مبانی نظری تصویر فروشگاه


در حال بارگذاری
۱۱ مرداد ۱۴۰۱
word
114kb
37
۱۹,۰۰۰ تومان
خرید

مبانی نظری یا ادبیات پژوهش که در فصل دوم تحقیق برای تصویر فروشگاه  قابل استناد است به همراه منابع موثق در دسترس شماست. در انتهای مطلب فهرست مطالب گنجانده شده تا قبل از خرید و دانلود مبانی نظری با رئوس مطالب آشنا شوید. سعی کردیم روش منبع نویسی به سبک APA را رعایت کنیم. همچنین این فایل برای تنظیم مقاله نیز مفید است و حتی می توان با کمی تقویت منابع و مطالب یک مقاله یا تحقیق مروری را از آن استخراج کرد. با قیمت ارزان مقاله و فصل دوم پایان نامه آماده را دانلود کنید.

تصویر فروشگاه

تصویر فروشگاه به درک و نگرش مصرف‌کننده نسبت به ویژگی‌های مختلف یک فروشگاه اشاره دارد (بلومر و رویتر ، ۱۹۹۷). مدیریت تصویر فروشگاه به دنبال تجانس و تناسب میان تصویر طراحی شده از یک فروشگاه و تصویری که در ذهن مشتریان هدف نسبت به فروشگاه شکل می‌گیرد، است. تصویر فروشگاه، مرتبط با مشتریان و رقبا، موقعیت جغرافیایی، کالاها، فضای فروشگاه و عناصر آمیخته بازاریابی بوده (هارتمن و اسپیرو ، ۲۰۰۵) و مفهومی چند بعدی است که اجزای آن مجموعه‌ای از ویژگی‌های کارکردی و روان شناختی هستند. یک تصویر خوب از فروشگاه اثر مثبت بر کیفیت نام و نشان تجاری و همچنین تداعی و آگاهی از نام و نشان تجاری دارد (بورلاکیس و نس ، ۲۰۰۶). مصرف کنندگان تداعی معناهای مختلفی درباره یک کسب وکار در ذهن دارند. تداعی معناها در زمینه فروشگاه‌های خرده‌فروشی، به تصویر فروشگاه در چارچوب ذهنی خریداران اطلاق می شود. این دیدگاه تأکید می کند که مصرف کنندگان درباره فروشگاه عقاید مبتنی بر واقعیت را در ذهن نگهداری کرده و نسبت به آن عقاید احساس اطمینان می کنند (اُرث و گرین ، ۲۰۰۹). مارتینو (۱۹۵۸) مفهوم تصویر فروشگاه را معرفی کرد و آن را روشی دانست که ذهن خریدار فروشگاه را تا اندازه ای با ویژگی‌های کارکردی اش و تا اندازه ای هم از طریق فضای ویژگی‌های روان شناسانه اش مجسم می کند (هسیاو، یه و وو ، ۲۰۱۱). لیندکوئیست اضافه کرد که تعریف مارتینو از ویژگی‌های کارکردی و روان شناسانه، همه با هم کاربرد دارند؛ به این معنا که همه این ویژگی‌ها بیشتر از یک جنبه کاربرد دارند و مشتری این ابعاد روان شناسی و کارکردی را برای شکل دادن تصویر فروشگاه به کار می برد (چانگ و تو ، ۲۰۰۵). از سو دیگر جیمز و همکاران (۱۹۷۶)، تصویر فروشگاه را مجموعه ای از صفات مبتنی بر ارزیابی ویژگی‌های فروشگاه که مشتری آن را مهم فرض می کند تعریف کردند

 ابعاد تصویر فروشگاه

لیند کویست مدل‌های به کار گرفته شده در نوزده پژوهش صورت گرفته در این زمینه را با هم ترکیب نموده و نه عنصر را برای تصویر در نظر می‌گیرد : محصول، خدمت، مشتری مداری، امکانات فیزیکی، راحتی، ترفیع، جو فروشگاه، رضایت پس از خرید و عوامل موسسه‌ای. دویله و فن ویک فقط پنج عنصر را در نظر گرفته‌اند: قیمت، محصول، چیدمان، سبک و مکان فروشگاه. بیردن تعداد هفت عنصر را برای تصویر در نظر می‌گیرد: قیمت، کیفیت محصول، چیدمان، جو، مکان، پارکینگ، و نحوه برخورد کارکنان (یاسمین ، ۲۰۱۰).
نوین و هاستن فقط بر روی سه عنصر تمرکز نموده‌اند: چیدمان، امکانات و موقعیت در بازار. به زعم گوش تصویر فروشگاه متشکل از هشت عنصر آمیخته بازاریابی فروشگاه است : مکان، محصول، جو فروشگاه، خدمت، قیمت، تبلیغات، فروش شخصی و برنامه‌های مشوق فروش. پژوهشگران جدیدتر مانند کیم و جیم شش بعد را در نظر داشته‌اند : محصول، خدمت، امکانات، شلوغی فروشگاه، وسعت و تمیزی جو فروشگاه و قیمت. چنگ و تو نیز فقط چهار بعد را در نظر گرفته‌اند : امکانات، خدمت، فعالیت‌های فروشگاه و راحتی (واهی و پسوان ، ۲۰۰۶). برخی دیگر جو فروشگاه، راحتی، قیمت/ارزش، کیفیت محصول، خدمت و تنوع محصول را به عنوان ابعاد اصلی تصویر در نظر گرفته‌اند (اورث و گرین ، ۲۰۰۹؛ واهی و پسوان، ۲۰۰۶).

فصل دوم ۲۰
۲-۱- مقدمه ۲۱
۲-۲- خرده‌فروشی ۲۱
۲-۲-۱- خرده‌فروشی فروشگاهی ۲۲
۲-۲-۱- فروشگاه‌های زنجیره‌ای ۲۲
۲-۳- تصویر شرکت ۲۳
۲-۳-۱- تصویر فروشگاه ۲۴
۲-۳-۲- ابعاد تصویر فروشگاه ۲۹
۲-۳-۲-۱- تنوع کالاهای عرضه شده ۳۱
۲-۳-۲-۲- خدمات و تسهیلات قابل دریافت ۳۲
۲-۳-۲-۲-۱- خدمات پیش از فروش ۳۲
۲-۳-۲-۲-۲- خدمات حین فروش ۳۳
۲-۳-۲-۲-۳- خدمات پس از فروش ۳۴
۲-۳-۲-۳- شهرت فروشگاه ۳۵
۲-۳-۲-۴-فضای فروشگاه ۳۶
۲-۷- پیشینه پژوهش ۵۶
۲-۷-۱- سابقه پژوهش در داخل از کشور ۵۶
۲-۷-۲- سابقه پژوهش در خارج از کشور ۵۹
۲-۸-۲- تبیین مدل ۶۲
منابع ۱۱۳

مبانی نظری یا ادبیات پژوهش که در فصل دوم تحقیق برای تصویر فروشگاه  قابل استناد است در ۳۷ صفحه و به همراه منابع موثق در دسترس شماست.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
  • فایل دانلود شده با فرمت zip می باشد. برای دریافت فایل (ها) اصلی خریداری شده می‌بایست فایل zip را از حالت فشرده خارج نمایید. برای راهنمایی بیشتر اینجا کلیک کنید.