مبانی نظری بیمه های عمر و روش سلسله مراتبی AHP


در حال بارگذاری
۲۰ مرداد ۱۴۰۱
word
173kb
25
۱۹,۰۰۰ تومان
خرید

مبانی نظری یا ادبیات پژوهش که در فصل دوم تحقیق برای بیمه های عمر و روش سلسله مراتبی AHP قابل استناد است به همراه منابع موثق در دسترس شماست. در انتهای مطلب فهرست مطالب گنجانده شده تا قبل از خرید و دانلود مبانی نظری با رئوس مطالب آشنا شوید. سعی کردیم روش منبع نویسی به سبک APA را رعایت کنیم. همچنین این فایل برای تنظیم مقاله نیز مفید است و حتی می توان با کمی تقویت منابع و مطالب یک مقاله یا تحقیق مروری را از آن استخراج کرد. با قیمت ارزان مقاله و فصل دوم پایان نامه آماده را دانلود کنید.

۲-۲- مبانی و مفاهیم
۲-۲-۱- تاریخچه بیمه در ایران
فعالیت بیمه گری در ایران به شکل مدرن آن با فعالیت بیمه گران خارجی از سال ۱۲۷۰ با واگذاری امتیاز بیمه گری به الزار پولیاکوف روسی آغاز گردید. متعاقباً دیگر شرکتهای بیمه خارجی از جمله اینگستراخ ، آلیانس ، ایگل استار ، یورکشایر و … با اخذ مجوز ، به انجام فعالیت بیمه گری پرداختند. گسترش فعالیت بیمه های خارجی، ضرورت تأسیس یک شرکت بیمه ایرانی را ایجاب نمودند. در شانزدهم شهریور سال ۱۳۱۴ شرکت بیمه ایران با سرمایه ۲۰ میلیون ریالی تأسیس شد، فعالیت رسمی بیمه ایران از اواسط آبان ماه همان سال آغاز گردید. در سال ۱۳۱۶ قانون بیمه در ۳۶ ماده به تصویب رسید و متعاقب تصویب مقررات، دیگر شرکتهای خارجی ملزم شدند ۲۵ درصد بیمه نامه های صادره را به صورت اتکایی اجباری به شرکت سهامی بیمه ایران واگذار نمایند

 

۲-۲-۴- نقش بیمه‌های عمر و پس‌انداز در توسعه اقتصادی

صنعت بیمه به سبب توان بالقوه‌ای که در فراهم ساختن زمینه‌های مناسب برای سرمایه‌گذاری‌های کلان دارد، در حفظ حقوق بیمه‌گذاران و در نیل به رشد و توسعه اقتصادی کشور اهمیت فراوان دارد؛ بنابراین وظیفه صنعت بیمه، به منزله مؤسسه مالی، این است که توان و قدرت خویش را در ارائه تأمین و تشکیل سرمایه و تقویت بنیه سرمایه‌گذاری اقتصادی جامعه نشان دهد. بر کسی پوشیده نیست که یکی از عوامل اصلی و مهم رشد و توسعه اقتصادی یک کشور، افزایش سرمایه‌گذاری‌های مولد در آن جامعه و رابطه مستقیمی است که بین توسعه اقتصادی و سرمایه‌گذاری‌ها وجود دارد

فهرست مطالب

فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه تحقیق ۱۰
۲-۱- مقدمه ۱۱
۲-۲- مبانی و مفاهیم ۱۱
۲-۲-۱- تاریخچه بیمه در ایران ۱۱
۲-۲-۲- بررسی فقهی بیمه ۱۲
۲-۲-۳- اصول کلی حاکم بر قرارداد بیمه ۱۳
۲-۲-۳-۱- اصل (حد اعلی) حسن نیت ۱۳
۲-۲-۳-۲- اصل غرامت یا اصل زیان ۱۴
۲-۲-۳-۳- اصل نفع بیمه پذیر ۱۶
۲-۲-۳-۴- اصل جانشینی ۱۶
۲-۲-۳-۵- اصل داوری ۱۷
۲-۲-۴- نقش بیمه‌های عمر و پس‌انداز در توسعه اقتصادی ۱۷
۲-۲-۵- نقش و ماهیت پس‌انداز ۱۸
۲-۲-۶- جریان تعامل بین بخش اقتصادی و بیمه های عمر ۱۹
۲-۲-۷- الگوی توسعه در بازارهای بیمه عمر ۲۲
۲-۳- پیشینه تحقیق ۲۴
فهرست منابع و مأخذ ۸۵
الف- منابع فارسی ۸۵
ب- منابع انگلیسی ۸۷

مبانی نظری یا ادبیات پژوهش که در فصل دوم تحقیق برای بیمه های عمر و روش سلسله مراتبی AHP قابل استناد است در ۲۵ صفحه و به همراه منابع موثق در دسترس شماست.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
  • فایل دانلود شده با فرمت zip می باشد. برای دریافت فایل (ها) اصلی خریداری شده می‌بایست فایل zip را از حالت فشرده خارج نمایید. برای راهنمایی بیشتر اینجا کلیک کنید.