ادبیات و پیشینه تحقیق عملکرد سازمانی


در حال بارگذاری
۸ آذر ۱۳۹۸
Word
139 کیلوبایت
61 صفحه
۹,۹۰۰ تومان
خرید

در سایت آراداک چندین فایل مختلف در مورد عملکرد سازمانی منتشر شده است. در این قسمت ادبیات و پیشینه تحقیق عملکرد سازمانی در ۶۱ صفحه وُرد برای خرید و دانلود آماده شده است. سرفصل های این فایل شامل موارد زیر است:

مقدمه

مبانی و مفاهیم عملکرد سازمانی

عملکرد سازمانی

سنجش عملکرد سازمانی

شاخص های اندازه گیری عملکرد سازمان ها

اصول اندازه گیری عملکرد

اجزاء اصلی و مراحل اجرای مدیریت عملکرد

رویکرد های سنجش عملکرد

مقیاس های سنجش عملکرد

مفهوم ارزش یابی عملکرد سازمانی

اهداف ارزش یابی عملکرد سازمانی

رویکردها و روش های ارزش یابی عملکرد

روش های ارزش یابی عملکرد

خطاهای بالقوه در سیستم‌های ارزش یابی عملکرد

عوامل و ویژگی های مؤثر بر اثربخشی سیستم‌های ارزش یابی عملکرد

مدیریت مبتنی بر عملکرد

اصول مدیریت عملکرد

ابعاد نظام مدیریت عملکرد

مراحل پیاده سازی نظام مدیریت عملکرد

پیشینه پژوهش

منابع فارسی

منابع لاتین


آراداک علاوه بر فایل حاضر یک فایل دیگری با عنوان مبانی نظری ارزیابی عملکرد و عملکرد سازمانی به همراه پرسشنامه عملکرد سازمانی برای فروش بارگذاری کرده است و همچنین یک پرسشنامه عملکرد سازمانی پاترسون نیز با قیمت مناسب آماده خرید و دانلود دارد برای افزودن به لیست خرید به صفحات مرتبط مراجعه نمایید از کادر جستجوی بالای سایت کمک بگیرید.

در زیر بخشهای کوتاهی از فایل اصلی ذکر شده است.

عملکرد سازمانی یکی از مهم­ترین سازه­های مورد بحث در پژوهش­های مدیریتی است و بدون شک مهم­ترین معیار سنجش موفقیت در شرکت­های تجاری به حساب می­آید. ولی به­طور کلی در خصوص این­که متغیرها و شاخص­های عملکرد سازمانی هنوز توافق نظر کامل در بین صاحب­نظران وجود ندارد (ابزاری و همکاران، ۱۳۸۸: ۲۸). به­طور کلی شاخص­های عملکرد سازمانی به دو دسته ذهنی و عینی قابل تقسیم است. شاخص­های عینی عملکرد سازمانی، شاخص­هایی است که به صورت کاملاً واقعی و براساس داده­های عینی اندازه­گیری می­شود. از جمله شاخص­های عینی عملکرد سازمانی می­توان به شاخص­های سودآوری نظیر بازده دارایی، بازده حقوق صاحبان سهام، بازده سرمایه­گذاری و سود هر سهم بازده سهام، اشاره کرد. شاخص­های ذهنی عملکرد سازمانی بیشتر شاخص­هایی را شامل می­شود که بر مبنای قضاوت گروه­های ذینفع سازمان شکل می­گیرد. از جمله این شاخص­ها می­توان به رضایت­مندی مشتریان، رضایت­مندی کارکنان، موفقیت در ارائه محصولات جدید و سایر موارد اشاره نمود (هاریس و ماسهولدر[۱]، ۱۹۹۶: ۲۷).  عملکرد سازمانی نشان­دهنده­ی میزان دستیابی سازمان به اهداف بازاری و مالی می­‌باشد (زانگ[۲]، ۲۰۰۱). ارزیابی عملکرد “فرایند سنجش جامع عملکرد دستگاه­های اجرایی در قالب عباراتی نظیر کارایی، اثربخشی، توانمندسازی و قابلیت پاسخ­گویی در چارچوب اصول و مفاهیم علمی مدیریت برای تحقق اهداف و وظایف سازمانی و در قالب برنامه­های اجرایی” می­باشد (دستجردی و قطره­نبی، ۱۳۸۸). مطالعه­های پیشین صورت گرفته، برای ارزیابی عملکرد سازمانی از هر دو شاخص بازاری و مالی که شامل نرخ بازگشت سرمایه، سهم بازار، حاشیه سود، رشد نرخ بازگشت سرمایه، رشد فروش، رشد سهم بازار و جایگاه رقابتی هستند، استفاده نموده­اند (اسوینسون[۳]، ۲۰۰۲؛ زایگینبیان و ناینهاوس[۴]، ۲۰۰۴). از سوی دیگر پروفسور سینگ (۱۹۸۵) عملکرد سازمان­ها را تابعی از هفت معیار مرتبط با هم می­داند که به شرح ذیل هستند (آسوشه و همکاران، ۱۳۸۸): اثربخشی ۲. کارایی ۳. کیفیت ۴. بهره­وری ۵. کیفیت زندگی کاری ۶. نوآوری ۷. قابلیت سوددهی و بودجه‌­بندی… ادامه مطلب در فایل اصلی.

[۱] – Harris, Mossholder

[۲] – Zhang

[۳] – Svensson

[۴] – Ziegenbein & Nienhaus

برای دانلود ادبیات و پیشینه تحقیق عملکرد سازمانی در ۶۱ صفحه با فرمت word جهت استفاده در فصل دوم پایان نامه بر روی خرید کلیک کنید.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
  • فایل دانلود شده با فرمت zip می باشد. برای دریافت فایل (ها) اصلی خریداری شده می‌بایست فایل zip را از حالت فشرده خارج نمایید. برای راهنمایی بیشتر اینجا کلیک کنید.