مبانی نظری سرمایه انسانی و سرمایه اجتماعی


در حال بارگذاری
۱۲ آبان ۱۳۹۸
Word
41 کیلوبایت
24 صفحه
۱۰,۰۰۰ تومان
خرید

یک فایل ۲۴ صفحه ای که مبانی نظری سرمایه انسانی و سرمایه اجتماعی را به همراه پیشینه نظری تنی چند از نظریه پردازان مرتبط با آنها در اختیار شما قرار خواهد داد. قیمت پایین و گارانتی فایل موجب اطمینان کاربران جهت دانلود این فایل شده است.

مبانی نظری سرمایه انسانی و سرمایه اجتماعی

( شامل مبانی نظری و ادبیات تحقیق جهت استفاده در فصل دوم پایان نامه و پروژه های تحقیقاتی )

توجه: این فایل تنها جهت کمک به پژوهشگران و دانشجویان در جهت بهتر انجام دادن تحقیق و پژوهش آنان می باشد و آراداک هیچ مسئولیتی در قبال سوء استفاده بعضی اشخاص از این فایل را به عهده نمی گیرد.

فهرست مطالب به همراه شماره صفحه:

مبانی نظری سرمایه انسانی و سرمایه اجتماعی ۱
– سرمایه انسانی ۱
– تعریف سرمایه انسانی و تاریخچه آن ۱
– مفهوم شناسی سرمایه انسانی ۳
– اهمیت سرمایه انسانی ۴
– اهمیت دادن به توسعه سرمایه انسانی در ایران ۶
– طبقه بندی مفاهیم سرمایه انسانی ۸
– تقسیم بندی سرمایه انسانی ۹
– عناصر هشتگانه ی سرمایه انسانی ۱۰
– نظریات و دیدگاه ها در مورد سرمایه انسانی ۱۱
– انواع سرمایه انسانی: ۱۲
– سرمایه عقلانی ۱۲
– سرمایه هیجانی ۱۳
اهمیت دادن به سرمایه هیجانی در سازمان ۱۴
– سرمایه اجتماعی ۱۶
نظریه‌های سرمایه اجتماعی ۱۶
– کارکردهای سرمایه اجتماعی ۱۸
سرمایه اجتماعی در اندیشه جامعه‌شناسان کلاسیک ۲۰
عناصر و مولفه‌های سرمایه اجتماعی ۲۰
رویکرد فردی و جمعی به سرمایه اجتماعی ۲۰
منابع ۲۱

مشخصات فایل

نوع فایل:  ورد آفیس

شرح ابعاد و مولفه های متغیر: دارد

منبع: دارد (فارسی و لاتین)

تعداد صفحات : ۲۴   صفحه

گارانتی: دارد

 

دانلود ادبیات تحقیق سرمایه انسانی

سرمایه‌ی انسانی مجموعه‌ی دانش و مهارت‌های افراد است که سازمان می‌تواند برای پیش‌برد اهداف خود از آن استفاده کند. سرمایه انسانی با جهانی شدن و همچنین اشباع شدن بازار کار و با توجه به رکود اخیر در اقتصاد جهانی، توجه بیشتری را به خود جلب کرده است. کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه بر توسعه بیشتر سرمایه انسانی به سمت شتاب گرفتن رشد اقتصادی با تخصیص وقت لازم و تلاش ها تأکید می کنند. مفهوم سرمایه انسانی، مخصوصا از این جهت مهم است که چرا ما موقعیت‌های شغلی فعلی را برای کسب تحصیلات بیشتر رها می‌کنیم. برای مثال، از دیدگاه یک اقتصاددان، رفتن به دانشگاه سرمایه‌گذاری بر روی سرمایه انسانی یک فرد است و برای مثال تفاوتی با تعمیر یا بهبود یک ماشین برای تولید بیشتر و بهتر ندارد. آنهایی که قدرت کار را به عنوان یک سرمایه ی انسانی نشان می دهند، درواقع می خواهند به خود و به کارمندان بقبولانند که هر کس با قدرت کاری خود صاحب سرمایه ای است که باید آن را به سود دهی برساند. ارزش آن را حفظ کند و حتی بالا ببرد. با تعلیم و تربیت مداوم خود، با تجربه ی کاری خود، با شغل خود، حفاظت از سلامتی خود، فعالیت های فرهنگی و تفریحی، معاشرتهای شخصی و غیره. در فایل حاضر مطالب بیشتری در خصوص ادبیات تحقیق سرمایه انسانی قید شده است که پس از خرید و دانلود در دسترس است.

دانلود ادبیات تحقیق سرمایه اجتماعی

مفهوم سرمایه اجتماعی مفهوم مرکزی این پژوهش محسوب می شود. بنابراین در وهله اول لازم است به مرور همراه با نقد دیدگاه اندیشمندانی بپردازیم که در مفهوم سازی و برساختن این مفهوم نقش اساسی داشته اند. مفهوم پردازی سرمایه اجتماعی عمدتا مرهون مطالعات بوردیو، کلمن، فوکویاما، تان لین و پاتنام است. در ذیل به صورت مختصر به مرور آرای آنها در این زمینه می پردازیم. بوردیو از اولین کسانی است که تحلیلی منظم از سرمایه اجتماعی به دست داده است. بوردیو سرمایه اجتماعی را انباشت منابع بالفعل و بالقوه ای می داند که حاصل وجود شبکه ای نسبتا پایدار از روابط کم و بیش نهادینه شده در بین افرادی است که با عضویت در یک گروه ایجاد می شود (همان ۵۱). وی معتقد است اگر چه سرمایه اجتماعی قابل تقلیل به سرمایه اقتصادی و فرهنگی افراد نیست، با این حال هرگز نمی تواند به طور کامل از آنها مستقل شود. منفعت های حاصل از عضویت در یک گروه، نوعی از همبستگی را به وجود می آورد که حصول منفعت ها را ممکن می کند. کاربرد سرمایه اجتماعی نزد بوردیو بر این درک استوار است که افراد چگونه با سرمایه گذاری بر روابط گروهی، وضعیت اقتصادی خود را در یک فضای اجتماعی سلسله مراتبی (جامعه سرمایه داری و بهبود می بخشند. سرمایه اجتماعی از نظر بوردیو، ابزاری است که وضعیت گروه و در نتیجه فرد را باز تولید می کند. از این جهت می توان رویکرد او را ابزاری و نهایتا فردگرایانه نامید. بوردیو بر قابلیت تبدیل انواع مختلف سرمایه تأکید دارد ولی سرمایه اقتصادی را ریشه انواع دیگر سرمایه می دانند. بنابراین به کمک سرمایه اجتماعی، کنشگران قادرند مستقیما به منابع اقتصادی دست یابند، از سوی دیگر، به دست آوردن سرمایه اجتماعی مستلزم سرمایه گذاری سنجیده هم در منابع اقتصادی و هم منابع فرهنگی است. سازمانهای ارائه دهنده خدمات رفاهی و اجتماعی باید بدانند که سرمایه اجتماعی چیست ، از مطالعات مرتبط با خبر باشند و کاربردهای آنرا در خدمات خود به خصوص در خدماتی که در س طح اجتماعات محلی ارائه می شود به خوبی بشناسند. آن قسمت از سرمایه اجتماعی که کمتر قابل لمس است و به ارزشها ، اعتقادات ، طرز تلقی ها ، رفتار و هنجارهای اجتماعی اشاره دارد ، سرمایه اجتماعی شناختی نامیده می شود . این ارزشها شامل : اعتماد ، همبستگی و اتفاق نظر و بده بستان است که در بین اعضای یک اجتماع مشترک می باشد و شرایطی را به وجود می آورند که تحت آن شرایط ، اجتماعات مختلف می توانند برای رسیدن به فایده ای مشترک ، باهم کار کنند. برای دانلود مبانی نظری سرمایه انسانی و سرمایه اجتماعی مشکلی دارید؟ با پشتیبانی تماس بگیرید. همچنین از شما دعوت می کنیم به دیگر مطلب منتشر شده ما که پرسشنامه سرمایه اجتماعی داخلی می باشد مراجعه نمایید که برای فصل سوم و چهارم تحقیق شما ممکن است کمک کند.

 

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
  • فایل دانلود شده با فرمت zip می باشد. برای دریافت فایل (ها) اصلی خریداری شده می‌بایست فایل zip را از حالت فشرده خارج نمایید. برای راهنمایی بیشتر اینجا کلیک کنید.