مبانی نظری فرهنگ سازمانی


در حال بارگذاری
۳۰ تیر ۱۴۰۱
word
1/4mb
61
۱۹,۰۰۰ تومان
خرید

مبانی نظری یا ادبیات پژوهش که در فصل دوم تحقیق برای فرهنگ سازمانی  قابل استناد است به همراه منابع موثق در دسترس شماست.  سعی کردیم روش منبع نویسی به سبک APA را رعایت کنیم. همچنین این فایل برای تنظیم مقاله نیز مفید است و حتی می توان با کمی تقویت منابع و مطالب یک مقاله یا تحقیق مروری را از آن استخراج کرد. با قیمت ارزان مقاله و فصل دوم پایان نامه آماده را دانلود کنید.

فرهنگ سازمانی

کلمه فرهنگ مرکب از دو جزء(( فر))و ((هنگ))به معنی کشیدن و نیز تعلیم و تربیت می باشد . در زبانهای انگلیسی و فرانسوی واژه کالچر بکار می رود و معنای آن کشت و کار یا پرورش بوده است و هنوز هم در اصطلاحات کشاورزی و باغداری به همان معنا به کار می رود و در زبان های رومانیایی و انگلیسی تا دیر زمانی واژه تمدن را به جای فرهنگ به کار می بردند و از آن معانی پرورش ، بهسازی ، تهذیب یا پیشرفت اجتماعی استنباط می کردند . اما امروزه اصطلاح فرهنگ از نظر تنوع و وسعت معانی و سیر تاریخی و برداشت ادبی چنان ابعاد گسترده ای یافته است که دیگر نمی توان آن را محدود به مفهوم(( دانش و تربیت))دانست ( روح الامینی ، ۱۳۶۸ ، ص ۱ ) .
تخمین زده می شود که از فرهنگ تا کنون حدود ۴۰۰ نوع تعریف ارائه شده است اما تعاریف مشترکی می توان یافت که حالت ساده تری داشته و قابل فهم تر هستند. فرهنگ را می توان به مجموع ویژگیهای رفتاری و عقیدتی قابل اکتساب در اعضای یک جامعه خاص تعریف کرد که واژه تعیین کننده در این تعریف همان ((اکتسابی بودن)) است که فرهنگ را از رفتاری که نتیجه وراثت زیست شناختی است متمایز می سازد ( آرگون ، ۱۳۷۷ ) .

آغاز حیات فرهنگ سازمانی به پیدایش سازمان باز می گردد . هر سازمان به محض آنکه بوجود آمد در همان مراحل آغازین در درون خود نطفه فرهنگ سازمانی را بارور می سازد(خوارزمی ، ۱۳۷۱ ، ص ۱۶ )
فرهنگ سازمانی محصول و نتیجه روابط متقابل یا تعاملی است که بین تعصبات و اصول مورد قبول بنیانگذاران از یک سو و آنچه اعضای سازمان در بدو استخدام می آموزند و نیز آنچه بعدا خواهند آموخت برقرار می گردد ( طوسی ، ۱۳۷۲ ، ص ۴۶ ).
فرهنگ سازمانی از سالهای ۱۹۸۰ پا به عرصه مدیریت نهاد . آنچه که بیشترین تاثیر را به این موضوع بخشید کتاب((پیترز)) و ((واترمن))با نام در((جستجوی برتری)) بود . این کتاب برگزیده ای از سازمانهای موفقی را دربر می گیرد که سرشار از فرهنگ هستند .
با اینکه نظریه پردازان مدیریت در دهه های اخیر به بسط و توسعه واژه فرهنگ سازمانی پرداخته اند و از دیدگاه های متفاوت مورد بررسی قرار داده اند ولی برخی از این افراد فرهنگ سازمانی را جنبه انسانی تلقی نموده اند . کوشش های انجام گرفته در دهه ۱۹۴۰ پیرامون روابط انسانی ، دهه ۱۹۵۰ ، پیرامون مدیریت بر مبنای هدف ، دهه ۱۹۶۰ پیرامون ساختار سازمانی ، دهه ۱۹۷۰ پیرامون استراتژی سازمانی ، دهه ۱۹۸۰ توجه به حلقه های کیفیت تیم های کاری را جنبه هایی از فرهنگ سازمانی به منظور بهبود عملکرد سازمان ها معرفی نموده و فرهنگ سازمانی را به عنوان یک استراتژی اجتماعی جلو برنده سازمان تلقی می نمایند .

 

این موضوع ، انقلاب دانش نام گرفته است ، زیرا دانش دارایی اصلی شرکتها ست که باید در زمینه ایجاد ، توسعه مبانی نظری یا ادبیات پژوهش که در فصل دوم تحقیق برای فرهنگ سازمانی  قابل استناد است  و در ۶۱ صفحه به همراه منابع موثق در دسترس شماست.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
  • فایل دانلود شده با فرمت zip می باشد. برای دریافت فایل (ها) اصلی خریداری شده می‌بایست فایل zip را از حالت فشرده خارج نمایید. برای راهنمایی بیشتر اینجا کلیک کنید.