مبانی نظری هویت برند


در حال بارگذاری
۳۰ تیر ۱۴۰۱
word
232kb
51
۱۹,۰۰۰ تومان
خرید

مبانی نظری یا ادبیات پژوهش که در فصل دوم تحقیق برای هویت برند  قابل استناد است به همراه منابع موثق در دسترس شماست. در انتهای مطلب فهرست مطالب گنجانده شده تا قبل از خرید و دانلود مبانی نظری با رئوس مطالب آشنا شوید. سعی کردیم روش منبع نویسی به سبک APA را رعایت کنیم. همچنین این فایل برای تنظیم مقاله نیز مفید است و حتی می توان با کمی تقویت منابع و مطالب یک مقاله یا تحقیق مروری را از آن استخراج کرد. با قیمت ارزان مقاله و فصل دوم پایان نامه آماده را دانلود کنید.

هویت برند 

یک برند، یک نام یا یک سمبل (مانند لوگو ، مارک تجاری یا طراحی بسته بندی ) است که هدف آن مشخص کردن کالاها یا خدمات از سایر کالاهای یک فروشنده یا گروهی از فروشندگان و برای متمایز ساختن آن کالاها یا خدمات از کالا و خدمات رقبا است بنابراین یک برند ، منبع فرآورده را به مشتری علامت می دهد و هم از مشتری و هم از تولیدکننده در برابر رقبایی که تلاش خواهند کرد برای فراهم کردن محصولاتی که همانند آنها به نظر برسند حمایت می کند .
یک نام تجاری خوب چندین منظر دارد که بطور خلاصه به صورت view بیان می شود :
V: visibility – (پدیداری): بطور موثر در دید مشتریان بازار هدف باشد.
I: informative – (اطلاع رسانی): ایجاد توجه به مزایا و فواید نام تجاری
E: emotional appeal – (جذبه احساسی): ایجاد شخصیت و هویت نام تجاری
W: work ability – (جنبه های کاربردی): در مجموع این نام تجاری چگونه عمل می کند.
از دیدگاه تکنیکی، هر زمانی که متخصص بازاریابی، نام، لوگو یا نماد جدیدی را برای محصول جدیدی ایجاد می کند، یک برند آفریده است. با وجود این بسیاری از مدیریان، واژه برند را تنها زمانی مورد استفاده قرار می دهند که این نام توانسته باشد محبوبیت و اعتباری در عرصه بازار برای خود پیدا کند (کلر ، ۲۰۰۳).

۲-۲-۲- مفهوم برند و نقش آن در حوزه خدمات
اسوینی و اسویت (۲۰۰۸) بر این باورند که ، یک برند نمادی است که در ارتباط با یک نام مطرح می گردد. علائم تجاری به دو دلیل برای مصرف کنندگان باارزش اند، به این دلیل که :
• آن ها ریسک ادراک شده مصرف را کاهش می دهند
• آن ها در هزینه های تصمیم گیری صرفه جویی می کنند.
مبنای این اظهارات این است که برند ، یک علامت موثر بازار است شرکت برای موردتوجه قرار دادن عدم تقارن اطلاعات بازار ، آن را گسترش می دهد به عبارت دیگر ، مصرف کنندگان در مورد محصول یا خدمات یک شرکت ، کمتر از خود شرکت اطلاع دارند ، از این رو در شرایط نامساعدی قرار می گیرند که سرانجام منجر به تردید مصرف کننده در مورد محصول می شود .

هویت برند مجموعه ای از ارتباطات منحصر به فرد یک برند در قالب شعارها ، قول ها و وعده هایی است که به مشتری می دهد و باعث ایجاد هویتی جدید و یا بهبود هویت قبلی می شود. می توان گفت هویت یکی از مهم ترین عواملی است که برند را ثابت نگه می دارد و آنرا به سمت بازارها و محصولات جدید سوق می دهد . برندها به توسط هویت، خود را به مشتریان شناسانده و از سایر رقبا متمایز می شوند . فرآیند ایجاد هویت برند عبارت است از تدوین ذهنیت هایی که برند قصد دارد ایجاد کند و اطمینان از شناسایی برند توسط مشتری و مرتبط ساختن آن با یک طبقه خاص از نیاز (کلر ،۲۰۰۳).
هویت برند مجموعه منحصر بفردی از تداعی گرهای برند است که بر بستن عهد و پیمان با مشتریان دلالت دارد (قودسوار ، ۲۰۰۸). یک هویت برند برای اینکه موثر واقع شود نیاز دارد که با مشتریانش درآمیزد، متمایز از برند رقبا باشد و سازمان خود را آن چنان که می خواهد و می تواند باشد نشان دهد (جاچیمسالر و آکر ، ۲۰۰۰).
موثر بودن هویت برند یعنی برقراری ارتباط قوی با مشتری ، ارتباطی که آن برند را از سایر رقبا متمایز می کند و شخص می کند که شرکت در بلندمدت چه می خواهد بکند .

۲ – ۱ – مقدمه۱۱
۲ – ۲ – تعاریف پژوهش۱۲
۲- ۲ – ۱ – مفهوم برند۱۲
۲ – ۲ – ۲ – مفهوم برند و نقش آن در حوزه خدمات۱۲
۲ – ۲ – ۳ – ارزش ویژه برند ۱۳
۲ – ۲ – ۴ – ابعاد ارزش ویژه برند۱۴
۲ – ۲ – ۵- اعتبار برند۱۵
۲ – ۲ – ۶- اعتماد برند۱۶
۲- ۲ – ۷- ارتباط برند.۱۶
۲– ۲ – ۸- تصویر برند ۱۷
۲– ۲ – ۹ – شخصیت برند ۱۸
۲– ۲– ۱۰ – ویژگی های برند جهانی۱۹
۲- ۲ – ۱۱- دیدگاههای موجود در خصوص برند۱۹
۲- ۲– ۱۲– تاثیر همخوانی خویشتن شناسی بر وفاداری برند۲۰
۲- ۲– ۱۳- مفهوم هویت برند ۲۱
۲- ۲– ۱۴- ابعاد هویت برند ۲۲
۲- ۲– ۱۵- دیدگاههای تعیین هویت برند تجاری.۲۵
۲-۲-۱۶- دیدگاه مبتنی بر منابع در تعیین هویت تجاری۲۵
۲-۲-۱۷- دیدگاه بازاریابی در تعیین هویت نام تجاری.۲۵
۲-۲-۱۸- منابع هویت نام تجاری..۲۸
۲-۲-۱۹- خط مشی هویت نام تجاری۳۰
۲-۲-۲۰- چهارچوب تئوریک هویت برند۳۴
۲-۲-۲۱- مفهوم وفاداری۳۵
۲-۲-۲۲- مفهوم وفاداری به نام تجاری۳۸
۲-۵- پیشینه ۶۹
۲-۵-۱- سابقه پژوهش در داخل کشور.۶۹
۲-۵-۲- سابقه پژوهش در خارج کشور .۷۱
۲-۶-۲- جمع بندی و ارائه مدل ۷۲
فهرست منابع ۱۱۳

مبانی نظری یا ادبیات پژوهش که در فصل دوم تحقیق برای هویت برند  قابل استناد است در ۵۱ صفحه به همراه منابع موثق در دسترس شماست.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
  • فایل دانلود شده با فرمت zip می باشد. برای دریافت فایل (ها) اصلی خریداری شده می‌بایست فایل zip را از حالت فشرده خارج نمایید. برای راهنمایی بیشتر اینجا کلیک کنید.