دانلود پرسشنامه ارزش های سازمانی فورنهام همراه مقاله بیس


در حال بارگذاری
۱۴ تیر ۱۳۹۸
Word, Pdf
548 KB
3 صفحه و 10 صفحه مقاله بیس
3858 بازدید
۷,۰۰۰ تومان
خرید

از جمله پرسشنامه هایی که توسط “آراداک” جهت دانلود ارائه شده اند و دارای مقاله بیس نیز می باشند، پرسشنامه ارزش‌‌‌‌‌های سازمانی فورنهام است.

دریافت پکیج  پرسشنامه ارزش‌‌‌‌‌های سازمانی

( شامل پرسشنامه استاندارد، مقاله بیس، مولفه، امتیازبندی، تفسیر و روایی – پایایی پرسشنامه )

پرسشنامه ارزش‌‌‌‌‌های سازمانی، توسط فورنهام (۱۹۸۲) ساخته شده و دارای ۳۷سوال پنج گزینه ای براساس طیف لیکرت می باشد. این پرسشنامه دارای شش بعد ارزش های رشد انسانی، ارزش های معطوف به روابط انسانی و اخلاقی ، ارزش های معطوف به روابط انسانی و مشارکت، ارزش های کیفیت و مشتریان، ارزش های اجتماعی برون سازمانی و ارزش های حمایتی و اقتصادی می باشد.

 

 پایایی و روایی: دارد (خارجی)

مقاله بیس:  دارد (یک مقاله انگلیسی)

مولفه:  دارد(سوالات مربوط به هر مولفه مشخص است)

تعداد سوالات: ۳۷ سوال پنج گزینه ای دارد.

نقطه برش و بازه نمرات : مشخص شده است.

طریقه نمره گذاری : دارد.

 نوع فایل: زیپ (word)


پرسشنامه ارزش‌‌‌‌‌های سازمانی (قبل از دانلود بد نیست بدانید)

آشنایی بیشتر با ارزشهای سازمانی: زمانی که فردی به استخدام سازمانی در می آید، باید ارزشها و فرهنگ آن سازمان را هم بشناسد و آنها را بپذیرد. سازمانهای موفق، ارزشها و چشم انداز سازمانشان را نه تنها با کارکنانشان بلکه با مشتریانشان هم در میان می گذارند. به این ترتیب ، کارکنان متوجه می شوند که از آنها چه انتظاری می رود و آنها چگونه می توانند به موفقیت سازمانشان کمک کنند. چشم انداز و ارزش های سازمان به کارکنان اجازه می دهند که به هدف مشترکی وفادار بمانند و همه با هم سازمان را به آن سمت پیش ببرند. سازمان و افرادش باید فرهنگ و ارزش کشوری که در آن فعالیت میکنند را هم بشناسند و سعی کنند آن را با فرهنگ فردی و سازمانی شان همراستا کنند. از واژه ارزش در سازمان برداشتهای متفاوتی شده است که پاره ای از آنها بدین شرح اند: و ارزش ها بیشتر اوقات به ایده هایی اطلاق می شوند که انسانها درباره خوب وبد، مطلوب و نامطلوب دارند. و ارزش های سازمانی، همان چیزی است که یک سازمان را با جایگاهی جهانی از شرکتهای کوچک و متوسط جدا میکند.. و ارزشهای اصلی سازمان که به مقیاس وسیع مورد توجه همگان قرار می گیرند، معرفی فرهنگ آن سازمان هستند و ارزش های سازمانی در زمره فرضیه های مشترک در حوزه فرهنگ سازمانی ناشی از فرایند «درونی سازی» به وسیله اعضای سازمان است. ارزش های سازمانی، مبنای تصمیم گیری و راهنمای قضاوت امور هستند. ارزش های سازمانی: بنابر اعتقاد دنیسون و همکاران (۲۰۰۰)، فرهنگ سازمانی به ارزش های اساسی، باورها و اصولی ارجاع می شود که همچون شالودهای محکم به نظام مدیریت خدمت می کنند؛ علاوه بر این، هم ارزش ها و باورها و هم نظام مدیریتی، باعث تقویت آن اصول اولیه می شوند. این اصول و ارزشها ماندگارند؛ زیرا برای اعضای سازمان، حاوی معانی و مفاهیم خاصی هستند. آنها معتقدند که پیام و برداشت فرهنگ سازمانی به طور نزدیکی با استراتژیهای سازمانی مرتبط هستند و تأثیر بسیار زیادی بر افرادی که در سازمان کار می کنند، دارند. صاحب نظران، فرهنگ سازمانی را الگوی منحصر به فردی از مفروضات، ارزشها و هنجارهای مشترک می دانند که فعالیت های جامعه پذیری، زبان، سمبل ها و عملیات سازمان ها را شکل می دهد. با توجه به تعاریفی که از فرهنگ سازمانی ارائه شده می توان گفت ارزشها بخشی مهم و جدایی ناپذیر از فرهنگ سازمانی هستند. برای درک این موضوع که چگونه ارزشها بخشی از فرهنگ را شکل می دهند، شاین (۲۰۰۴) تئوری سطوح مختلف فرهنگ را ارائه می دهد.

در مورد “دانلود پرسشنامه ارزش‌‌‌‌‌های سازمانی فورنهام” هرگونه سوالی داشتید از طریق ایمیل پشتیبانی در میان بگذارید.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
  • فایل دانلود شده با فرمت zip می باشد. برای دریافت فایل (ها) اصلی خریداری شده می‌بایست فایل zip را از حالت فشرده خارج نمایید. برای راهنمایی بیشتر اینجا کلیک کنید.