مبانی نظری فناوری اطلاعات و رضایت ارتباطات


در حال بارگذاری
۲ مرداد ۱۴۰۱
word
337kb
50
۱۹,۰۰۰ تومان
خرید

مبانی نظری یا ادبیات پژوهش که در فصل دوم تحقیق برای فناوری اطلاعات و رضایت ارتباطات  قابل استناد است به همراه منابع موثق در دسترس شماست. در انتهای مطلب فهرست مطالب گنجانده شده تا قبل از خرید و دانلود مبانی نظری با رئوس مطالب آشنا شوید. سعی کردیم روش منبع نویسی به سبک APA را رعایت کنیم. همچنین این فایل برای تنظیم مقاله نیز مفید است و حتی می توان با کمی تقویت منابع و مطالب یک مقاله یا تحقیق مروری را از آن استخراج کرد. با قیمت ارزان مقاله و فصل دوم پایان نامه آماده را دانلود کنید.

فناوری اطلاعات 

مدیریت اطلاعات، توانایی یک سازمان در ایجاد ، نگهداری ، بازیابی و توزیع اطلاعات صحیح و به هنگام در بین افراد مورد نظر با حداقل هزینه و مناسب ترین راه جهت تصمیم گیری تعریف شده است. سازمان، اطلاعات را به منظور هماهنگی اقتصادی و اثر بخش در تولید ، کنترل ، نگهداری و بازیابی و توزیع اطلاعات از منابع داخلی و خارجی در جهت ارتقاء عملکرد فرد انجام می دهد(بست، ۱۹۹۸) .
بنابراین می توان گفت که مفهوم اصل مدیریت اطلاعات با به کارگیری IT نوین دچار گسترش معنایی گردیده است و به کلیه امور مربوط به جذب ، ایجاد ، نگهداری ، پرورش و بازیافت و توزیع اطلاعات و نقش آن در ایجاد برتری رقابتی در سازمان مربوط می شود. مدیریت دانش به عنوان یک رشته علمی جدید ، ساز و کارهای لازم را به منظور مدیریت نظام یافته دانش که در سازمانها به وجود می آید و انباشته می شود فراهم می آورد(صرافی زاده،۴۴،۱۳۸۳).
۲-۲-۴- فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT)
در فناوری اطلاعات ، دستگاهها و فناوری های ارتباطی دارای جایگاهی خاص بوده و از عناصر اساسی به منظور استفاده از مزایا و دستاوردهای فن آوری اطلاعات و ارتباطات ، محسوب می گردند. در ادامه با تعارف متفاوت فناوری اطلاعات و ارتباطات، بیشتر آشنا می شویم:
♦ در اوایل سال ۱۹۹۰ به مجموعه سخت افزار ، نرم افزار ، شبکه و صنایع مرتبط به آن ، فناوری اطلاعات (IT) گفته می شد. در فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) ، تاکید و محوریت بر روی جنبه ارتباطی می باشد ، بگونه ای که ارتباطات به منزله ” باید” مطرح بوده که فناوری اطلاعات بدون وجود آن امکان ارائه سرویس ها و خدمات را دارا نمی باشد.

رضایت ارتباطات 

در دنیای کنونی که به آن اصطلاح دهکده جهانی داده اند، اطلاعات به طور مداوم بین کشورهای مختلف رد و بدل می شود. به طوری که حتی اگر برای مدت کوتاهی بنا به دلایلی ارسال اطلاعات بین کشورها قطع گردد، به جهات مختلفی می تواند به کشورهای جهان لطمه جبران ناپذیری وارد نماید. حجم اطلاعات در جوامع بشری به طور روز افزونی در حال افزایش است و روندی شتابان به خود گرفته است.
در تحقیقی که به وسیله دانشگاه آکسفورد انگلستان انجام شد، در سال ۱۹۰۰ میلادی هر صد سال، در سال ۱۹۵۰ هر ۵۰ سال، در سال ۱۹۷۰ هر ۲۰ سال و در سال ۱۹۹۰ میلادی هر ۵ سال حجم اطلاعات بشر دو برابر شده است. با توجه به آمار و ارقام فوق می توان ادعا نمود که رد و بدل اطلاعات و معلومات که به زبان ساده ارتباطات نامیده می شود، چقدر در جوامع بشری تکامل یافته است. نیاز به انجام ارتباطات صحیح که بتواند راه گشای مشکلات افراد در جوامع امروزی باشد، موضوعی اساسی و ضروری است (امین شایان جهرمی و همکاران، ۱۳۸۸). بعلاوه ارتباطات تنها شامل صحبت کردن نمی شود، زمانی که در کلاس درس به سئوالی جواب می دهی، مورد تعریف و تمجید قرار می گیری، عقاید و ایده های فرد دیگری را به چالش می کشی، با اعضای خانواده تعامل برقرار می کنی، در مصاحبه شغلی یا جلسه گروهی شرکت می کنی، به ارائه کلاسی گوش می دهی، سلام میکنی و یا لباسی را برای پوشیدن انتخاب میکنی، در واقع به نوعی ارتباط برقرار می کنی. ارتباطات دوستانه قابل توجه، روابط خانوادگی موفق، موفقیت شغلی و تحصیلی، همگی به توانایی برقراری ارتباط بستگی دارد. مطالعه فرایند ارتباطات و یادگیری ارتباطات مؤثر نه تنها اقدامی علمی است؛ بلکه در عمل نیز به ما کمک می کند مهارتهای ارتباطی خود را بهبود بخشیم (برکو و همکاران، ۲۰۰۷).

 

فصل دوم: ادبیات تحقیق
۲-۱- مقدمه ۱۳
۲-۲- فناوری اطلاعات ۱۳
۲-۲-۱-مفهوم فناوری اطلاعات (IT) 13
۲-۲-۲- رابطه فناوری، سیستم¬های اطلاعات و اطلاعات ۱۳
۲-۲-۳- مدیریت اطلاعات ۱۴
۲-۲-۴- فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) 14
۲-۲-۵- اجزای فناوری اطلاعات و ارتباطات ۱۵
۲-۴- ارتباطات سازمانی ۳۸
۲-۴-۱-۱- اهمیت ارتباطات ۳۹
۲-۴-۱-۲- تعاریف ارتباطات ۴۰
۲-۴-۱-۳- سطوح ارتباطات ۴۲
۲-۴-۱-۴- ارتباطات سازمانی ۴۲
۲-۴-۱-۵- متغیرهای ارتباطات ۴۳
۲-۴-۱-۶- فرایند ارتباطات ۴۴
۲-۴-۱-۷- اجزای فرایند ارتباطات ۴۵
۲-۴-۱-۸- موانع ارتباطات ۴۸
۲-۴-۱-۹- مهارت و شایستگی مورد نیاز برای ایجاد پیامهای باکیفیت ۴۹
۲-۴-۱-۱۰- ویژگی‌های ارتباطات سازمانی ۴۹
۲-۴-۱-۱۱- تجزیه و تحلیل ارتباطات سازمانی ۵۰
۲-۴-۱-۱۲- انتخاب مسیر یا کانال ارتباطی مناسب ۵۰
۲-۴-۱-۱۳- انواع ارتباطات ۵۱
۲-۴-۱-۱۳-۱- ارتباطات کلامی و غیرکلامی ۵۱
۲-۴-۱-۱۳-۲- ارتباطات یک جانبه و دو جانبه ۵۲
۲-۴-۱-۱۳-۳- ارتباطات رسمی و غیررسمی ۵۳
۲-۴-۱-۱۴- ارتباطات خطی، تعاملی و تبادلی ۵۴
۲-۴-۱-۱۴-۱- ارتباطات خطی ۵۴
۲-۴-۱-۱۴-۲- ارتباطات تعاملی ۵۶
۲-۴-۱-۱۴-۳- ارتباطات تبادلی ۵۸
۲-۴-۱-۱۴-۴- مقایسه مدل¬ها ۵۹
۲-۵-پیشینه پژوهش ۶۰
۲-۵-۱-پژوهش¬های داخلی ۶۰
۲-۵-۲- پژوهش‌های خارجی ۶۵
فهرست منابع و ماخذ ۱۲۲

مبانی نظری یا ادبیات پژوهش که در فصل دوم تحقیق برای فناوری اطلاعات و رضایت ارتباطات قابل استناد در ۵۰ صفحه است به همراه منابع موثق در دسترس شماست.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
  • فایل دانلود شده با فرمت zip می باشد. برای دریافت فایل (ها) اصلی خریداری شده می‌بایست فایل zip را از حالت فشرده خارج نمایید. برای راهنمایی بیشتر اینجا کلیک کنید.