مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت چرخه ی عمر محصول


در حال بارگذاری
۱۷ شهریور ۱۳۹۹
word
169کیلوبایت
19صفحه
۹,۹۰۰ تومان
خرید

مبانی نظری و پیشینه تحقیق برای فصل دوم با عنوان مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت چرخه ی عمر محصول آماده دانلود است. تعداد صفحات ۱۹ صفحه و با فرمت word می باشد، در ادامه فهرست مطالب بعلاوه بخشی از متن فایل تقدیم شده است.

فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه تحقیق
۲-۱ مقدمه ۱۰
۲-۲- مدیریت چرخه عمر سازمان ۱۰
۲-۲-۱ چرخه عمر سازمان ۱۰
۲-۲-۲ طبیعت رشد و پیری سازمان ۱۱
۲-۲-۳- مراحل ۱۰ گانه دوره عمر سازمان ۱۲
۲-۲-۴ تعریف دوره های عمر سازمان ۱۳
۲-۲-۵ تعیین عوامل موثر در گذر عمر ۱۵
۲-۴-پیشینه تحقیق ۳۷
منابع فارسی و لاتین
۲-۱ مقدمه
امروزه، بقای سازمانی در گرو گرایش به سمت محصولات و خدمات جدید و به کارگیری روشهایی برای ایجاد محصولات و خدمات جدید موفق است . با پیشرفت فناوری، رقابتی شدن هر چه بیشتر سازمانها، پیدایش علوم و تجهیزات جدید تولیدی، تغییرات اساسی در نیازها و سلایق مشتریان؛ تولید محصولات جدید با چالشهای جدیدی روبرو شده است. در محیط بسیار پویای بازار امروز، همگام با تغییـر محصـول ، بازار و رقابت در طول زمان، استراتژیهای بازاریابی شـرکت نیـز باید تغییر کند. چرخه عمر سازمان، می تواند بیانگر تغییراتی باشد که سازمان در مسیر حرکت محصول جدید در چرخه عمر خـود، اعمـال می کند.(چوی و همکاران ، ۲۰۰۹ :۱۹) این فصل مشتمل بر اطلاعات مهم و مربوط به تحقیق است که خواننده را با مطالعات، تحقیقات و نوشته‌های دیگران آشنا می‌کند و ابعاد جدیدی برای گسترش مطالعات و تحقیقات بعدی فراهم می‌سازد. در این فصل که به بررسی مبانی نظری تحقیق اختصاص دارد، مفاهیم مرتبط با موضوع مورد بحث را در ۲ بخش مورد بررسی قرار می دهیم. در بخش نخست به بررسی ادبیات نظری مربوط به چرخه عمر و توسعه خدمات جدید پرداخته خواهد شد و در در بخش دوم مروری جامع و مستند بر پیشینه تحقیق انجام شده در کشور و دنیای خارج خواهیم داشت.

۲-۲- مدیریت چرخه عمر سازمان
۲-۲-۱ چرخه عمر سازمان:
چرخه عمر شرکت از جمله مفاهیمی است که طی چند دهه اخیر وارد حوزه های گوناگون مرتبط با سازمان شده است. در ادبیات مربوط به رشد و توسعه شرکت، دو نوع رهیافت مکانیکی و ارگانیکی به رشد و توسعه سازمان وجود دارد. درحالی که در رهیافت مکانیکی، شرکت همانند یک ماشین متصور شده و دارای رشد و توسعه نمی باشد، در رهیافت ارگانیک، شرکت همانند موجودی زنده قلمداد می گردد که دارای رشد و توسعه است. بر مبنای رهیافت ارگانیک، گاردنر (۱۹۶۵) بیان نمود که شرکت دارای چرخه عمر منحصر به فرد خود است(یان ، ۲۰۱۰ :۱۸).
بنابراین یکی از مدل های کاربردی در رابطه با تحلیل موقعیت سازمانها، روش تعیین دوره عمر سازمان می باشد. بر طبق این مدل هر محصول، خدمت، صنعت یا کسب و کاری دارای یک دوره عمر است . بدین معنی که در یک مقطعی از زمان متولد و معرفی می شود، رشد می کند، به مرحله بلوغ می رسد و سپس مرحله اشباع و نهایتا پیری و زوال آن فرا می رسد. لذا پس از اینکه جایگاه هر سازمان مورد شناسایی قرار گرفت، باید به گونه ای برنامه ریزی نمود که همواره سازمانها در مرحله رشد و بلوغ خود باقی بمانند . چرا که پس از آن در صورت هدایت و برنامه ریزی ناصحیح دوران پیری سازمان پدیدار شده و نهایتا نابودی سازمان را منجر خواهد شد.

در صورت بروز مشکل در دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت چرخه ی عمر محصول به آراداک اطلاع دهید.

 

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
  • فایل دانلود شده با فرمت zip می باشد. برای دریافت فایل (ها) اصلی خریداری شده می‌بایست فایل zip را از حالت فشرده خارج نمایید. برای راهنمایی بیشتر اینجا کلیک کنید.