مبانی نظری بازاریابی گرشگری و آمیخته بازاریابی


در حال بارگذاری
۱۲ مرداد ۱۴۰۱
word
143kb
56
۱۹,۰۰۰ تومان
خرید

مبانی نظری یا ادبیات پژوهش که در فصل دوم تحقیق برای بازاریابی گرشگری و آمیخته بازاریابی قابل استناد است به همراه منابع موثق در دسترس شماست. سعی کردیم روش منبع نویسی به سبک APA را رعایت کنیم. همچنین این فایل برای تنظیم مقاله نیز مفید است و حتی می توان با کمی تقویت منابع و مطالب یک مقاله یا تحقیق مروری را از آن استخراج کرد. با قیمت ارزان مقاله و فصل دوم پایان نامه آماده را دانلود کنید.

گردشگری و مولفه های اساسی
سیستم گردشگری، مقوله ای پیچیده است که از ترکیب اجزای مختلفی به وجود آمده و به سادگی نمی توان آن رادر قالب یک پدیده واحد ترکیب کرد. در بررسی اجزای این سیستم، مقصد به مثابه یکی از اجزای مهم تشکیل دهنده نظام گردشگری، بارها مورد بررسی موشکافانه قرار گرفته است. در طول دورهای که توسعه گردشگری به مثابه یک مزیت اقتصادی مطرح بود، بر بررسی ویژگی های مقصد بسیار تأکید می شد. در آن دوره توجه پژوهشگران به این مسأله معطوف شده بود که چگونه صنعت می تواند به طرز مؤثری مشتریان سودآور را جذب راضی کند. اما در طول دورهای که اصل سازگاری صنعت گردشگری با مسائل فرهنگی و زیست محیطی مقصد، مورد توجه بود، بررسی خصوصیات فرهنگی و زیست محیطی مقصد شدت گرفت. در دوره های اخیر و با مطرح شدن مقوله توسعه پایدار، مطالعات درباره ویژگی های مقصد و حفظ آنها، از اولویت های خاصی برخوردار شده است )الوانی و پیروزبخت، ۱۳۸۵، ص۱۰۱.(
 مفهوم بازاریابی
بازاریابی یکی از مفاهیمی است که به دلیل گستردگی بسیار، تعاریف فراوانی می توان برای آن یافت. برخی از تعاریفی که در منابع مختلف آمده اند، در اینجا ذکر می شود:
– بازاریابی یک فرآیند اجتماعی و مدیریتی است که به وسیله آن افراد،گروه ها، نیازها و خواسته های خود را از طریق تولید، عرضه و مبادله کالاهای مفید و با ارزش با دیگران تامین می کنند( کاتلر، ۱۳۸۹، ص ۴۶).
– بازاریابی یعنی فرایند طرح ریزی و اجرای تولید، قیمت گذاری، ترویج و توزیع ایده ها، کالاها و خدمات به منظور ایجاد و حفظ روابط و تحقق اهداف فردی- سازمانی(بون و کورتز ، ۲۰۰۲، ص ۴۵۳). بنا به تعاریف فوق، مدیریت بازاریابی نیز فرایندی است که شامل تجزیه و تحلیل، برنامه ریزی، اجرا و مدیریت عوامل تاثیرگذار بر روی مشتریان که شامل محصول، قیمت گذاری، ترویج و توزیع می باشد(ناصحی فر، ۱۳۸۳).

بازاریابی گردشگری
در انجام فعالیتهای تجاری، آنچه بیش از سایر بخشها با مشتری سر و کار دارد، بخش بازاریابی است .تأمین رضایت و ایجاد ارزش برای مشتری در کانون اندیشه و عمل بازاریابی قرار دارد .طبق تعریفی ساده، بازاریابی،عملکرد فعالیتهای صنعت است که در آن جریان محصولات و خدمات را از تولید کننده به مشتری می رساند(جعفری، ۲۰۰۰). بازاریابی در صنعت گردشگری یک روند مدیریتی شامل پیش بینی نیازها و جلب رضایت گردشگران فعلی و آتی است به طوری که اساساً شرکتهای مسافرتی و عرضه کنندگان را در رقابت با یکدیگر قرار داده است.مدیریت مبادله توسط منفعت شخصی، سود اجتماعی و یا هر دو هدایت میشود و موفقیت یک روش بلندمدت به رضایت متقابل عرضه کننده و مصرف کننده بستگی دارد .به عبارتی میتوان گفت که برآوردن خواسته های محیطی و اجتماعی گردشگر به همان اندازه اهمیت دارد که جلب رضایت او (لومسدن، ۱۳۸۶). یکی از اجزای توسعه گردشگری،بازاریابی است.بازاریابی به طور دقیق نه یک علم،نه یک هنر است(جفرسون و لایکوریش ،۱۹۹۱: ۱۰۱).

مبانی نظری یا ادبیات پژوهش که در فصل دوم تحقیق برای بازاریابی گرشگری و آمیخته بازاریابی قابل استناد است  در ۵۶ صفحه و به همراه منابع موثق در دسترس شماست.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
  • فایل دانلود شده با فرمت zip می باشد. برای دریافت فایل (ها) اصلی خریداری شده می‌بایست فایل zip را از حالت فشرده خارج نمایید. برای راهنمایی بیشتر اینجا کلیک کنید.