مبانی نظری رهبری و مدیریت دانش


در حال بارگذاری
۲۰ مرداد ۱۴۰۱
word
1.4mb
36
۱۹,۰۰۰ تومان
خرید

مبانی نظری یا ادبیات پژوهش که در فصل دوم تحقیق برای رهبری و مدیریت دانش  قابل استناد است به همراه منابع موثق در دسترس شماست. در انتهای مطلب فهرست مطالب گنجانده شده تا قبل از خرید و دانلود مبانی نظری با رئوس مطالب آشنا شوید. سعی کردیم روش منبع نویسی به سبک APA را رعایت کنیم. همچنین این فایل برای تنظیم مقاله نیز مفید است و حتی می توان با کمی تقویت منابع و مطالب یک مقاله یا تحقیق مروری را از آن استخراج کرد. با قیمت ارزان مقاله و فصل دوم پایان نامه آماده را دانلود کنید.

مفهوم رهبری

رهبری یک مفهوم کلیدی در علوم سازمانی است و تعداد بسیار زیادی از مطالعات را طی پنجاه سال اخیر موجب شده است. اما با وجود همه این مطالعات، هنوز موضوع رهبری بیش از هر عنوان دیگری در علوم رفتاری، ناشناخته باقی‌مانده است(کاچینگ ، ۱۹۹۹: ۱۳۶).
رهبری به دلیل نقشی که در اثربخشی فردی و گروهی ایفا می‌کند عنوان بسیار مشهوری در رفتار سازمانی است و از آنجا که این موضوع, انسان¬ها را طی اعصار گوناگون شیفته خود ساخته است تعاریف فراوانی از آن شده است (رضائیان، ۱۳۹۵: ۳۷۵). بدین منظور کتاب‌ها و نوشته‌های فراوانی تدوین شده که بسیاری از آن‌ها متناقض و گیج کننده هستند(رابینز، ۱۳۹۴: ۵۹۲). این تناقض و ابهام در مفهوم نیز ازآنجا ناشی می‌شود که این پدیده در بسترها و زمینه‌های متفاوتی، مفهوم آفرینی شده است. لکن با تمام تلاش‌های صورت گرفته باید گفت که تعریف رهبری هنوز همانند یک جعبه سیاه باقی‌مانده است. عدم توافق بر تعاریف نیز از این واقعیت ناشی می‌شود که رهبری شامل تعامل پیچیده‌ای از رهبر پیروان و موقعیت است(مک گرگور، ۱۳۸۱: ۱۶۲).

۲-۲-۱- مفهوم دانش

در جامعه فرا صنعتی امروز، دانش به یک منبع کلیدی تبدیل گردیده است. با وجود این، سازمان¬ها در پرورش و اداره دانش با چالش¬های بی‌شماری مواجه هستند. در عصر حاضر که عصر دانایی نامیده می¬شود، سازمان¬ها شاهد محیط‌هایی هستند که روز به روز پویاتر و چالش برانگیزتر می¬شوند. تغییر و تحول جزء جدایی ناپذیر دنیای امروزی است، به عبارت دیگر تنها جزء ثابت تغییر است. علیرغم اهمیت دانش، عدم درک تفاوت بارز و فاحشی که بین داده و اطلاعات وجود دارد، باعث شده سرمایه‌گذاری‌های انجام شده بر روی تکنولوژی اطلاعات نتایج و منافع اقتصادی اندک و ضعیفی را برای سازمان‌ها در پی داشته باشد.گام بعدی حرکت از دانش به سمت خرد است، در واقع از درک دانش خرد حاصل می‌شود و چنانچه افراد خرد خویش را به کار ببندند، مهارت به دست می¬آید و هنگامی‌که مهارت خود را با دیگر مهارت¬ها تلفیق می¬کنند، تخصص حاصل می¬شود و سرانجام زمانی که بر تخصص خود تسلط پیدا کردند، خبرگی می‌یابند.که در (شکل ۲-۳) فرآیند نشان داده شده است.

۲- ادبیات و پیشینه پژوهش
۲-۱- رهبری مؤثر ۱۳
۲-۱-۱- مفهوم رهبری ۱۳
۲-۲-۲- خود رهبری ۱۴
۲-۱-۳- رهبری دانش ۱۶
۲-۱-۴- خصوصیات فردی رهبری ۱۹
۲-۱-۵- ضرورت مهارت¬های رهبری برای سازمان¬های دانش‌بنیان ۱۹
۲-۲- مدیریت دانش ۲۲
۲-۲-۱- مفهوم دانش ۲۲
۲-۲-۲- مفهوم مدیریت دانش ۲۳
۲-۲-۳- اهمیت به‌کارگیری مدیریت دانش ۲۴
۲-۲-۴- تلاش‌های سازمانی برای مدیریت دانش ۲۴
۲-۲-۵- فرآیندهای اصلی مدیریت دانش ۲۶
۲-۲-۶- مهارت مدیریت دانش ۲۷
۲-۲-۷- توانمند سازی مدیریت دانش ۲۹
۲-۲-۸- نوآوری و کارآفرینی در پرتو مدیریت دانش ۳۱
۲-۲-۹- عوامل موفقیت مدیریت دانش ۳۲
۲-۲-۱۰- رابطه متقابل مدیریت دانش و سرمایه فکری ۳۴
۲-۴- پیشینه پژوهش ۴۷
۲-۴-۱- پیشینه داخلی ۴۷
۲-۴-۲- پیشینه خارجی ۵۰
منابع ۸۹
فارسی ۸۹
انگلیسی ۹۲

مبانی نظری یا ادبیات پژوهش که در فصل دوم تحقیق برای رهبری و مدیریت دانش  قابل استناد است در ۳۶ صفحه و به همراه منابع موثق در دسترس شماست.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
  • فایل دانلود شده با فرمت zip می باشد. برای دریافت فایل (ها) اصلی خریداری شده می‌بایست فایل zip را از حالت فشرده خارج نمایید. برای راهنمایی بیشتر اینجا کلیک کنید.