مبانی نظری کیفیت روابط برند


در حال بارگذاری
۱۳ مرداد ۱۴۰۱
word
145kb
43
۱۹,۰۰۰ تومان
خرید

مبانی نظری یا ادبیات پژوهش که در فصل دوم تحقیق برای  کیفیت روابط برند قابل استناد است به همراه منابع موثق در دسترس شماست. در انتهای مطلب فهرست مطالب گنجانده شده تا قبل از خرید و دانلود مبانی نظری با رئوس مطالب آشنا شوید. سعی کردیم روش منبع نویسی به سبک APA را رعایت کنیم. همچنین این فایل برای تنظیم مقاله نیز مفید است و حتی می توان با کمی تقویت منابع و مطالب یک مقاله یا تحقیق مروری را از آن استخراج کرد. با قیمت ارزان مقاله و فصل دوم پایان نامه آماده را دانلود کنید.

-بخش اول مبانی و مفاهیم کیفیت روابط برند
– برند
شاید بتوان گفت که بارزترین مهارت حرفه ای بازاریابان قابلیت و توانایی آنها در ایجاد، حفظ، مراقبت و ارتقای نام تجاری است. تعیین نام تجاری هنر و بنیان بازاریابی است. نام تجاری سبب شناسایی فروشنده یا سازنده می‌شود. نام تجاری می تواند یک نام، یک علامت تجاری، نشان و یا سمبل دیگری باشد. فروشنده براساس قانون علامت تجاری حق استفاده همیشگی از نام تجاری را در اختیار دارد. بدین ترتیب نام‌های تجاری جدای از دارایی‌هایی نظیر مجوز بهره‌برداری، حق طبع و غیره هستند که از مدت زمان اعتبار خاصی برخوردار می‌باشند. یک نام تجاری تعهد دائمی یک فروشنده برای ارائه مجموعه‌ای از ویژگی‌ها، مزایا و خدمات خاصی را به خریداران می رساند. بهترین نام های تجاری حاوی تضمین کیفیت هستند. اما یک نام تجاری می‌تواند سمبل موارد پیچیده‌تری هم باشد.
زمانی که مشتریان کالایی را خریداری می‌کنند، ابتدا برند یا نشان آنرا در نظر می‌گیرند زیرا بطور غیرمستقیم موجب می‌شود مشتری آن کالا را با کیفیت، کارکرد و طراحی ربط دهد. برندها اغلب ارائه دهنده نقاط اصلی تفاوت بین عرضه های رقابتی می باشند و به همین علت است که درموفقیت شرکت‌ها می توانند مفیدواقع شوند. برای مصرف کنندگان، برندها می توانند درزمینه شناسایی منابع یا صاحبان صنعت مورداستفاده قرار گیرند در حالی که به سازندگان یا توزیع کنندگان اجازه می دهد تا با مسئولیت هایشان آشنا شوند. مهمتر از همه اینکه برندها معنای خاصی برای مصرف کنندگان دارند. زیرا مصرف کنندگان برندها را براساس تجربیاتشان از محصولات و از برنامه های بازاریابی تولیدکنندگان می‌شناسند و می توانند بفهمند کدام برند قابل قبول است و کدام یک نیازهایشان را برآورده نمی کند. در نتیجه برندها تبدیل به یک نوع اختصار برای ساده کردن ابزارها یا روش های تصمیم خرید کالاها می شوند (لو و همکاران، ۲۰۱۵: ۳۷).

آگاهی از برند
برندها در میزان قدرت و ارزشی که در بازار دارند، متفاوت اند. در یک طرف برندهایی هستند که توسط اکثر مصرف کنندگان شناخته شده نیستند، در طرف دیگر برندهایی وجود دارند که خریداران آگاهی نسبتاً بالایی به آنها دارند. آکر آگاهی از برند را به عنوان « توانایی خریدار بالقوّه برای تشخیص و به خاطرآوردن این که یک برند عضوی از یک طبقه کالایی خاص است» تعریف کرده است. ارزش ویژه ی برند مبتنی بر مشتری هنگامی رخ میدهد که مشتری آگاهی و آشنایی زیادی نسبت به برند داشته باشد و برخی از نشانه ها و تداعی‌های منحصر به فرد، قوی و مطلوب برند را به خاطر آورد (بردا و همکاران، ۲۰۱۵). تعاریف زیر در رابطه با آگاهی برند مطرح شده اند:
آگاهی از برند، توانایی تشخیص (بازشناسی) و به یادآوری خریداران بالقوه در مورد یک نام تجاری به عنوان عضو طبقه خاصی از محصولات است. به عبارت دیگر، یک طبقه محصول (مثل خودرو )، یادآور نام و نشان خاصی مانند بنز است (آکر، ۲۰۱۰)
آگاهی از برند، سطحی از آگاهی و شناخت است که مشتریان برند را شناسایی کرده، به یاد می‌آورد و می‌توانند محصولات و خدمات مرتبط با برندرا شناسایی کنند (کلر، ۲۰۰۸).

فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق
۲-۱- مقدمه ۱۲
۲-۲- بخش اول مبانی و مفاهیم کیفیت روابط برند ۱۳
۲-۲-۱- برند ۱۳
۲-۲-۲- تعریف برند ۱۶
۲-۲-۳- ادراکات عمومی برند ۱۸
۲-۲-۴- چارچوب ارزش ویژه برند ۱۹
۲-۲-۵-آگاهی از برند ۲۰
۲-۲-۶- تداعی(تصویر) برند ۲۰
۲-۲-۷- ابعاد آگاهی از برند ۲۱
۲-۲-۸- اهمیت آگاهی در انتخاب برند ۲۳
۲-۲-۹- کیفیت ادراک شده ۲۴
۲-۲-۱۰- تبلیغ برند ۲۵
۲-۲-۱۱-روابط بین شخصیت مصرف کننده و شخصیت برند ۲۷
۲-۲-۱۲-قدرت اجتماعی برند ۲۸
۲-۳- پیوند(مشارکت) برند با مشتری ۳۵
فهرست منابع و ماخذ ۱۰۰

مبانی نظری یا ادبیات پژوهش که در فصل دوم تحقیق برای  کیفیت روابط برند قابل استناد است در ۴۳ صفحه به همراه منابع موثق در دسترس شماست.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
  • فایل دانلود شده با فرمت zip می باشد. برای دریافت فایل (ها) اصلی خریداری شده می‌بایست فایل zip را از حالت فشرده خارج نمایید. برای راهنمایی بیشتر اینجا کلیک کنید.