۱- تاریخچه شبکه های اجتماعی ۵۱
۲ -۶-۲- مفهوم شبکه های اجتماعی ۵۲
۲-۶-۳-ویژگی های شبکه های اجتماعی ۵۳
۲-۶-۴-قدرت پنهان شبکه های اجتماعی ۵۵
۲-۷- بخش ششم: پیشینه تحقیق ۵۷
فهرست منابع و ماخذ ۱۰۰

مبانی نظری یا ادبیات پژوهش که در فصل دوم تحقیق برای درگیری ذهنی مصرف کننده  قابل استناد است در ۳۷ صفحه و  به همراه منابع موثق در دسترس شماست.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
  • فایل دانلود شده با فرمت zip می باشد. برای دریافت فایل (ها) اصلی خریداری شده می‌بایست فایل zip را از حالت فشرده خارج نمایید. برای راهنمایی بیشتر اینجا کلیک کنید.