مبانی نظری خلاقیت و بیگانگی از کار


در حال بارگذاری
۶ مرداد ۱۴۰۱
word
66kb
28
۱۹,۰۰۰ تومان
خرید

مبانی نظری یا ادبیات پژوهش که در فصل دوم تحقیق برای خلاقیت و بیگانگی از کار قابل استناد است به همراه منابع موثق در دسترس شماست. سعی کردیم روش منبع نویسی به سبک APA را رعایت کنیم. همچنین این فایل برای تنظیم مقاله نیز مفید است و حتی می توان با کمی تقویت منابع و مطالب یک مقاله یا تحقیق مروری را از آن استخراج کرد. با قیمت ارزان مقاله و فصل دوم پایان نامه آماده را دانلود کنید.

خلاقیت

خلاقیت همواره مفهومی اسرار آمیز، وسیع و بسیار پیچیده بوده است. تحقیق در مـورد خلاقیت و عناصر تشکیل دهنده آن، بیش از یک قرن پیش توسط دانشمندان علوم اجتماعی شروع شد؛ ولی انگیزه اساسی برای پژوهش بیشتر در سال ۱۹۵۰ توسط گیلفورد ایجاد گردید. گیلفورد خلاقیت را با تفکر واگرا (دست یافتن به رهیافت های جدید برای حل مسائل) در مقابل تفکر همگرا (دست یافتن به پاسخ صحیح) مترادف می دانست (شهرآرای و مدنی پور، ۱۳۷۵: ۳۹).
فِرِد لوتانز (۱۹۹۲) استاد رفتار سازمانی، خلاقیت را به وجود آوردن تلفیقی از اندیشه ها و رهیافت های گروه افراد و یا گروه ها در یک روش جدید، تعریف کرده است. بارزمن خلاقیـت را فرآیند شناختی از به وجود آمدن یک ایده، مفهوم، کالا یا کشفی بدیع می داند(همان منبع).
دکتر علی رضائیان چهره ماندگار رشته مدیریت، خلاقیت را این گونه تعریف می کند: خلاقیت عبارت است از به کارگیری توانائی های ذهنی برای ایجاد یک فکر یا مفهوم جدید(رضائیان، ۱۳۷۳).
همچنین خلاقیت را شاید بتوان برترین سطح یادگیری بشر، بالاترین توانمندی تفکر و محصول نهایی ذهن و اندیشه انسان دانست (سلیمانی، ۱۳۸۴: ۱۶).

بیگانگی از کار

بیگانگی انسان سخن دیروز، امروز و فردا نیست، بلکه این مفهوم از بدو پیدایش انسان با او همراه بوده است. با این تفاوت که نوع و میزان آن با توجه به شرایط تازیخی و موقعیت های اجتماعی تغییر می کند. از بیگانگی به عنوان یکی از دشوارترین و غامض ترین کلمات زبان یاد کرده اند وتا مدت ها در سه معنی حقوقی، روانی و جامعه شناختی به کار می رفت. در معنی حقوقی به معنای انتقال دادن، حواله و واگذاری حقوق و مایملک است. در مفهوم جامعه شناختی، به معنای تنفر یا بیزاری، احساس انفصال، جدایی و دور افتادن از خود، جامعه، کار و غیره است. در فهوم روانشناختی و روان درمانی، به معنی جنون، شیدائی، شوریدگی است. خود واژه آلیناسیون تا قرن ها به مفهوم بیگانگی فکری بود. تا دهه ۱۹۴۰ بیگانگی در هر سه هنای فوق کاربرد داشت. لکن از بعد از جنگ جهانی دوم معنی، مفهوم و کاربرد آن دستخوش تحول گردید به گونه ای که به عنوان یک مفهوم اساسی مورد توجه فلاسفه، ادبا، شعرا، جامعه شناسان، روانشناسان و منتقدان اجتماعی قرار گرفت و به انواع گوناگون تعریف و تفسیر شد (تسلیمی و همکاران، ۱۳۹۰).

مبانی نظری یا ادبیات پژوهش که در فصل دوم تحقیق برای  نقش خلاقیت و بیگانگی از کار قابل استناد است در ۲۸ صفحه به همراه منابع موثق در دسترس شماست.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
  • فایل دانلود شده با فرمت zip می باشد. برای دریافت فایل (ها) اصلی خریداری شده می‌بایست فایل zip را از حالت فشرده خارج نمایید. برای راهنمایی بیشتر اینجا کلیک کنید.